3  |  3

کارآفرینی با صبح و نان تازه

کارآفرینی با صبح و نان تازه

سرمای سر صبح، صف طولانی، درگیری سر نوبت و... بیشتر افراد را یاد نانوایی می‌اندازد. خیلی‌ها حال صف ایستادن ندارند، خیلی‌ها هم مانند سالمندان یا بیماران توانایی رفتن به نانوایی ندارند. معضلات نان خریدن مانند بسیاری از مسائل کوچک اما آزار دهنده در زندگی‌مان است که اغلب به آنها توجه نمی‌کنیم. یکی از منابع ایده یابی، رفع نیازهای کوچک و پاسخگویی به سؤالاتی به ظاهر غیر مهم است. می‌توان به جرأت گفت بسیاری از کارآفرینان بزرگ و موفق سر نخ ایده‌های خود را در میان مشکلات و مسائل کوچک یافته‌اند.
هومن خانقاهی، کارشناس ارشد رایانه و جوانی 30 ساله است که با تیزبینی معضل نان خریدن را درک کرده و در جهت رفع آنها کوشیده است. او با راه‌اندازی سامانه تحویل نان تازه، خریدن نان را برای هم محلی‌های خود آسان کرده است. ساکنان منطقه یک و دو تهران با ثبت‌نام در سامانه نان تازه می‌توانند صبح‌ها هر نوع نان تازه که باب طبعشان است در منزلشان تحویل بگیرند.
هومن خانقاهی در توضیح سامانه نان تازه می‌گوید: سامانه‌ای که ما طراحی کرده‌ایم در اصل دروازه‌ای است برای دسترسی آسان افراد به نان تازه. افراد می‌توانند براحتی در این سامانه ثبت‌نام و با پر کردن فرمی ساده مکان و زمان دریافت و نوع نان خود را مشخص کنند و پس از آن نان خود را تحویل بگیرند. اما چطور این ایده به ذهن خانقاهی رسیده است. هومن می‌گوید: ایده این طرح از یک دورهمی دوستانه آغاز شد. در جمع دوستانه‌مان مشغول صحبت کردن بودیم که پای مشکلات نان خریدن به میان آمد. همان موقع این فکر به ذهنم رسید که چقدر خوب می‌شد اگر این امکان وجود داشت کسی هر صبح نان تازه و گرم را در منزلمان تحویل دهد. این فکر در ذهنم حک شد و مدتی درگیر آن بودم که چگونه این فکر را عملی کنم، تا بالاخره بر آن شدم با راه‌اندازی سامانه‌ای اینترنتی امکانی فراهم کنم تا افرادی که توانایی رفتن به نانوایی را ندارند یا به دلایلی مانند خواب آلودگی، تنبلی، فرصت محدود، کم حوصلگی و... نمی‌خواهند به نانوایی بروند، بتوانند براحتی نان تازه مصرف کنند.
هومن خانقاهی انگیزه دیگری هم برای راه‌اندازی این سامانه داشته: جدا از دسترسی آسان افراد به نان تازه، تشویق افراد به مصرف این فرآورده برایم مهم است. در آغاز راه مطالعات بسیاری در مورد فواید مصرف نان داشتم و متوجه شدم مصرف نان تازه چقدر در سلامتی افراد تأثیر‌گذار است. از آنجا که صبح نماد شادابی و سلامتی است و مصرف نان تازه در صبح باعث سرزندگی می‌شود، شعارمان را هم «صبح خود را با نان تازه شروع کنید» انتخاب کردم. در حال حاضر بیشترین تقاضای ما مربوط به نان سنگک است که جزو مواد غذایی مفید و سالم محسوب می‌شود.
او توسعه کسب و کارش را در گرو جلب رضایت مشتری می‌داند و می‌گوید: در ابتدای راه با توجه به مشکلاتی که وجود داشت ابتدا محدوده خدمت‌رسانی ما فقط شامل منطقه 2 تهران می‌شد که به مرور زمان با درآمدی که حاصل شد منطقه یک تهران نیز به محدوده خدمت‌رسانی‌مان اضافه شد. در فاز بعدی قصد داریم مناطق 4 و 22 و 3 را تحت پوشش قرار دهیم. این موضوع نیازمند استقبال مشتریان بیشتر است که به امید خدا با تبلیغات و جلب رضایت مشتریان‌مان به آن دست خواهیم یافت.
اما هشت جوان دیگر در این راه خانقاهی را همراهی می‌کنند. او مشتاقانه از افرادی که به این کار علاقه‌مند هستند دعوت می‌کند: ما در حال حاضر هفت پیک موتوری داریم که همه روزه از ساعت 7 تا 11 صبح مشغول تحویل نان هستند. اما چنانچه افرادی تمایل به همکاری با این سامانه را دارند می‌توانند با ما تماس بگیرند و جزو پرسنل ما در دیگر مناطق تهران باشند. ما مشتریانمان را بر اساس موقعیت مکانی تقسیم‌بندی کرده و هر بخش را به مدیر همان بخش واگذار خواهیم کرد. این واگذاری طبق شرایطی مشخص انجام خواهد شد که در بخش همکاری با ما در سامانه به تفصیل توضیح داده شده است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: روزنامه ایران
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com