0  |  3

برای تحقق رویاها‌ی‌ فردا، امروز هدف‌گذاری کنید

برای تحقق رویاها‌ی‌ فردا، امروز هدف‌گذاری کنید

آیا برای داشتن یک زندگی یا کسب و کار رویایی تلاش می‌کنید؟ اگر جواب شما به این پرسش مثبت است ممکن در این میان دچار آشفتگی و سردرگمی شده‌باشید! آن‌چه شما باید بر روی آن تمرکز داشته‌باشید شناسایی هدف و رسالت‌تان است.

اگر شما به دنبال هدفی نیستید هیچ چیز دیگری اهمیت پیدا نخواهد کرد. هنگامی که شما هدف زندگی‌تان را پیدا کنید، می‌توانید تمام زمینه‌های زندگی خود را در جهت آن قرار دهید. در این راه شما فقط به انگیزه، اشتیاق و تفکر نیاز دارید.

برای دست یابی به هدف خود به این نکات توجه کنید:

۱.زندگی‌تان را هدفمند کنید:

«زندگی هدفمند» به معنی انجام آنچه واقعا برای شما مهم است و در تناسب با ارزش‌ها و اعتقادات شما قرار دارد. کسی نمی‌تواند به شما توضیح دهد این امر به چه معنا‌ست، زمانی که هدف زندگی خود را درک کردید به مفهوم آن نیز پی خواهید برد.

وقتی برای زندگی خود هدفی در نظر نگرفته باشید، همه چیز مبهم و بی رنگ است. شما هم به طور دایم بی حوصله و مشغول هستید و همیشه احساس خستگی می‌کنید.

هنگامی که شما در تلاش برای دستیابی به هدف ارزشمند زندگی‌تان هستید، زندگی درست است. همه چیز آسان است، و همه چیز به طور منظم انجام می‌شود. شما احساس زنده بودن خواهید کرد و سرشار از شور و اشتیاق هستید. در مورد نحوه رسیدن به هدف‌تان نگرانی نداشته باشید، ممکن است در این مسیر دچار ترس شوید، به آن توجهی نکنید و فقط به هدف‌تان بیندیشید!

هدف

۲.به ندای درون‌تان گوش دهید:

به غیر از خودتان کسی نمی‌تواند پاسخ‌تان را بدهد. فقط یک نفر وجود دارد که به شما کمک می‌کند، خودتان!

تمرینات زیادی برای برقراری ارتباط با درون انسان وجود دارد و به شما می‌تواند کمک کند، اما شما به آن‌ها نیاز نخواهید داشت چرا که هر انسانی می‌داند چگونه احساس زنده بودن می‌کند. کافی‌ست به دلایل شادی وموفقیت‌تان توجه داشته باشید.

مطمئن نیستید که ماموریت شما چیست؟ شما می توانید هدف خود را در قالب کلمات قرار دهید. با این وجود گاهی اوقات برای برقراری ارتباط با درون‌تان دچار سردرگمی می‌شوید به خصوص هنگامی که برای مدت زمان زیادی آن را نادیده گرفته باشید.

می توانید با انجام این تمرین خود را از این سردرگمی نجات دهید، از خودتان بپرسید: چه چیزی را باید بدانم و به چه چیزی باید گوش دهم؟

سپس به جواب اعتماد کنید. شما همچنین می‌توانید این کار را به عنوان بخشی از مدیتیشن یا در حین راه رفتن یا رانندگی انجام دهید.

۳.به خودتان اعتماد کند :

هیچ راه درست یا غلطی برای زندگی وجود ندارد. اگر شما از شهود و حس خود پیروی نمی‌کنید، شما همچون دیگران زندگی می‌کنید. هیچکس نمی‌تواند به شما بگوید که چگونه باید باشید!

همیشه رویکرد دیگری وجود دارد. برای دستیابی به هر هدفی هزاران راه وجود دارد، راه خودتان را بیابید. رهبران برای تعیین چشم انداز، کارهای متفاوتی انجام می‌دهند؛ به همین دلیل برجسته هستند. آن‌ها آن چیزی را که برای شان مناسب‌تر است را پیدا می‌کنند.

تصور کنید که فرد موفقی هستید. هیچ کس شما را سرزنش نخواهد کرد چرا که شما در قله موفقیت قرار دارید.

از خودتان بپرسید: چه کسی باید باشید؟ چگونه باید رفتار کنید؟ اعتماد و اعتماد به نفس کلید موفقیت شما‌ست!

با اعتماد به نفس تصمیمی را بگیرید که می‌دانید بهترین تصمیم برای شماست.

دست‌تان را روی قلب‌تان بگذارید و به خود بگویید:« من به توانایی خود در تصمیم گیری اعتماد دارد و بهترین تصمیم را می‌گیرم.»

برای هر بخشی از زندگی تان که نیاز به تصمیم‌گیری مهمی دارد این کار را انجام دهید.

۴.احساس ترس کنید و بر آن غلبه کنید:

 ناشناخته همیشه ترسناک است. ترس بخشی از وجود هر انسانی است، اما نمی‌تواند بر شما غلبه کند مگر این که شما این اجازه را بدهید.  به هر حال اقدامات خود را به سوی اهداف خود انجام دهید.

اگر برای هدف خود کاری انجام نداده‌اید تغییر را آغاز کنید و از انجام تغییر نترسید.

۵.لیست کارهای خود را بازنویسی کنید:

زمان گرانبهاست و باید برای آن ارزش قایل باشید . به طور مداوم اهداف و رویاهای خود را در یک سند به نام «ساختن زندگی خودم» تعیین کنید. اطمینان داشته باشید این فعالیت‌ها و این سند را برای خودتان تنظیم کرده‌اید نه دیگران! اقدامات مورد نیاز را شناسایی کنید و به طور مداوم برای دستیابی به آن برنامه‌ریزی کنید.

بازه زمانی یک ساله برای خود در نظر بگیرید و برای دست‌یابی به هدف خود در تلاش باشید. در پایان زمان مقرر این سوالات را از خودتان بپرسید: آیا مواردی که در لیست شما قرار داشتند در حال حاضرهم مهم هستند؟ در چه موقعیتی قرار داشتم و الان در چه موقعیتی قرار گرفته‌ام؟

موارد را در فهرست خود مرور کنید؛ یا آنها را حذف کنید، یا برای انجام آن‌ها برنامه‌ریزی کنید و یا آن‌ها را به شخص دیگری محول کنید.

هدف

۶.روز خود را بررسی کنید:

پیش از آنکه صبح از تخت‌خواب بلند شوید، از خودتان بپرسید امروز برای من چه اهمیتی دارد؟ چگونه روز خوبی برای خود بسازم؟

بسیاری از کارهایی که ما در طول روز انجام می‌دهیم، باعث می‌شود به خودمان توجهی نداشته باشیم. بنابراین به خودتان توجه کند، فقط زمانی را به خودتان اختصاص دهید، بنشینید یا مجله مورد علاقه‌تان را حتی برای ۱۵ دقیقه مطالعه کنید.

قبل از تصمیم گیری یا اقدام، از خودتان بپرسید: آیا می خواهم این کار را انجام دهم؟ آیا این کار درستی است؟ آیا من این کار را دوست دارم؟

۷.به نیازتان توجه کنید:

وقتی برای دستیابی به هدف درست کار می‌کنید، ارزشمند است. شما می‌توانید انتخاب کنید که خودتان را انکار کنید یا به قلب و روح خود توجه کنید. برای تحقق رویاهای فردا، امروز هدف‌تان را مشخص کنید.     

اگر نتایجی را که امروز می خواهید به دست نیاوردید نگران نباشید. موفقیت زمان‌بر است، به همین دلیل است که بیشتر مردم تسلیم می‌شوند. هرگز به عقب نگاه نکنید. از شکست‌ها نهراسید و ادامه دهید!

برگرفته از سایت entrepreneur

مترجم: ملیکا نصیر ( کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی)

برای مطالعه بیشتر:

روش زندگی افراد موفق؛ آنچه فاتحان موفقیت را متمایز می‌کند

هشت دلیلی که باعث می‌شوند، موفقیت‌تان کمتر از انتظارتان باشد

برای رسیدن به موفقیت، همین حالا روش زندگی‌تان را تغییر دهید!

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
 
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com