0  |  0

پارک شیمیایی به کمک صنایع پتروشیمی آمد

پارک شیمیایی به کمک صنایع پتروشیمی آمد

پارک‌های شیمیایی طیف گسترده‌ای از خدمات از مدیریت پسماند گرفته تا فعالیت‎های گمرکی را به پتروشیمی‌ها ارائه می‌دهند.
احسان بهزادنژاد عضو هیات مدیره توسعه پارک های شیمیایی ایرانیان با اشاره به این‌که پارک های شیمیایی بستری مناسب برای همکاری و هماهنگی بین تولیدکنندگان مواد شیمیایی، پتروشیمی ها و تامین‌کنندگان زیرساخت‌ ایجاد می‌کنند، گفت: پارک ‌های شیمیایی شامل مجموعه ‌ای مرتبط از شرکت ‌ها یا واحدهای تولیدی، خدماتی و مراکز تحقیقاتی وابسته به ‌آنها هستند که در یک محدوده جغرافیایی با زیرساخت‌ها و امکانات مشترک، با هدف ایجاد ارزش اقتصادی بالاتر تاسیس می‌شوند.
کاهش هزینه‌ها با تاسیس پارک‌های شیمیایی
تمرکز و تجمیع واحدهای شیمیایی، موجب تبادل‌ جریان‌های مواد بین واحدها، تامین خوراک پایدار و استفاده از خدمات و زیرساخت‌های مشترک می‌شود و هزینه هر مجموعه را به شدت کاهش می‌دهد.
ایجاد زنجیره تولید مواد مختلف و متنوع میانی و نهایی، توسعه آموزش و تحقیقات، جهت ‌دهی روند تحقیقاتی به‌ سمت نیازهای صنعتی و توجه به ‌توسعه و مدیریت فناوری که کارکرد اصلی پارک‌ های تحقیقاتی و فناوری است، محقق می‌‌شود.
دستیابی سریع و ارزان به ‌خوراک از طریق ارتباط و نزدیکی واحدها، سرعت بالای استقرار و راه‌اندازی فعالیت‌ها در پارک از جمله مزیت های دیگر تاسیس پارک شیمیایی است.
با تاسیس پارک شیمیایی می ‌توان بخش زیادی از مسائل صنعت پتروشیمی از قبیل معماری نامتوازن، نقص در زنجیره ارزش و مشکل تامین خوراک واحدهای پایین ‌دست را حل و فصل کرد.
کاهش اثرات مخرب زیست محیطی
این مدیر حوزه دانش‌بنیان افزود: ایجاد پارک‌های شیمیایی باعث اشتغالزایی برای حدود 50 نفر شده است و علاوه بر یک سرمایه گذاری بلندمدت برای کشور است می تواند در حوزه های مختلف، نتایج ملموسی داشته باشد و اثرات مخرب زیست محیطی را نیز کاهش دهد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com