0  |  0

فین‌تک‌‌‌ها؛ پل ارتباطی بین بازار پول و سرمایه

فین‌تک‌‌‌ها؛ پل ارتباطی بین بازار پول و سرمایه

شرکت‌های تامین سرمایه و نهاد‌‌‌های مالی نقش عمده‌ای در بازار پول ایفا می‌کنند و باید گفت پل ارتباطی میان بازار سرمایه و پول فین‌تک هستند. بهنام محسنی مدیرعامل تامین سرمایه تمدن در حاشیه برگزاری نمایشگاه کیش اینوکس ۲۰۲۲ در پنل تخصصی نقش پلت‌فرم‌های هوشمند مالی در توسعه کسب و کارها با تمرکز بر بازار سرمایه کشور که به همت تامین سرمایه تمدن برگزار شد، ضمن بیان مطلب فوق گفت: جایگاه ویژه فین‌‌‌تک‌‌‌ها (فناوری مالی) در رشد تولید ناخالص داخلی کشورها و توسعه کسب و کارها در شرکت‌ها امری ثابت شده است. در سال‌های اخیر، اقتصادهای نوظهور با موضوعات حوزه فناوری‌های مالی به دنبال به دست آوردن سهم قابل‌توجه در اقتصاد دنیا هستند و نیاز ما نیز در بازار سرمایه کشور در این مقطع زمانی به موضوع تکنولوژی اثبات شده است.
مدیرعامل شرکت تامین سرمایه تمدن مطرح کرد: شرکت‌های تامین سرمایه و نهاد‌‌‌های مالی نقش عمده‌ای در بازار پول ایفا می‌کنند و باید گفت پل ارتباطی میان بازار سرمایه و پول فین‌تک‌ها هستند. محسنی با بیان اینکه در کنار همه موضوعاتی که در بازار سرمایه در جریان بوده و با آن مواجه هستیم، بحث لزوم وضوح مرزبندی سرمایه‌گذاری در بازارهای پر ریسک و کم ریسک بیش از پیش احساس می‌شود وی در این باره اظهار کرد: هرچه بازار سرمایه توسعه پیدا می‌کند ما نیازمند این مرزبندی‌ها هستیم. وی ادامه داد: در بحث رگولاتوری نقش سازمان بورس به عنوان تنظیم‌کننده مقررات در بحث توسعه فین‌‌‌تک‌ها بسیار اساسی است و ریل‌گذاری و تداوم و استمرار این حرکت نیازمند توجه ویژه سازمان است. مدیرعامل تامین سرمایه تمدن تصریح کرد: هیچ یک از راه‌حل‌های آینده بازار سرمایه بدون تکنولوژی امکان‌پذیر نیست و در واقع نقش تکنولوژی انکارناپذیر است. به گفته محسنی بحث زیرساخت‌‌‌ها موضوع جذابی است که در گسترش بستر پلت‌فرم‌‌‌های هوشمند بسیار مفید و کلیدی است و امیدواریم با نگاه ویژه‌ای که متولیان امر در سال‌های اخیر به آن داشته‌اند و با حرکت‌های بسیار خوبی که در سال‌های گذشته از سوی شرکت مدیریت فناوری در توسعه زیرساخت پلت‌فرم‌های معاملات صورت گرفته، بتوانیم شاهد رشد روزافزون بازار سرمایه باشیم. بر اساس این گزارش، علیرضا دلیری دستیار ویژه معاونت فناوری ریاست جمهوری دراین نشست، از نقش دولت‌‌‌ها و بخش‌خصوصی در توسعه فین‌تک سخن گفت، همچنین رضا نوحی، مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس درباره هوشمندسازی در بازار سرمایه با نگاهی بر reg techها ایراد سخن کرد. در بخش دیگر این پنل روح‌الله دهقان مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران از حاکمیت و مالکیت داده سخن گفت. محمد قاسمی مدیرعامل شرکت توسعه فناوری مزدک از نقش کلاس‌‌‌های جدید دارایی در مدیریت آن سخنرانی کرد. در انتهای مراسم مصطفی دیردار، مدیرعامل شرکت صحرا گفت: طراحی اکوسیستم مالی در برنامه تامین سرمایه تمدن قرار گرفته است، این اکوسیستم مالی به تمام ابزار‌‌‌های مالی کمک می‌کند. از طرفی شرکت می‌تواند برای کسب و کار‌‌‌هایی که قصد ورود به حوزه فین‌تک را دارند ‌‌‌‌ای پی‌‌‌‌ای ایجاد کند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com