0  |  0

شناسایی سریع و برخورد با جاعل لوگو و شناسنامه اینماد

شناسایی سریع و برخورد با جاعل لوگو و شناسنامه اینماد

کسب‌وکار متخلفی که به صورت کاملا حرفه‌ای با جعل لوگو و حتی محتویات شناسنامه اینماد، اقدام به کلاهبرداری از مردم کرده بود، به سرعت شناسایی و با هماهنگی دادستانی کل کشور ضمن اعمال فیلتر سایت، حساب بانکی وی نیز مسدود شد. به گزارش مرکز توسعه تجارت الکترونیکی‌(مرکز تتا)، اخیرا یک کسب‌وکار غیرمجاز که امکان دریافت اینماد را نداشته، در اقدامی مجرمانه و به صورت کاملا حرفه‌ای لوگوی اینماد و حتی شناسنامه کسب‌وکار ذیل دامنه‌ای شبیه به زیردامنه سایت اینماد را جعل و از این طریق شروع به کلاهبرداری از مردم کرده بود که خوشبختانه به سرعت شناسایی و با هماهنگی دادستانی کل کشور سایت علاوه بر فیلتر سایت، حساب بانکی وی نیز مسدود شد.
با توجه به جایگاه و پایگاه اجتماعی اینماد، متاسفانه برخی کسب‌وکارهای متخلف اقدام به جعل لوگوی اینماد یا تغییر در ستاره‌های آن برای قانونی جلوه دادن فعالیت خود و جلب اعتماد و فریب مردم می‌کنند که به این منظور همواره از مردم درخواست می‌شود برای احراز صحت لوگوی اینماد، حتما روی آن کلیک کرده و اطلاعات و لوگوی مندرج در شناسنامه اینماد ذیل دامنه enamad. ir را مد نظر قرار دهند. علاوه بر این نظارت مستمر بر کسب‌وکارها در قالب نظارت پس از اعطا، نظارت دوره‌ای، نظارت موردی، نظارت مردمی، نظارت دستگاه‌های تخصصی و نظارت سیستمی (پایشگر هوشمند) دائما در حال انجام است که در مورد آخر، سناریوی شناسایی جعل لوگوی اینماد یا تغییر و دستکاری در آن با استفاده از فناوری پردازش تصویر در بستر سایت‌ها دائما در حال اجرا است. لازم به ذکر است اینماد یک علامت دولتی است و هرگونه استفاده غیرمجاز یا تغییر و دستکاری آن به هر شکل، طبق ماده 525 کتاب پنجم (تعزیرات) قانون مجازات اسلامی جرم محسوب و مشمول مجازات حبس خواهد بود. پلیس فتا نیز بارها درباره کلاهبرداری از طریق جعل لوگوی اینماد و لزوم احراز صحت آن توسط کاربران طی اطلاعیه‌ها و مصاحبه‌های رسمی تذکر داده و اخیرا معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضائیه پیامکی با متن زیر به عموم هموطنان ارسال کرده بود: برای پیشگیری از کلاهبرداری در خرید اینترنتی، قبل از خرید به رتبه اعتماد کسب‌وکار‌(ستاره‌های زیر لوگوی اینماد) توجه کرده و با کلیک روی لوگوی اینماد، اطلاعات شناسنامه کسب‌وکار شامل سابقه فعالیت، وضعیت تخلفات و وضعیت پاسخگویی به شکایات را بررسی کنید.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com