0  |  0

تمهیدات دولت برای جلوگیری از مهاجرت تیم‌های استارت آپی

تمهیدات دولت برای جلوگیری از مهاجرت تیم‌های استارت آپی

حامد منکرسی با اشاره به آمارهایی که اخیرا درباره مهاجرت استارت اپها مطرح شده بود اظهار کرد: مهاجرت استارت آپ‌ها، موضوع جدیدی نیست و این چالش انسانی سال‌هاست که در حوزه استارت آپ‌ها وجود دارد و نمی‌توان آن را انکار کرد و حالا به عنوان یک مسئله مهم در دستور کار دولت سیزدهم هم قرار گرفته است.
وی افزود: می‌توان گفت یکی از اهداف تشکیل کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال نیز تقویت نیروی انسانی و نگهداشت این نیروها برای کسب و کارها بوده است.
منکرسی ادامه داد: نه تنها در بخش خصوصی بلکه در بخشی دولتی نیز در این حوزه مشکلاتی وجود دارد، مثلاً در بخش ناظر به امنیت هنوز مشکلاتی در تأمین دستمزد نیروهای متخصص وجود دارد.
معاون سیاست گذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات در ادامه با اشاره به برنامه ریزی‌های متعدد انجام شده در حوزه‌های مختلف کسب و کار بیان کرد: برنامه ریزی‌های متعددی در حوزه‌های مختلف از جمله شبکه‌های اجتماعی، تجارت‌های الکترونیک و نوآوری‌های جدید با هدف تقویت حوزه آموزش و نگهداشت نیروهای متخصص انجام شده است.
وی افزود: اجرای این برنامه‌ها مستلزم همکاری با سایر دستگاه‌هاست؛ مثلاً در حوزه آموزش با وزارت علوم، در حوزه ساماندهی این نیروها با وزارت کار هماهنگی‌هایی انجام شده است.
منکرسی اظهار داشت: تسهیلاتی هم به منظور تولید اشتغال برای این شرکت‌ها و استارت آپ‌ها در نظر گرفته شده است؛ تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ نیز منابع خوبی برای این موضوع اختصاص داد که در سطح استان‌ها این منابع توزیع و با استقبال خوبی هم انجام شد. امیدواریم که تا سال آینده شاهد ثمرات خوب این اتفاقات و اقدامات باشیم.
به گزارش مهر، چندی است که گزارش‌هایی درباره افزایش مهاجرت استارت آپ‌ها به خارج از کشور منتشر می‌شود که در آن‌ها به نبود امکانات لازم برای فعالیت تیم‌های استارت آپی اشاره شده است. حالا تیم اقتصادی و معاونت فناوری ریاست جمهوری به دنبال این است که با ارائه تمهیداتی مانع از این اتفاق شده و انگیزه بیشتری برای ادامه فعالیت و نگهداشت استارت آپ‌ها ایجاد کند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com