0  |  1

امکان اتصال به واتس‌اپ از طرق پروکسی فراهم شد

امکان اتصال به واتس‌اپ از طرق پروکسی فراهم شد

پیام‌رسان واتس‌اپ اعلام کرده است که امکان ارتباط از طریق پروکسی را فراهم کرده است و به این ترتیب کاربران در کشورهایی همچون ایران که با فیلتر این پیام‌رسان مواجه هستند، می‌توانند با دور زدن فیلتر از واتس‌اپ استفاده کنند. سخنگوی واتس‌اپ درباره امکان جدید ارتباط از طریق پروکسی به بی‌بی‌سی، گفت: «وقتی وصل شدن به واتس‌اپ، چه به‌طور مستقیم و چه به واسطه وی‌پی‌ان ممکن است، این قابلیت جدید به کاربران گزینه‌ای می‌دهد که از داخل خود اپ و به واسطه یک سرور پروکسی وصل شوند.»
واتس‌اپ اظهار کرده است که با رمزنگاری دوطرفه، هیچ‌کس، حتی خود واتس‌اپ، به محتوای پیام‌ها دسترسی ندارد، این ویژگی در بعضی از پیام‌رسان‌های محبوب دیگر وجود ندارد. سخنگوی واتس‌اپ گفت که این رمزنگاری دوطرفه پیام‌ها قابل رصد نیست و هنگام استفاده از پروکسی هم این ویژگی برقرار است و هیچ‌کس به غیر از فرستنده و گیرنده پیام نمی‌تواند محتوای آن را ببیند؛ چه سرورهای پروکسی و چه حتی خود واتس‌اپ و متا. به گفته سخنگوی واتس‌اپ هرچند برخی کاربران ایرانی از طریق وی‌پی‌ان از آن استفاده می‌کنند، عموما در استفاده از آن مشکل دارند. سخنگوی واتس‌اپ با اشاره به اینکه کار روی امکان ارتباط با پروکسی ماه‌ها زمان برده است، گفت: «بهترین کاری که می‌توانستیم بکنیم ایجاد این قابلیت بود تا مردم بتوانند از طریق پروکسی به‌طور امن به واتس‌اپ متصل شوند. امیدواریم که افراد آشنا با فناوری و نهادهای مرتبط پروکسی‌ها را در اختیارشان بگذارند.»

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com