1  |  7

5 استراتژی ساده و باورنکردنی برای کسب موفقیت در «ویدیو مارکتینگ»

5 استراتژی ساده و باورنکردنی برای کسب موفقیت در «ویدیو مارکتینگ»

براساس پژوهش‌های انجام شده تا سال 2021، 82 درصد ترافیک اینترنتی مربوط به محتوای ویدیویی خواهد بود. هم‌چنین باید در نظر داشت صحنه بازاریابی محتوا پویا است. تولید ویدیو به عنوان یکی از مهم‌ترین مهارت‌های بازاریابی مدرن برای نوآوران کسب و کار شناخته می‌شود. این تحقیقات دلایل خوبی به شما می‌دهد که بازاریابی ویدیویی را شروع کنید و اگر شروع کردید به دنبال راه‌هایی برای تقویت آن باشید.

به‌همین دلیل در این مطلب قصد داریم 5 استراتژی ساده برای کسب موفقیت در بازاریابی ویدیویی را توضیح دهیم:

۱.اهدافی که قصد دارید از بازاریابی ویدیویی به‌دست بیاورید را مشخص کنید:

سازندگان محتوا یا علامت‌های تجاری معمولاً بدون داشتن طرح کلی و مشخصی از اهدافی که به‌دنبال آن هستند، وارد بازاریابی اینترنتی می‌شوند. این در‌حالی است که مثل هر سفری، عاقلانه‌ترین راه این است که از یک نقشه برای رسیدن به مقصد استفاده کنید. تولید محتوا بدون برنامه‌ریزی، دلیل اصلی شکست و ناامیدی تلاش‌های بسیاری از افراد در زمینه‌ی بازاریابی ویدیویی است.

قلم و کاغد خود را بردارید، یک قدم به عقب برگردید و فکر کنید دقیقاً انتظار دارید چه هدفی از تولید محتوای ویدیویی به دست آورید. آیا می‌خواهید تعداد مشارکت‌کنندگان خود را افزایش دهید؟ آیا قصد دارید بینندگان خود را به خریداران تبدیل کنید؟ می‌خواهید درصد فروش را بالا ببرید یا فقط تعداد اعضای کانال خود را افزایش دهید؟ و... در مورد هر هدفی، نقشه‌ی راه متفاوتی وجود دارد. پس برنامه‌ریزی درمورد تولید محتوا را شروع کنید.

۲.بر تولید ویدیوهایی که باعث ایجاد ارزش برای مخاطبان‌تان می‌شوند، تمرکز کنید:

مهم نیست در چه جایگاهی قرار دارید، همیشه مخاطبانی آماده‌ی مشاهده‌ی ویدیوی شما هستند. اما برای کسب موفقیت در بازاریابی ویدیویی، وجود مخاطبانی که ویدیوی شما را تماشا کنند کافی نیست، بلکه به افرادی نیاز دارید که مشاهده کردن ویدیوهای شما را ادامه دهند.

۵ استراتژی ساده و باورنکردنی برای کسب موفقیت در ویدیو مارکتینگ

در نتیجه باید ویدیوهایی تولید کنید که برای مخاطبین، ارزش‌مند هستند. ارایه‌ی ارزش مستمر، کلید اصلی بازگرداندن مخاطبین برای مشاهده‌ی ویدیوهای بیشتر از شما است.

بازاریاب‌هایی که در ایمیل ارسالی به مخاطبین خود محتوای ویدیویی داشتند، شاهد افزایش 200 تا 300 درصدی نرخ کلیک بودند. بنابراین اجازه دهید مشترکین ایمیل شما ارزش بالاتری را در قالب محتوای تخصصی دریافت کنند و از طریق ارایه‌ی محتوای ویدیویی عالی به افرادی که به لیست مشترکین شما می‌پیوندند، بازاریابی ویدیویی خود را یک گام جلوتر ببرید.

۳.از محتوای ویدیویی خود برای بازگو کردن یک داستان استفاده کنید:

هر ویدیوی خوب باید دو کار را انجام دهد. نخست این‌که باید توجه مخاطبان را جلب کند و سپس باید توجه آن‌ها را تا پایان ویدیو حفظ کند. بهترین حالت برای ویدیو این است که داستانی قانع‌کننده برای تعریف کردن داشته باشد.

ممکن است سعی کنید محصولی را به فروش برسانید، یک نام تجاری را تبلیغ کنید یا به سادگی مخاطبان‌تان را آموزش دهید. داستان‌گویی یک ارتباط احساسی با مخاطبان شما برقرار کرده است و باعث بهبود تعامل با آنان می‌شود.

۴.محتوای ویدیویی مناسب برای دستگاه‌های تلفن همراه بسازید:

امروزه افراد از تلفن‌های هوشمند خود بیشتر از سایر وسایل استفاده می‌کنند و بیش‌ترین به اشتراک‌گذاری ویدیوها از طریق تلفن‌های همراه صورت می‌گیرد. براساس پژوهش‌های انجام شده، 92 درصد از استفاده‌کنندگان تلفن‌های همراه، ویدیوها را با دیگران به اشتراک می‌گذارند. با توجه به این آمار، عاقلانه‌ترین راه برای بازاریاب‌ها تولید محتوای ویدیویی مناسب تلفن‌های همراه است.

با توجه به محبوبیت شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام، اسنپ چت و ... استقبال بیشتری از ویدیوهای کوتاه‌تر می‌شود. درنتیجه به جای ساخت ویدیوهای طولانی با هدف افزایش زمان مشاهده، ویدیوهای کوتاه‌تر تولید کنید.

  «هر ویدیوی خوب باید دو کار را انجام دهد؛ نخست این‌که توجه مخاطبان را جلب کند و بعد توجه آن‌ها را تا پایان ویدیو حفظ کند. »  

۵.با اینفلوئنسرها همکاری کنید:

سازندگان محتوا از طریق همکاری با اینفلوئنسرها، موفقیت‌های زیادی را کسب کرده‌اند. این همکاری‌ها به افزایش تعداد بینندگان و افزایش میزان به اشتراک‌گذاری ویدیوها کمک می‌کنند. هرچند که این نکته عالی به نظر می‌رسد اما به این معنی نیست که با هر اینفلوئنسری همکاری کنید، بلکه باید اجازه دهید مخاطبان شما برانتخاب اینفلوئنسرها، تاثیرگذار باشند. به عبارتی دیگر با اینفلوئنسرهایی همکاری کنید که مخاطبانی مشابه مخاطبان شما دارند و محتوای آن‌ها باید چیزهایی باشند که مخاطبین شما به آن‌ها علاقه دارند.

مجبور نیستید با اینفلوئنسرهایی همکاری کنید که تعداد زیادی مخاطب و دنبال‌کننده دارند، زیرا ممکن است به دلیل مشغولیت زیاد برای شما وقت نگذاشته و مفید نباشند اما درعوض با سازندگان محتوایی همکاری کنید که تعداد متوسطی دنبال کننده با نرخ وابستگی بالایی دارند. یک راهنما برای سازندگان محتوای ویدیویی این است که در جستجوی اینفلوئنسرهایی باشند که نفوذ زیادی بر مخاطبان‌شان دارند.

مترجم: بهارناز بیدار (کارشناس ارشد کارآفرینی سازمانی)

برگرفته از سایت  www.entrepreneur.com

مطالب پیشنهادی برای مطالعه بیشتر:

نقش بازاریابی دیجیتال در پیشبرد کسب‌وکار
روش هایی برای بهبود استراتژی بازاریابی محتوا
اهمیت بازاريابی محتوا براي کسب و کارهای نوپا
سه راه کم هزینه برای محتواسازی وبسایت

بازاریابی محتوا فرصتی بی‌نظیر برای کسب‌ و کارهای B۲B

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
 
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com