0  |  5

۴ روش برای بهبود استراتژی بازاریابی محتوا

۴ روش برای بهبود استراتژی بازاریابی محتوا

با بررسی و نظارت بر تحلیل وب سایت و سایر ابزارهایی که به راحتی در دسترس هستند می توانید بفهمید خوانندگان واقعا از شما چه می خواهند. تحقیقاتی که دیگران در زمینه  یا صنعت موردنظر شما نوشته اند نیز منبع مفیدی برای این کار هستند.
برخلاف گذشته، امروزه این اطلاعات به صورت آماده در دسترس هستند. فقط کافی است چشم و گوش خود را باز کنید تا اطلاعات موردنیاز خود را به دست آورید. در ادامه ی مطلب، برخی از مفیدترین آمارهای بازاریابی محتوا و نکاتی در مورد نحوه ی پیاده سازی آنها در استراتژی خود را مطرح می کنیم.

1. پست های طولانی تر بنویسید

پست وبلاگ نه باید زیاد کوتاه (مثلا 300 کلمه) و نه متوسط(مثلا حدود 800 کلمه) باشد. پست های وبلاگ باید خیلی طولانی تر باشند. طول ایده آل یک پست وبلاگ بیش از 2000 کلمه است. معمولا آن دسته از پست های وبلاگ که جزو دو نتیجه ی برتر موتورهای جستجو هستند به طور میانگین بیش از 2450 کلمه دارند.
پست های طولانی تر، بک لینک های بیشتری را جذب می کنند. بک لینک های زیاد، جزء مهمی از SEO هستند و به عنوان کاتالیزور به کار می روند و پست های طولانی تر را در نتایج برتر جستجو قرار می دهند. پست های طولانی تر، از دیدگاه رسانه های اجتماعی هم می توانند مفید باشند.
نوشتن پست های طولانی تر به شما کمک خواهد کرد هم از طریق موتورهای جستجو و هم از طریق رسانه های اجتماعی، ترافیک را به سمت خود جذب کنید. ولی این امر دلیل نمی شود که به هر قیمتی شده طول مطلب را افزایش دهید. مردم مطلب شما را نه به خاطر طولانی بودنش، بلکه به خاطر اینکه ارزش وقت گذاشتن و خواندن را دارد به اشتراک می گذارند. مطمئن شوید که مطالب شما از اول تا به آخر کیفیت لازم را دارد و تکراری نیست.

2. از تصاویر بیشتری استفاده کنید

 65 درصد از مردم به طور بصری یاد می گیرند و 90 درصد اطلاعاتی که به مغز می رسد بصری است. به همین خاطر لازم است در آمیخته ی بازاریابی محتوای خود، محتوای بصری را بگنجانید. مطالبی که فقط تصویر در آنها به کار رفته است، نسبت به مطالبی که فقط دارای ویدیو و لیست هستند یا ترکیبی از ویدیو، لیست و تصویر را در خود دارند، بک لینک های بیشتری را جذب می نمایند.

3. اینفوگرافیک ایجاد کنید

اینفوگرافیک های شما باید باکیفیت بوده و در آنها از نمودار، تصاویر و اعداد و مقدار خیلی کمی متن استفاده شده باشد. بهترین کار این است که برای ایجاد این اینفوگرافیک ها از شرکت ها یا طراحان مربوطه کمک بگیرید. ولی اگر بودجه ی کمی دارید می توانید به راحتی با پاورپوینت این کار را انجام دهید و یک اینفوگرافیک ساده طراحی نمایید.
محتوای بصری دیگری که می توانید از آنها استفاده کنید اسلایدها، کمیک ها و الگوهای رفتاری هستند.

4. پادکست ضبط کنید

پادکست چه منافعی برای بازدیدکنندگان دارد که متن، تصویر و ویدیو ندارد؟ مزیت پادکست این است که به توجه کامل نیاز ندارد. وقتی یک پست وبلاگ، اینفوگرافیک یا ویدیو را می بینید چشمتان باید به صفحه نمایش باشد. ولی در حال انجام کارهای روزمره ی خود می توانید به پادکست هم گوش کنید. ولی پادکست با وجود پتانسیل زیادی که برای جذب مخاطب دارد، مستلزم تلاش زیادی است و به پژوهش، تجهیزات، شبکه بندی، دعوت مهمان، آماده سازی سوالات، و ارسال آن به دایرکتوری های مختلف مثل آیتونز نیاز دارد.
مخاطبین و بازارها همچنان تکامل خواهند یافت و نیاز آنها به محتوا نیز بیشتر خواهد شد. به همین خاطر فقط ایجاد محتوای زیاد دیگر کافی نیست، بلکه باید اولویت ها و روندهای فعلی را منعکس کنید تا با تاثیرگذاری هر چه بیشتر، برند خود را بسازید.

برگرفته از entrepreneur

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com