0  |  0

طرح‌های عمرانی از بودجه کامل جا ماند

طرح‌های عمرانی از بودجه کامل جا ماند

به گزارش خبرنگار ایسنا، بررسی عملکرد بودجه سال 1393 حاکی از عدم تحقق بودجه‌های عمرانی است که البته این به روالی معمول در بودجه‌های سنواتی تبدیل شده و اغلب این طرح ها از دریافت کامل سهم خود باز می مانند.

این در حالی است که طبق گزارش خزانه داری کل کشور از دریافت و پرداخت‌های مالی دولت در سال گذشته، از رقم مصوب حدود 44 هزار میلیارد تومان برای پروژه های عمرانی حداکثر 30 هزار میلیارد تومان محقق شده و در اختیار این طرح‌ها قرار گرفته است.

پرداختی به طرح‌های عمرانی در سال 1393 نسبت به سال 1392 از درصد کمتری برخوردار است به گونه‌ای که در سال گذشته نسبت پرداخت اعتبار به این طرح‌ها 36 درصد و در سال 1392 حدود 44.6 درصد بوده است.

باید یادآور شد که عدم تحقق بودجه‌های عمرانی در سال گذشته بی ربط به کاهش درآمدهای نفتی ناشی از افت قابل توجه قیمت جهانی آن به ویژه در نیمه دوم سال گذشته نیست و با وجود صرفه جویی 6000 میلیاردی دولت در هزینه‌های جاری رقمی بالغ بر 30 هزار میلیارد تومان به این پروژه‌ها اختصاص نیافته است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com