2  |  4

شما هم می‌توانید یک کارآفرین زن موفق باشید

شما هم می‌توانید یک کارآفرین زن موفق باشید

نقش زنان در ایجاد کسب و کارهای جدید در سال‌های اخیر مورد توجه فراوانی قرار گرفته است. امروز حجم وسیعی از زنان وارد بازار کار شده‌اند و مشارکت و نقش‌شان در جامعه افزایش یافته است. در کشورهای رو به توسعه، زنان امید اول برای ارتقا خانواده‌ها و رشد و توسعه کشورهای خود محسوب می‌شوند.

اما با توجه به آمارهای رسمی اخیر، سهم اشتغال زنان فقط 10 درصد است و نرخ بیکاری در میان زنان خصوصاً نیروی تحصیلکرده افزایش قابل توجهی داشته است. کارآفرینان زن با بهره‌گیری از نیروی خلاقیت و ریسک‌پذیری می‌توانند تهدیدات و تنگناهای محیطی را تبدیل به فرصت‌های جدید کرده و با بازار ارتباط برقرار کنند. در این مقاله تلاش شده است مهم‌ترین ویژگی‌های کارآفرینان زن به عنوان الگویی برای زنان علاقمند به کارآفرینی، بیان شود.

 نگرش مثبتی دارند.

 نگرش مثبت سوخت مورد نیاز برای حرکت ما از مفهوم ایده به درک آن است. نگرش مثبت موجب تلاش هدفمند شما می‌شود. سعی کنید نگرش‌های منفی را کنار بگذارید و آنها را با نگرش‌های مثبت جایگزین کنید. عمداً از کلماتی که ویژگی‌های شخصیتی شما را بالا می‌برد و اعتماد به نفس‌تان را افزایش می‌دهد، استفاده کنید. برای اینکه فردی مثبت نگر باشید، سعی کنید با افرادی ارتباط برقرار کنید که شما را تشویق می‌کنند، به شما انگیزه می‌دهند و به شما باور دارند. اگر دارای نگرش مثبتی باشید، قادر خواهید بود ظرفیت‌های درونتان را ببینید.

 می‌توانند بر موانع غلبه کنند.

زنانی که در زندگی‌شان تلاش می‌کنند دارای نیروی درونی قوی هستند. از سختی‌ها به نفع خود استفاده کنید. در انتهای این نبرد، خواهید دید که شما شخصی بهتر و با ارزش‌تر خواهید بود. باید بدانید شخصیت نمی‌تواند به آسانی و بسرعت بهبود یابد. تنها از طریق آزمون و نبرد است که روح می‌تواند قوی و اهداف مشخص شود، انگیزه‌ها بالا رود و موفقیت به دست آید. از نبردها بیاموزید و بدانید سختی‌ها آنقدر هم که شما فکر می‌کنید، مشکل نیستند.

 ذهنی قوی دارند.

داشتن فکر قوی به این معنا نیست که شما بی‌ادب، متکبر یا مخرب هستید. برعکس، زنانی با ذهن‌های قوی از خود اعتماد به نفس نشان می‌دهند. زمانی که شما ذهنی قوی دارید، قوی هستید و دارای تصویر درستی از خود هستید.

 خوش قلب هستند.

خیرخواهی و مهربانی به ما اجازه می‌دهد فراتر از یک زندگی معمولی داشته باشیم و در زندگی دیگران تغییر ایجاد کنیم. زنانی که قلبی مهربان دارند، می‌توانند بر دیگران تأثیر بگذارند.

 صداقت دارند.

برای اینکه موفق باشید لازم نیست که پا روی دیگران بگذارید. صداقت ویژگی اصلی یک کسب و کار آتیه دار است. همیشه پیش از پول برای شرافت ارزش قائل باشید و با اعتقادات‌تان زندگی کنید. وقتی احترام و اعتماد به دست می‌آورید، شرکت‌تان رشد خواهد کرد. مردم دوست دارند با کسانی وارد کار و تجارت شوند که قابل اعتماد باشند.

 دارای توازن در زندگی‌شان هستند.

 زندگی ما پیرامون چهار گروه اصلی: «خانواده و دوستان»، «سلامت»، «ثروت» و «روحیه» قرار دارد. این حوزه‌ها باید برای موفقیت در زندگی با هم در توازن باشند. توازن زندگی‌تان را به طور مداوم ارزیابی کنید. یک زندگی متوازن به شما اجازه می‌دهد با مثبت نگری پیش بروید.

 برای خودشان اهدافی تعیین می‌کنند.

اهداف، رؤیاهایی هستند که برای رسیدن به آن باید برنامه‌ای داشت. خودتان را متعهد کنید؛ اهداف بلند مدت و کوتاه مدت‌تان را بنویسید. چگونه و چه زمانی به آنها خواهید رسید، پاسخ به این پرسش‌ها را ثبت کنید. اهدافتان را در جلوی چشمانتان قرار دهید و آنها را مرور کنید. وقتی به هدفی رسیدید، پاداشی برای خودتان در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید که موفقیت مداوم نیازمند یک برنامه است.

 با یک هدف برانگیخته می‌شوند.

نگاه کردن به شکاف‌ها و مشکلات بازار حرکتی استراتژیک در هر برنامه کارآفرینانه است. نیازهای کسب و کارتان را پیدا کنید و این اهداف را با عشق و علاقه دنبال کنید.

 یک معلم هستند.

زنان بزرگ به دیگران می‌آموزند. مردم دوست دارند آنچه را که از درون، مایه روشنی شما می‌شود بدانند. ما می‌توانیم زنان بزرگ آینده را شکل دهیم.

 بر مرحله بعدی متمرکز هستند.

بزرگترین نقطه مقاومت درست قبل از موفقیت است. ما باید سعی کنیم خودمان را از جنبه‌های دیگری نیز ببینیم.

 زمانی که شرایط ما را به خارج از مسیر کشاند، اگر قدم بعدی را برداریم، درخواهیم یافت که به آن رسیده‌ایم.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: روزنامه ایران
مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
 
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com