0  |  0

فعالیت ۱۹صندوق جسورانه بورسی برای حمایت از استارت اپ ها

فعالیت ۱۹صندوق جسورانه بورسی برای حمایت از استارت اپ ها

چهل و دومین رویداد دوشنبه های استارت آپی و پانزدهمین رویداد پیوند در حوزه کشاورزی هوشمند در محل صندوق نوآوری و شکوفایی با حضور استارت آپ ها و سرمایه گذاران بخش خصوصی در حال برگزاری است.
مصطفی بغدادی، مدیر توسعه اکوسیستم نوآوری صندوق نوآوری و شکوفایی در افتتاحیه این رویداد با اشاره به جایگاه قانونی صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: بر اساس قانون دانش بنیان، صندوق نواوری و شکوفایی برای تجاری سازی نوآوری و اختراعات، شکوفا و کاربردی سازی دانش فنی ایجاد شد.
وی با بیان اینکه سرمایه این صندوق سه هزار میلیارد تومان بوده است، گفت: ماموریت این صندوق تامین مالی اکوسیستم فناوری و نوآوری است.
بغدادی با اشاره به ملاحظات مهم مداخله صندوق در زیست بوم استارت آپی گفت: ایجاد صندوق نوآوری و شکوفایی باعث حفظ تعادل بازار، عدم تداخل ژن دولتی در نهاد بازیگران زیست بوم نوآوری، جلوگیری از بزرگ و بزرگتر شدن دولت، تقویت بخش خصوصی و در نهایت فراهم سازی منابع مالی زیست بوم استارت آپی می شود.
مدیر توسعه اکوسیستم نوآوری صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی ۱۴ دسته خدمات را به شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها ارائه می کند، گفت: البته بعضی از استارت آپ ها و شرکت هایی که تاییدیه دانش بنیانی ندارند نیز به واسطه مهره های تامین مالی حمایت می شوند.
وی با بیان اینکه یکی از این مهره ها شتاب دهنده های دانش بنیان هستند، گفت: این شتاب دهنده ها می توانند تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه سرمایه بذری، سه میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه ودیعه رهن، سه میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه در گردش، ۶۰۰ میلیون تومان حمایت بلاعوض توانمندسازی از استارت آپ ها و شرکت های فناوری محور حمایت کنند.
به گفته وی همچنین شتاب دهنده‌ها می توانند با <هم سرمایه گذاری> شریک طرح های فناورانه استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان شوند.
بغدادی گفت: تاکنون ۲۷ شتاب دهنده حمایت شده از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی به میزان ۹۱ میلیارد تومان از ۹۳ طرح فناورانه حمایت کرده است.
وی گفت: تاکنون ۲۸صندوق به میزان ۹۰۵ میلیارد تومان از استارت آپ ها حمایت کرده اند.
وی با بیان اینکه ۶۰ صندوق پژوهش و فناوری در کل کشور راه اندازی شده است، گفت: این صندوق ها به نسبت یک به چهار از طرح ها حمایت می کنند.
به گفته وی، همچنین صندوق های تخصصی نانو، بیو، کشاورزی در کشور راه اندازی شده تا از طرح های تخصصی حمایت کنند.
مدیر توسعه اکوسیستم نوآوری صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه همچنین صندوق های جسورانه بورسی از دیگر مهره های تامین مالی شرکت های استارت آپی هستند، گفت: تاکنون ۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به واسطه صندوق های جسورانه بورسی از شرکت های استارت آپی حمایت شده است.
وی افزود: در حال حاضر ۱۹ صندوق جسورانه بورسی مشغول فعالیت هستند.
جذب سرمایه ۵۵میلیارد تومانی در رویدادهای استارتاپی صندوق نواوری و شکوفایی
بغدادی با اشاره به رویدادهای دوشنبه های استارت آپی و پیوند برگزار شده در صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: طی این چند سال اخیر ۴۱ رویداد دوشنبه استارت آپی و ۱۴ رویداد پیوند برگزار شده که ۵۰۰ استارت آپ و ۲۲۰ سرمایه گذار و شتاب دهنده در این رویدادها شرکت کرده اند.
وی خاطرنشان کرد: بیش از ۵۵ میلیارد تومان از طریق این رویدادها توسط استارت آپ ها جذب شده است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com