0  |  4

15 ترفند ساده برای بهبود وضعیت رتبه و جایگاه کسب و کار در گوگل

15 ترفند ساده برای بهبود وضعیت رتبه و جایگاه کسب و کار در گوگل

آيا در رتبه‌بندي سايت خود در موتورهاي جستجو مشكل داريد؟ حتي نمي‌دانيد از كجا بايد شروع كنيد؟ در اين پست، 15 ترفند ساده را به شما آموزش مي‌دهيم تا رتبه‌بندي سايت‌تان در اسرع وقت بهينه شود. من با اين ترفندها توانستم سايت خود را از استارتاپ به جايي برسانم كه هر ماه ميليون‌ها بازديدكننده‌ي آنلاين دارد.

اگر صاحب يك تجارت‌الكترونيك يا كسب و كار محلي هستيد تا انتهاي اين مطلب با ما همراه باشيد.

1 . مطالب طولاني بنويسيد.

هر چه مطلب شما طولاني‌تر باشد(بيشتر از 2000 كلمه) رتبه‌ي سايت شما هم بالاتر خواهد بود. موضوعات مربوط به مخاطبين هدف خود را در نظر گرفته و سعي كنيد مطالب خوبي در سايت خود قرار دهيد كه همه‌ي زواياي آن موضوعات را پوشش دهد. تحقيقات نشان داده‌اند براي اينكه سايت شما در 10 صفحه‌ي اول گوگل قرار گيرد مطلب شما بايد حداقل 1100 كلمه داشته باشد.

2 . نقشه‌ي سايت خود را براي گوگل آپلود كنيد.

يك نقشه‌ِ‌‌ي سايت در فرمت XML، به گوگل نشان مي‌دهد كه در سايت شما دقيقا چه چيزهايي وجود دارد. شما به راحتي مي‌توانيد با استفاده از XML Sitemap Generator ، اين نقشه را ايجاد كرده و آن را آپلود نماييد.

3 . مطمئن شويد كه از ريدايركت 301 استفاده مي‌كنيد، نه 302.

ريدايركت 301 نشان مي‌دهد كه مطلب شما به طور دائمي به صفحه‌ي جديد منتقل شده و تمام تنظيمات مربوط به سئو و رتبه‌بندي بايد مجددا در صفحه‌ي جديد توزيع گردند. ولي ريدايركت 302 بيانگر انتقال موقت است.

4 . به طور ناخواسته، دسترسي گوگل به سايت خود را مسدود نكنيد.

اگر ديديد مدتي است اصلا ترافيك جستجو نداريد سايت خود را جستجو كرده و دنبال كد زير باشيد(از فايل robots.txt هم مي‌توانيد استفاده كنيد):

User-agent: *

Disallow: /

اين دو دستور به موتورهاي جستجو مي‌گويند كه سايت شما را جستجو يا ايندكس‌گذاري نكنند. پس تا وقتي اين دستورها را حذف نكنيد هيچ يك از ترفندهاي سئو براي شما موثر نخواهد بود.

5 . سايت خود را براي موبايل بهينه‌سازي كنيد.

اگر سايت شما با موبايل سازگار نيست بايد طراحي آن را سازگار كرده و از برنامه‌ي كاربردي موبايل يا سايت اختصاصي موبايل استفاده نماييد.

6 . سايت شما بايد روي تمام دستگاه‌ها به سرعت بارگذاري شود.

در سايت گوگل، روش‌هايي براي افزايش سرعت شما پيشنهاد شده است. اگر ديديد سايت شما خيلي دير لود مي‌شود مي‌توانيد به آن روش‌ها مراجعه نماييد.

7 . از URLهاي توصيفي استفاده كنيد.

URLهاي شما هميشه بايد استاتيك بوده و در آن از كلمات كليدي توصيفي استفاده شده باشد. مثل URLهاي پويا و ديناميك، هيچ وقت از حروف تصادفي يا اعداد استفاده نكنيد.

8 . در صورت امكان، از دامنه‌ي .com استفاده كنيد.

84 درصد سايت‌هايي كه رتبه‌هاي بالا دارند داراي دامنه‌ي .com هستند. در مورد استفاده از كلمات‌كليدي خود در نام دامنه‌تان، زياد نگران نباشيد. مهم اين است كه از URL خود براي برندسازي استفاده نماييد.

9 . براي ارجاع كاربران و موتورهاي جستجو به مطالب يا محصولات مرتبط، از لينك‌دهي داخلي استفاده كنيد.

در متن لينك خود سعي نكنيد به طور مصنوعي از تمام كلمات كليدي‌تان استفاده كنيد. در عوض يك متن طبيعي براي لينك خود بنويسيد تا مخاطبين حس بهتري نسبت به آن داشته باشند.

10 . مهم‌ترين مطالب خود را در دامنه‌ي ريشه‌ي سايت خود نگه داريد.

اكثر صفحاتي كه رتبه‌هاي بالا دارند در دامنه‌ي ريشه‌ي سايت قرار دارند، نه در زيردامنه.

11 . برچسب‌هاي عنوان خيلي مهم هستند.

در هر صفحه از سايت خود از برچسب عنوان توصيفي و منحصر به فرد استفاده كنيد تا كاربران و موتورهاي جستجو از موضوع آن صفحه مطلع شوند.

12 . از schema.org استفاده كنيد تا گزيده‌هاي غني مطالب شما در جستجو نشان داده شود.

با اين كار، گوگل مي‌فهمد كه سايت شما در مورد چيست. اين گزيده‌ها در كنار سايت شما و در نتايج جستجو نشان داده مي‌شوند.

13 . يك وبلاگ بنويسيد.

داشتن يك وب‌سايت پايه براي كسب و كارتان خيلي خوب است، ولي اگر به طور منظم مطالب مرتبط و منحصر به فردي را در وبلاگ مربوط به سايت خود قرار دهيد، شانس زيادي براي جذب ترافيك جستجو به دست خواهيد آورد. حتي اگر امكان داشته باشد سعي كنيد به جاي اينكه وبلاگتان در يك دامنه‌ي جداگانه باشد، آن را در دامنه‌ي ريشه‌ي سايت خود قرار دهيد. مثل: www.yoursite.com/blog

14 . كلمات‌كليدي مرتبط را يافته و از آنها استفاده كنيد.

هنوز هم براي يافتن موضوعات محبوب و مرتبط و قرار دادن آنها در سايت خود، مي‌توانيد از جستجوي كلمات كليدي استفاده كنيد، ولي شايد ديگر اهميت كلمات‌كليدي مثل سال‌هاي گذشته نباشد.

15 . بازاريابي محتوا، يك امر كليدي براي رتبه‌بندي جستجو محسوب مي‌شود.

ايجاد محتواي باكيفيت و توزيع آنها از طريق وبلاگ خود، رسانه‌هاي اجتماعي، و ايميل، يك امر كليدي و مهم براي رسيدن به رتبه‌هاي بالا و حفظ آن، ايجاد اعتماد و در نهايت افزايش فروش مي‌باشد. به جاي اينكه منحصرا روي بهينه‌سازي مطالب خود براي موتورهاي جستجو تمركز كنيد، با استفاده از يك رويكرد جامع مطالبي تهيه كنيد كه هم موتورهاي جستجو و هم مخاطبين‌تان، به آنها علاقه داشته باشند.

برگرفته از سايت entrepreneur.com

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com