0  |  0

حمایت دانشگاه آزاد از تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان فرهنگی

حمایت دانشگاه آزاد از تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان فرهنگی

معاون اداره کل امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن بیان اینکه با حمایت دانشگاه و در صورت داشتن ظرفیت تبدیل به شرکت دانش‌بنیان اقدامات لازم فراهم می‌شود، اظهار کرد: در تلاش هستیم از این ظرفیت‌ها در قالب شرکت‌های دانش بنیان فرهنگی بهره‌بردای کنیم زیرا این دانشجویان برتر در حوزه‌های مختلفی دارای ظرفیت هستند.
دکتر مستوره عزت زاده، با بیان اینکه طرح انتخاب دانشجوی نمونه دانشگاه آزاد اسلامی را برای اولین بار امسال برگزار کردیم، اظهار کرد: تمامی دانشجویان واحدهای دانشگاه آزد در سراسر کشور در سه سطح واحد، استان و کشور مورد شناسایی قرار گرفتند و در کمیته داوری ارزیابی شدند، که در این میان 81 نفر به سطح کشوری و مرحله نهایی انتخاب سازمان مرکزی دانشگاه آزاد راه یافتند که از این تعداد 16 نفر و در نهایت 11 نفر به عنوان دانشجوی برتر انتخاب شدند.
وی افزود: مقدمات اجرای این طرح را برای سال 96 نیز فراهم کردیم که در حال حاضر واحدهای دانشگاهی در سراسر کشور در حال شناسایی دانشجوی برتر در سطح واحد هستند که آیین‌نامه مربوط به سال آینده در جهت افزایش رفاه حال داشنجویان تنوع خدمات را بالا برده است.
وی ادامه داد: طبق این آین‌نامه دانشجویان برتر کشوری شامل بخشودگی شهریه و در صورت بدهکار بودن، بخشودگی بدهی می‌شوند و یا اینکه برای تحصیل در مقاطع بالاتر امتیاز ورود به دانشگاه بدون کنکور را دریافت می‌کنند و البته دانشجویان مقطع دکتری نیز در صورت صلاح‌دید کمیته جذب هیات علمی، تسهیلاتی را برای عضویت در هیات علمی دریافت می‌کنند.
معاون اداره کل امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به وجود کانون دانشجویان نمونه در این دانشگاه و برگزاری اولین دوره آموزشی گردشگری ایده تا عمل در سراسر کشور طی هفته دانشجو، گفت: این دوره به عنوان شتاب‌دهنده شرکت‌های دانش‌بنیان برای 81 دانشجوی برتری که به مرحله کشوری راه یافتند برگزار می‌شودو به دنبال بسترسازی برای تبدیل ایده‌ها به شرکت دانش‌بنیان است.
وی ادامه داد: طول مدت این دوره 2.5 روز است که در این دوره از افراد دارای تجربه کارآفرینی و تاسیس شرکت دانش بنیان و مدرسان کارآفرینی دارای مجوزهای داخلی و بین‌المللی از وزارت علوم و وزارت ارتباطات دعوت به همکاری شده است تا ایده‌های دانشجویی در طوفان مغزی بررسی شوند و تیم‌های تفکر خلاق شکل گیرند و این‌ تیم‌ها بتوانند در فضایی مناسب با شناسایی و مطالعه ظرفیت‌های تبدیل شرکت دانش بنیان به نمودار کامل و پیش از اجرا را بررسی و اجرا کنند.
وی همچنین با بیان اینکه از اولین اقدامات تشکیل انجمن دانشجویان نمونه دانشگاه آزاد با 81 دانشجوی برتر به برگزاری همین دوره رقابتی می‌توان اشاره کرد گام بعدی این انجمن را یافتن ظرفیت‌ها برای عضویت در کانون نخبگان دانشگاه آزاد و کشور عنوان کرد.
طرح شناسنامه سلامت دانشجو تا پایان آذر به سرانجام می‌رسد
معاون اداره کل امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه به طرح های دیگر معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اشاره کرد و با بیان اینکه شعار دانشگاه‌ آزاد اسلامی از سال 93 بر مبنای "دانشگاه سالم" است، گفت: طرح سیمای زندگی دانشجویی و غربالگری حوزه آسیب های اجتماعی جامعه جوان از سوی دانشگاه‌ آزاد طی تابستان سال جاری در دستور کار قرار گفته که در 9 خوشه استان و 3 هزار دانشجو به عنوان پایلوت آغاز شد.
وی تصریح کرد: پس از پایان مرحله پایلوت،‌ با جامعه آماری 100 هزار نفر در مرحله اصلاحات و تعدیل پرسشنامه و برآیند مرحله اول پایلوت در سراسر کشور هستیم که از اواخرآبان ماه‌ آغاز شده است.
به گفته وی این طرح به تفکیک استانها دانشجویان را غربال و شرایط و ویژگی‌های سبک زندگی دانشجویی را بررسی و آسیب‌های اجتماعی مشکل‌ساز را شناسایی می کند. در واقع فاز اول شناسایی و فاز دوم حمایت از دانشجویان نیازمند مشاوره و معرفی به مراکز مشاوره در سطوح مختلف دانشگاه‌ها است که در صورت صلاحدید دانشجویانی که نیاز به خدمات پزشکی دارند زیر نظر معاونت پزشکی دانشگاه، خدمات پزشکی دریافت می‌کنند.
این عضو هیات علمی دنشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: از خرداد ماه سال گذشته دانشگاه اقدام به نگارش آیین نامه جامع جدید برای مراکز مشاوره خود کرد که از حوزه ریاست مورد بررسی قرار گرفت این آیین نامه به گونه ای است که تمامی واحدهای دانشگاهی و مراکز مشاوره خدمات مشاوره خواهند داشت و درواقع برای واحدهای با کمتر از هزار دانشجو خدمات مشاوره در نظر گرفته شده است و برای واحدهای برزگ که بالای هزار دانشجو دارند مراکز مشاوره در سه سطح در نظر گرفته شده است که تنوع خدمات، تنوع تعداد مشاورین و ارائه خدمات در فضای مجازی و فضای حضوری وجه تمایز این سه سطح است.
وی افزود: طبق جامعه آماری که از تک تک واحدها گرفتیم، 144 واحد دانشگاهی رشته مشاوره و 252 مرکز مشاوره فعال نیز در واحدهای دانشگاهی وجود دارد که درصدد گسترش فعالیت های این مراکز به ارائه خدمت به دانشجو، کارمند، استاد و خانواده‌های این افراد هستیم.
معاون اداره کل امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همچنین به طرح شناسنامه سلامت دانشجو اشاره و اظهار کرد: این طرح با همکاری معاونت پزشکی و ورزش دانشگاه آزاد کلید خورد که پایلوت این طرح تا اواخر آذرماه به سرانجام می‌رسد که پس از ان برای جدیدالوردهای سال 96 در تمامی مقاطع اجرا می‌شود.
وی در پایان کارت دانشجویی هوشمند چند منظوره را نیز از دیگر اقدامات جدید دانشگاه آزاد دانست و ارائه خدمات بانکی و الکترونیک در کنار خدمات دانشجویی را از مزایای این کارت عنوان کرد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایسنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com