6  |  33

«تفکر انتقادی و حل مسئله» دو مهارت پول‌ساز در کسب‌و‌کار

«تفکر انتقادی و حل مسئله» دو مهارت پول‌ساز در کسب‌و‌کار

کنجکاوی، خلاقیت، تفکر انتقادی، حل مساله و... توانایی‌های مهمی هستند که اگر به‌درستی از آنها استفاده کنیم، می‌توانیم کیفیت تصمیمات زندگی و کسب‌و‌کارمان را به مراتب بهتر کنیم.

مثلا اهمیت «تفکر انتقادی» تا جایی‌ست که بیشتر کسب‌‌و‌کارها در کشورهای توسعه‌یافته، در بخش رزومه افراد، این مهارت را مورد بررسی و سنجش قرار می‌دهند. 

به‌علاوه مدیران موفق می‌توانند محیط کسب‌و‌کار را ارزیابی کنند، شرایط را تجزیه‌وتحلیل کنند، راه‌حل طراحی کنند و در نهایت در یک سناریوی رقابتی پیروز شوند؛ موفقیت در چنین مسیری امکان پذیر نیست مگر با تسلط بر مهارت حل مساله.

آنچه در این بسته آموزشی خواهید آموخت:

بسته آموزشی: تفکر انتقادی و حل مسئله دو مهارت پول ساز برای کسب و کارخرید بسته آموزشی- 3۵۰۰۰تومان

ویژگی‌های بسته آموزشی

در این بسته آموزشی موضوع «تفکر انتقادی» و «حل مساله» به همراه مثال کاربردی در قالب ۶ ویدیوی کوتاه و طبقه‌بندی شده مورد بحث قرار گرفته است و تکنیک‌ها و راهکارهایی برای تفکر انتقادی و حل مساله در حوزه کسب‌و‌کار ارایه می‌شود. برای مشاهده و درک سریع‌تر مطالب، نکات مهم ویدیوها در قالب ۵ فایل اینفوگرافیک به نمایش گذاشته و ۱۷ اسلاید جهت ارایه این مبحث تهیه شده است.

بسته آموزشی: تفکر انتقادی و حل وساله دو مهارت پول ساز برای کسب و کارخرید بسته آموزشی- 3۵۰۰۰تومان

اما چگونه می‌توان مهارت تفکر انتقادی و حل مساله را در خود پرورش داد؟

پیشنهاد می‌کنیم با سه شخصیت داستان ما یعنی «باب»، «نیل» و «تینا» همراه شوید.

داستان از این قرار است:

«باب» از دوستانش می‌خواهد او را در حل چالش‌های کسب‌و‌کارش کمک کنند. باب صاحب یک کسب و کار است که فروش محصولات کسب وکارش در منطقه‌ای که فعالیت می‌کند فوق‌العاده‌ست اما موجودی انبارش خیلی زود به صفر می‌رسد و نمی‌تواند به نیاز مشتریانش به‌موقع پاسخ دهد. از طرفی تامین کنندگان کسب‌و‌کار باب در مناطق دوردستی قرار دارند که این امکان برای‌شان وجود ندارد که به‌موقع محصولات جدید را به دستش برسانند.

بنابراین باب با دو مسئله جدی مواجه است که می‌توانید در ویدیو کوتاه زیر این مسائل را شناسایی کنید

 نمایشی از چالش‌های کسب‌وکار«باب» 


همان‌طور که در ویدیو چالش‌های کسب‌و‌کار «باب» مشاهده کردید، دو مساله‌ای که باب در حال حاضر با آن‌ها مواجه است عبارتند از:

 چالش اول: نبودن موجودی کافی در انبار برای پاسخ به مشتریان 

چالش دوم: نبودن راهی ساده برای دریافت موجودی جدید از تامین کنندگان

اما اینکه چگونه می‌توان این چالش‌های سد راه کسب‌و‌کار را حل کرد، موضوعی ست که در بسته آموزشی «تفکر انتقادی و حل مساله» قصد داریم با بیان casestudy به آن بپردازیم. در این بسته به‌صورت کاملا کاربردی می‌آموزید، چگونه می‌توانید به کمک یکی از تکنیک‌های حل مسئله، مسائل پیش روی کسب و کار را حل کنید و البته راه‌حل‌های پیشنهادی خودتان را نیز ارایه دهید.

خرید بسته آموزشی- 3۵۰۰۰تومان

توجه:

پس از مشاهده ویدیوی شماره 5 می‌توانید راه‌حل‌های پیشنهادی خود را به آدرس info [at] modirinfo.com ارسال نمایید و به قید قرعه یکی از برندگان فروشگاه اینترنتی ما باشید

به‌منظور بهبود کیفیت آموزش،‌ درصورت وجود هرگونه ابهام یا سوال درباره محتوای بسته آموزشی می‌توانید از خدمات مشاوره رایگان مدیراینفو بهره‌مند شوید.

برای این منظور لطفا درخواست خود را از طریق آدرس ایمیل info [at] modirinfo.com یا تلفن 02122411360 اعلام نمایید

برای مشاهده سایر بسته‌های آموزشی کلیک کنید

دیدگاه شما
 
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com