0  |  4

مالی هنری، سرمایه گذاری به سبک وام هنری

مالی هنری، سرمایه گذاری به سبک وام هنری

مالی هنری، صنعتی از خدمات مالی است که مربوط به خرید و فروش آثار هنری می‌باشد. این خدمات شامل ارزیابی آثار هنری، خرید و فروش آثار هنری، بیمه‌یِ آثار هنری، تحقیقات بازار، نگهداری آثار هنری و وام‌های تضمین شده می‌باشد.  مالی هنری همچنین با عنوان مشاوره هنری شناخته می‌شود.

این خدمات مالی به طور کلی توسط بانک‌های خصوصی، خانه‌های حراج و شرکت‌های خدمات مشاوره صورت می‌گیرد. این خدمات به افرادی که به دنبال جمع‌آوری آثار هنری هستند و یا حتی به هنرمندان نیز عرضه می‌شود. شرکت‌های مستقل مشاوره، به مشتریان خود در خصوص خرید و فروش، اهداف مربوط به سرمایه‌گذاری و انتقال ثروت، مشاوره می‌دهند. مالی هنری در دهه 1980 میلادی، به دلیل محبوبیت سرمایه‌گذاری در آثار هنری، به یک صنعت مهم تبدیل شد. همچنین سرمایه‌گذاری در آثار هنری در سطح بین‌المللی به منظور کسب سود، نیز گسترش یافت.

وام هنری

کلمه مالی هنری همچنین می‌تواند به معنی خرید آثار هنری از طریق تامین مالی و یا استفاده از آثار هنری به عنوان وثیقه نیز به کار گرفته شود که به آن وام هنری نیز گفته می‌شود. وام هنری اغلب توسط افراد به منظور خرید آثار هنری پرداخت می‌شود. همچنین این وام، به مالکان آثار هنری که به دنبال دست یابی به وجه نقد به منظور پرداخت بدهی‌های خود و یا حتی دلالان آثار هنری به منظور خرید آثار هنری جدید پرداخته می‌شود.

مالی هنری، صنعتی از خدمات مالی مربوط به خرید و فروش آثار هنری

بعض مواقع وام‌های هنری همانند رهن معکوس طبقه بندی می‌شوند. این امر به مالک آثار هنری این اجازه را می‌دهد که به جای فروش آثار هنری، هر ماه با توجه به ارزش آثار هنری، مبلغی را دریافت کند. همچنین این امر باعث می‌شود که  مالک آثار هنری مالیات بر درآمد عایدی نپردازند.

  «وام هنری به مالک اثر این اجازه را می‌دهد که به جای فروش آثار هنری، هر ماه با توجه به ارزش آنها، مبلغی را دریافت نماید»  

وام‌های هنری، سرمایه‌گذاری ظریفی هستند. تعیین قیمت دقیق هر قطعه از آثار هنری، تقریبا کار غیر ممکنی است. در تعیین ارزش آثار هنری عوامل بسیاری نقش بازی می‌کنند، که این عوامل در طول زمان تغییرات قابل توجهی یابند، از این رو وام‌‌های هنری نیز دارای ریسک هستند.

از این رو وام دهنگان ممکن است به منظور کاهش ریسک خود، در قراردادهای مربوط به وام‌های هنری شرایط فسخی را در نظر گیرند. وام دهنده ممکن است در طول مدتی که آثار هنری در وثیقه وی قرار دارد  بخواهد که آن را دوباره تجدید ارزیابی کند. اگر که ارزش آثار هنری کاهش یافته باشد، وام دهنده ممکن است که تقاضای وثیقه بیشتر و یا استراداد بخشی از وام را از وام گیرنده کند.

به منظور مصون ماندن از کاهش ارزش آثار هنری، وام دهندگان بیش از نصف ارزش آثار هنری وام نمی‌دهند. همچنین, اغلب وام دهندگان خواستار نرخ بهره بالایی بابت وام پرداختی هستند که بعضا بین سه تا چهار برابر نرخ بهره معمولی است. در بعضی مواقع ممکن است این نرخ به بالای 18 درصد نیز برسد!

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
 
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com