0  |  0

۹۰ درصد محتوای آنلاین توسط هوش مصنوعی تولید می‌شود

۹۰ درصد محتوای آنلاین توسط هوش مصنوعی تولید می‌شود

یکی از کارشناسان حوزه هوش مصنوعی معتقد است «هوش مصنوعی مولد» مانند ChatGPT در آینده شیوه توسعه محتوای دیجیتال را به‌طور کامل دگرگون و تا ۲۰۲۵ میلادی ۹۰ درصد محتوای آنلاین را تولید می‌کند. به گزارش یاهو فایننس، ChatGPT یک چت‌بات است که توسط شرکت OpenAI در نوامبر ۲۰۲۲ راه‌اندازی شد. این روبات روی مدل‌های زبان خانواده GPT-۳ OpenAI ساخته شده است.
نینا شیک یکی از کارشناسان حوزه هوش مصنوعی در این باره می‌گوید: «تصور می‌کنم تا ۲۰۲۵ حدود ۹۰ درصد محتوای آنلاین با هوش مصنوعی تولید شود چرا که این فناوری رشد سریعی دارد.» افزایش توجه به ChatGPT به بحث و گمانه‌زنی‌های وسیعی درباره هوش مصنوعی و به خصوص هوش مصنوعی مولد و نقش گسترده آن در جهان منجر شده است. شیک در این باره می‌گوید: «کاری که هوش مصنوعی مولد انجام می‌دهد در حقیقت تولید محتوا و محصول جدید است. هوش مصنوعی مولد می‌تواند در سراسر رسانه‌ها محتوایی مانند متن، ویدئو، صوت و تصویر را تولید کند و جالب آنکه هر واسطه دیجیتالی را می‌توان با هوش مصنوعی مولد فعال کرد. بنابراین من تصور می‌کنم ارزش Open AI در آینده بیشتر می‌شود و همزمان در ۲۰۲۳ شاهد تعداد بیشتری از شرکت‌های توسعه‌دهنده هوش مصنوعی مولدی خواهیم بود که در بسیاری صنایع کاربرد دارند.» او در ادامه افزود: «این پدیده نوین از ۲۴ تا۶ ماه گذشته توانسته توجهات زیادی را به خود جلب کند.» شیک معتقد است فضای هوش مصنوعی مولد در سال آینده میلادی رقابتی‌تر می‌شود و شرکت‌های بزرگی مانند آلفابت (شرکت مادر گوگل)، مایکروسافت و اپل نیز فعالیت‌های متعددی در این فضا انجام خواهند داد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com