0  |  4

زنان کارآفرین از رازهای موفقیت شان می گویند

زنان کارآفرین از رازهای موفقیت شان می گویند

با پیشرفت بشر در زمینه های مختلف، نگرش افراد نسبت به اشتغال زنان نیز دست خوش تغییراتی شده است. مخصوصا در سال های اخیر جوامع مختلف نیاز به حضور زنان در عرصه ی کسب و کار را به خوبی حس کرده اند. افزایش تعداد زنان کارآفرین بسیار الهام بخش است اما پرسش اصلی این جاست که این زنان چگونه با وجود همه ی چالش ها به موفقیت دست یافته اند؟.

1. مدیریت زمان

زمان به سرعت می گذرد، مخصوصا وقتی که کار زیادی برای انجام دادن دارید. پس چطور می توانید کنترل وقت خود را به دست بگیرید و از روزهای خود بیشترین استفاده را بکنید؟ یک راه ساده برای این کار، تنظیم یک تایمر است. با یک مهلت زمانی خوب می توانید ذهن خود را متمرکز کرده و بهره وری خود را افزایش دهید. مثلا تایمر خود را روی 10، 20 یا 30 دقیقه تنظیم کنید. در طول این مدت و تا وقتی که کاری که در دست تان است را تمام نکرده اید به هیچ چیز دیگری دست نزنید. در نهایت از تاثیر این روش بسیار شگفت زده خواهید شد. پس حتما امتحان کنید!

2. تمرکز

یکی از بزرگ ترین عواملی که باعث می شود تقریبا تمام زنان صاحب کسب و کار وقت زیادی را از دست بدهند، عدم تمرکز است. روش مقابله با این کار، این نیست که با حذف کردن برخی کارها از برنامه ی کاری فشرده خود، برای تغییر در کسب و کارتان وقت آزاد پیدا کنید. حتی با این کار، تعداد زیادی کار برای انجام دادن دارید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید و در نتیجه هیچ کاری نمی توانید انجام دهید. با این کارها نمی توانید بهره وری بالا داشته باشید. درعوض می توانید لیست کارهای انجام دادنی خود را مدیریت کنید و هر کار بزرگ را به کارهای کوچک تر تقسیم بندی نمایید.

3. تعیین مسیر

روز به روز پیشرفت کردن خیلی خوب است ولی اگر بدانید که قرار است به کجا برسید انگیزه و بهره وری بیشتری خواهید داشت. یک چشم انداز برای کسب و کار خود ایجاد کنید که کسب و کار و زندگی دلخواه شما در 5 یا 10 سال آینده را نشان دهد. در نظر بگیرید که می خواهید چقدر پول به دست آورید، چند ساعت می خواهید کار کنید، و در ساعت های بیکاری خود چه کار خواهید کرد. هر زمان که وقت خالی داشتید به برگه ی چشم انداز خود نگاه کنید و به یاد بیاورید که چرا می خواهید این کار را انجام دهید.

4. اعتماد به نفس

عدم اعتماد به نفس، قاتل بهره وری است. عدم اعتماد به نفس باعث می شود زنان کارآفرین در جایی که باید نه بگویند، مجبور شوند بگویند "بله"، و با این تفکر که مشتری بد بهتر از مشتری نداشتن است، مشتریان بد را هم قبول می کنند. از ویژگی های عدم اعتماد به نفس این است که مدام در ذهنتان با خود کلنجار بروید و به خود بگویید به اندازه کافی خوب و زرنگ نیستید، هیچ کس آن قدر پول پرداخت نخواهد کرد، یا حتی ممکن است به خود بگویید که مادر بدی هستید. ولی شما بهتر از آن هستید که فکرش را می کنید. پس به جای توجه کردن به این ذهنیات نابجای خود، برگه ی چشم انداز خود را برداشته و به افکار خود خاتمه دهید و اعتماد به نفس تان را بالا ببرید.

5. افراد همفکر

آن دسته از صاحبان کسب و کار که بهره وری بالایی دارند همیشه با افراد موفق معاشرت می کنند. این افراد تحمل شنیدن حرف های منفی یا سخنان افرادی که همیشه ناله و شکایت می کنند را ندارند. یک ضرب المثل هست که می گوید: کسانی که ادعا دارند نمی توانند کاری را انجام دهند، نباید سر راه کسانی که آن کار را انجام می دهند قرار بگیرند. گروه های حضوری و آنلاین زیادی برای صاحبان کسب و کار وجود دارد. شبکه ای پیدا کنید که برای شما مفید باشد و از آن استفاده نمایید، مشکلات خود را با آنها در میان بگذارید، از آنها کمک بخواهید، الهام بگیرید، موفقیت ها را جشن بگیرید و از قدرت گروه استفاده کنید. این روش، فوق العاده است.

6. هوشمندانه کار کردن

اگر می خواهید هوشمندانه کار کنید، کارهایی را که از آنها متنفر هستید به افراد دیگری که به آن کارها علاقه دارند برون سپاری نمایید. یک تکنیک هوشمندانه ی دیگر این است که از زمان خود بیشترین استفاده را ببرید. وقتی می توانید با گروه کار کنید و در یک مدت زمان خاص درآمد بیشتری کسب نمایید، دیگر لازم نیست تمام کارها را خودتان تک به تک انجام دهید. 

 

برگرفته از huffingtonpost

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com