0  |  2

توصیه‌هایی که از شما یک كارآفرين اجتماعی موفق می‌سازد

توصیه‌هایی که از شما یک كارآفرين اجتماعی موفق می‌سازد

موفقیت یك شبه به دست نمی‌آید. همه‌ی كارآفرینان هم این را خوب می‌دانند. در گزارش جهانی سرمایه‌گذاری، با عنوان «تعریف مجدد موفقیت در دنیای در حال تغییر»، نحوه‌ی به موفقیت رسیدن بیش از 550 كارآفرین اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت.

در ادامه 5 توصیه مهم موفق‌ترین كسب‌و‌كارهای اجتماعی را می‌خوانیم:

1. هدفتان این باشد كه در هر لایه از فعالیت كسب و كار، تاثیرگذار باشید

مدل كسب‌و‌كارتان می تواند این پتانسیل را داشته باشد که ضمن تاثیر مثبتی که بر كاركنان، زنجیره‌ی عرضه، و مشتریان نهایی‌تان دارد؛ در جهت تامین نیازهای اجتماعی نیز مورد استفاده قرار گیرد. البته این مدل باید از همان ابتدا با اثرات متعددی كه متقابلا همدیگر را تقویت می‌كنند طراحی شود. در این صورت مدل شما بسیار موفق خواهد بود.

۹ گام طراحی کانواس (بوم) مدل کسب و کار

2. كسب و كار خود را به همه معرفی كنید

سعی كنید تا جایی كه ممكن است در مورد كسب و كار خود اطلاع‌رسانی كنید و پیشنهاد پشتیبانی و حمایت متخصصین و كسب و كارهای بزرگ را قبول كنید. بسیاری از كارآفرینان اجتماعی، عدم آگاهی مشتری را مانع بزرگی برای سنجش راه‌حل‌ها و سرمایه‌گذاری‌های خود می‌دانند. به عنوان مثال سازمان‌هایی كه از پلتفرم‌های سرمایه‌گذاری گروهی استفاده می‌كنند منابع بسیار خوبی هستند كه به كارآفرینان اجتماعی كمك می‌كنند تا رشد كرده و به جایی برسند.

کارآفرینی اجتماعی

3. با كسب و كارهای بزرگ شریك شوید

شركت‌های مشهور نه تنها به طور بالقوه ارتباط‌های مفیدی برای شما و كسب و كارتان به همراه خواهند داشت،‌ بلكه می‌توانند شما را در زنجیره‌ی عرضه‌ی خود قرار دهند و شما هم می‌توانید به نوبه‌ی خود آنها را تشویق كنید در شركت خود نیز از روش‌های كارآفرینی اجتماعی استفاده نمایند.

4 .در كسب و كار، پرشور و زرنگ باشید

گرفتن تصمیم‌های درست در كسب و كار، نتایج مثبتی برای ماموریت اجتماعی شما به همراه خواهد داشت. به یاد داشته باشید كه تداوم كسب و كار می‌تواند باعث تداوم تاثیر اجتماعی شما بشود.

5 .یادتان باشد كه شما یك كسب و كار هستید

كسب و كارهای اجتماعی هم باید درآمد داشته باشند تا بتوانند به كاركنان حقوق بدهند، و خدمات ارائه نمایند. بدون هیچ واهمه‌ای به كسب و كارها و كارآفرینان اجتماعی نزدیك شوید تا بفهمید آنها چطور كار خود را انجام می‌دهند. ایده‌ی خود را از حالت مفهومی خارج كرده و روانه‌ی بازار كنید، برخی افراد فكر می‌كنند كه ایده‌ها خیلی ارزشمند هستند، ولی در واقع ایده وقتی ارزش پیدا می‌كند كه عملی شود. بنابراین ما همیشه به كارآفرینان می‌گوییم اگر ایده‌ای دارید باید آن را روانه‌ی بازار كنید.

منبع: سایت Entrepreneur.com

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com