0  |  0

زیست بوم فناوری و نوآوری غذای سالم آغاز به کار کرد

زیست بوم فناوری و نوآوری غذای سالم آغاز به کار کرد

 با امضای تفاهم نامه سه جانبه فی مابین مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی، سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی و پارک علم و فناوری خراسان رضوی، زیست بوم فناوری و نوآوری غذای سالم همزمان با هفته پژوهش و فناوری آغاز به کار کرد.
دکتر سید محمد علی رضوی» رئیس مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی در مورد راه اندازی این زیست بوم گفت: زیر ساخت‌های این شبکه متشکل از پارک‌های علم و فناوری، مراکز تحقیقاتی و پژوهشی شامل شبکه ملی پژوهش و فناوری علوم و صنایع غذایی، شهرداری، شهرک‌های صنعتی، بخش خصوصی، شرکت‌های دانش بنیان، نهادهای مالی، شرکت‌های فناور و دارای توانمندی تحقیق و توسعه و تشکل‌های مرتبط است.
وی به اهداف راه اندازی این زیست بوم اشاره و بیان کرد: شناخت اولویت‌های کلان کشور در حوزه ایمنی و امنیت غذایی و تبدیل شدن به بازوی علمی عملیاتی اجرای سیاست‌های کلان کشور، ارائه خدمات فناورانه و دانش بنیان از طرف زیست بوم به واحدهای صنایع غذایی، راه اندازی پردیس‌های تخصصی حوزه صنعت غذا در جهت ایجاد زنجیره ارزش، ایجاد ارتباط با مراکز صنعتی و توانمند جهت انتقال یافته‌های فناورانه به صنعت غذای کشور، جلوگیری از موازی کاری در اجرای پژوهش‌های کاربردی و استفاده از ظرفیت دانشی زیست بوم از اهداف ایجاد این زیست بوم به شمار می‌روند.
رضوی ادامه داد: شبکه سازی بین بازیگران اصلی زیست بوم نظیر مراکز پژوهشی، شرکت‌های دانش بنیان، صنعت غذا و مراکز فناوری دیگر ارگان‌های مشورتی با هدف استفاده از ظرفیت آنها در توسعه زیست بوم و ایجاد فضای همکاری در تدوین نیازها، محصولات اولویت دار دانش بنیان مطابق با سند آمایشی سرزمین، استفاده بهینه از ظرفیت‌های خالی بخش صنایع غذایی، پروژه یابی برای هدایت سرمایه گذاری و ایجاد زنجیره ارزش افزوده به منظور کارآمد کردن رویه‌های تولید، تأمین و عرضه محصولات صنایع غذایی و نیز تسهیل حضور شرکت‌های توانمند دانش بنیان در بخش‌های مختلف صنایع غذایی با هدف کیفی سازی و توسعه بازار محصول از دیگر اهداف راه اندازی زیست بوم فناوری و نوآوری غذای سالم به شمار می‌روند.
رئیس مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی در مورد متقاضیان داخلی عضویت در این زیست بوم گفت: وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری، صنعت، معدن و تجارت، بهداشت و درمان و جهاد کشاورزی و نیز شرکت‌های دانش بنیان، صنعت غذا، عموم مردم، وزارت دفاع و پدافند غیر عامل، وارد کنندگان و صادرکنندگان مواد غذایی، دامپزشکی، سازمان‌های نظارتی و بازرسی و سایر موارد متقاضیان داخلی حضور در این زیست بوم می‌باشند.
وی همچنین افزود: صادرکنندگان، سازمان گمرک، ISO و سایر موارد متقاضیان خارجی زیست بوم فناوری و نوآوری غذای سالم را تشکیل می‌دهند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com