0  |  0

وقتی گوگل هست چرا جویشگر بومی؟

وقتی گوگل هست چرا جویشگر بومی؟

علیرضا یاری مدیر طرح جویشگر بومی، درباره مهمترین مشکل در طرح جویشکر بومی گفت: سرمایه گذاران و شرکت‌های بزرگ، دلیل عدم فعالیت در این حوزه را بودن جویشگری مانند گوگل می‌دانند و هنوز ذهنیت روشنی نسبت به بازار جویشگر بومی ندارند.
وی افزود:‌ امیدواریم با ابلاغ سیاست‌های تشویقی جدید به روشن شدن کسب و کارهای جویشگر بومی کمک شود.
یاری تاکید کرد: اگر بازار به سمت جویشگرهای بومی گرایش پیدا کند، مطمئن باشید که خود سرمایه گذاران به سمت این حوزه می‌آیند و دولت از حوزه جویشگر بومی خارج می‌شود.
مدیر پروژه جویشگرهای بومی با اشاره به اینکه در حال حاضر دو جویشگر یوز و پارسی جو فعال هستند، گفت: این جویشگرها از طریق بسترتبلیغات هوشمند درآمد زایی دارند و به ازای بعضی ازکلیک‌ها درآمدی را کسب می‌کنند.
وی با بیان اینکه با بالا رفتن کاربر، درآمد جویشگر هم بالاتر می‌رود، تصریح کرد: جویشگرها به ازای تعداد کوئری که جستجو می‌کنند تبلیغات هوشمند در صفحات شکل می‌گیرد و با کلیک کاربران، برای جویشگرها درآمد کسب می‌شود.
یاری، بازدید روزانه جویشگر پارسی جو را ۷۰۰ هزار بازدید اعلام کرد و افزود: ولی تعداد کوئری‌های پارسی جو در حال حاضر ۲۲۰ هزار است که قبلا" کمتر از ۲۰۰ هزار بوده است.
وی اظهار داشت: جویشگر یوز نیز به دلیل تغییر در حوزه پلتفرم خود کمتر در حوزه بازدید پیشرفت داشته است و قرار است با پلتفرم جدید، در این فضا حضور داشته باشد، به همین علت در حوزه بازار و خدمات ارزش افزوده کار زیادی انجام نداده است و در حال مذاکره با شرکت‌هایی است که تبلیغات هوشمند، ترجمه ماشینی و نقشه را در کنار جویشگر سرویس دهی کنند.
یاری سیاست‌های تشویقی را برای توسعه بازار جویشگرها را مهم ارزیابی کرد و افزود: یکی دیگر از برنامه‌های ما ایجاد خوشه جویشگر بومی با در کنار هم قرار دادن شرکت‌ها است که با هم افزایی این شرکت‌ها کار در این حوزه پیشرفت کند.
وی با اشاره به برخی سیاست‌های تدوین شده، برای حمایت از بازار جویشگر بومی، گفت: لازم است برخی منافعی که جویشگرهای خارجی از خزش صفحات سازمان‌های دولتی بدست می‌آورند را محدود کنیم و به طورمثال درسازمان‌هایی مانند وزارت آموزش و پرورش و صدا و سیما به اهمیت جویشگرهای بومی بپردازیم.
مدیر پروژه جویشگرهای بومی درپاسخ به سوالی در زمینه عدم تکمیل زنجیره کسب و کار و نحوه همکاری شرکت‌های فعال، به فراخوان در این حوزه اشاره کرد و گفت: برای حضور در این فراخوان، لازم است شرکت‌ها درکنار هم قرار گیرند و پیش نویس طرح‌های خود را ارایه دهند
وی با تاکید براینکه نباید شرکت‌ها به صورت مجزا در فراخوان،پیشنهاد ارایه کنند افزود: حمایت‌های خود را به سمتی می‌بریم که زنجیره کسب و کار در حوزه جویشگرها شکل گیرد و امیدوار هستیم با در کنار هم قرار گرفتن شرکت‌های خصوصی، این زنجیره کامل شود

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: www.didras.ir
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com