0  |  0

استفاده از موتور جستجوگر بومی در سازمان های دولتی

استفاده از موتور جستجوگر بومی در سازمان های دولتی

دبیر شورای راهبری طرح جویشگر بومی گفت: در راستای توسعه بازار این طرح، به دنبال سیاستی هستیم که سازمان های دولتی از موتور جستجوی بومی استفاده کنند.
علیرضا یاری با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای اجرای طرح جویشگر بومی به عنوان یکی از طرح های مدنظر در سیاست های اقتصاد مقاومتی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، اظهار داشت: به دنبال این هستیم که سیاستی شکل گیرد تا حداقل سازمان های دولتی و نهادهای حکومتی از موتور جستجوی بومی استفاده کنند.
وی گفت: این موضوع سبب می شود تا بازار خدمات دهندگان موتور جستجوی بومی در کشور، توسعه یابد و از طرف دیگر این موتور جستجو در میان مردم شناخته می شود و مردم نیز می توانند کارهای خود را از این طریق انجام دهند.
دبیر شورای راهبری طرح جویشگر بومی تأکید کرد: قصد نداریم که از کاربران اینترنت بخواهیم گوگل را کنار بگذارند بلکه قصد این است که یک سری از خدمات داخلی، از طریق موتور جستجوی بومی به کاربران در داخل کشور ارائه شود.
یاری با اشاره به حمایت های صورت گرفته از اجرای این طرح در کشور گفت: در صورتی که طرح موتور جویشگر بومی، به صورت صد درصدی در کشور اجرایی شود و رشد کند پیش بینی می کنیم این موتور جستجو مانند جویشگر «یاندکس»، چیزی حدود سه هزار شغل ایجاد کند.
سرپرست پژوهشکده فناوری اطلاعات مرکز تحقیقات مخابرات ایران خاطرنشان کرد: هم اکنون طرح جویشگر بومی از ایده به محصول تبدیل شده و در حال رشد است اما هنوز به درآمد اقتصادی نرسیده و این مستلزم آن است که مردم بتوانند از آن استفاده کنند تا گردش اقتصادی، با ارائه سرویس های عمومی و تبلیغاتی برای این پروژه ایجاد شود و کیفیت آن نیز بهبود یابد.
وی با اشاره به ایده هایی که در طرح ملی جویشگر بومی از سوی شرکت های دانش بنیان ارائه می شود تأکید کرد: پیش بینی می کنیم که در مرحله بعدی اجرای این طرح، این ایده ها با یکدیگر به اشتراک گذاشته شود و یک شرکت بزرگ برای اجرای طرح جویشگر بومی شکل گیرد.
یاری کارآفرینی در این بخش را از دیگر مزایای پروژه جویشگر بومی عنوان کرد و گفت: با برگزاری رویداد کارآفرینی در این حوزه، ایده هایی در این خصوص به ما معرفی شد که از آنها حمایت خواهیم کرد.
دبیر شورای راهبری طرح جویشگر بومی با اشاره به اجرای جویشگر بومی برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی اضافه کرد: این هدف در سه مرحله از جمله توسعه محصول، تجاری سازی و توسعه بازار در دست پیگیری است که برای مشارکت شرکت های بزرگ در این طرح، پیش از عید فراخوانی اعلام کرده ایم.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com