0  |  0

موج استرس و آشفتگی در بازار چین

موج استرس و آشفتگی در بازار چین

شاخص ها در بازار چین با بیشترین میزان افزایش نسبت به دو ماه اخیر همراه شدند در حالی که آرامش بازار در این کشور به آشفتگی تبدیل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، افت شاخص شانگهای چین به بیش از 4.5 درصد رسید و بیشترین میزان افت را نسبت به 29 فوریه به ثبت رساند در حالی که قیمت سهام شرکت های تکنولوژی افت بسیار سنگینی را متحمل شدند.

در این میان، شاخص هنگ سنگ در هنگ کنگ نیز پس از افزایش قریب به 75 روزه خود، افت شدیدی را از آن خود کرد.

سرمایه گذاران آشفته در بازار چین هیاهو به راه انداختند و همگی در اعتراض به این روند در انتظار پاسخگویی مدیران نسبت به دلیل اصلی این واکنش بازار هستند.

میزان سودرسانی بازارها در چین پس از افت 12 درصدی در ماه مارچ تقریبا به صفر درصد رسید در حالی که نگرانی ها از بهبود اوضاع اقتصادی در چین مانع از هر گونه حرکت دولت برای اجرای برنامه های محرک اقتصادی شده است.

وی وی، تحلیل گر موسسه خدمات کارگزاری هوآژی در این خصوص اظهار داشت: افت پی در پی شاخص ها در بازار چین نشان می دهد که ترسی که از ابتدای سال در بازارهای آسیایی به خصوص چین وجود داشته است نه تنها هنوز هم پابرجاست بلکه حتی شدیدتر هم شده است. هنگامی که شاخص های اصلی با افت 23 درصدی رو به رو می شوند به این معناست که علاوه بر ریسک های عملیاتی، ریسک های رفتاری نیز بر بازار حکمفرماست.

بر اساس این گزارش، شاخص شانگهای با افت 2.6 درصدی و 3 هزار واحدی در شروع ساعات معاملاتی همراه شد در حالی که بورس هنگ کنگ افت 1.2 درصدی را به ثبت رساند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه-سنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com