0  |  2

از زمان‌های پِرت‌مان، سکوی پرتاب بسازیم

از زمان‌های پِرت‌مان، سکوی پرتاب بسازیم

دانش و مهارت، برگ برنده دنیای رقابت

«آگاهی به دانش روز» و «تسلط به مهارت‌های ضروری» برگ برنده ما در بازار رقابتی امروز خواهد بود. پول و زمان منابع مهمی محسوب می‌شوند و اغلب ما تمایلی به صرف هزینه‌های گزاف یا اختصاص دادن زمان طولانی برای فراگیری دانش و مهارت نداریم. ترجیح می‌دهیم دانش‌ و مهارت مورد نیاز‌مان را به‌صورت خودآموز و در اصطلاح self-study  بیاموزیم یا حداقل با دریافت خدمات آموزشی جایگزین، امر یادگیری را مقرون به صرفه‌تر کنیم.

ناگفته نماند که زندگی پرمشغله امروز کمتر فرصتی برای‌ حضور در دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی یا مطالعه کتاب‌ها و جزوات عریض و طویل باقی گذاشته است و در بسیاری مواقع یادگیری سریع دانش و مهارتی خاص به یادگیری عمیق و زمان‌بر آن ترجیح داده می‌شود.

تنوع در روش‌های یادگیری

بخوانیم و بیاموزیم:

هرکس شیوه خاصی برای یادگیری و ذخیره دانش و مهارت در ذهنش دارد. مثلا بعضی از ما با خواندن درباره یک موضوع می‌توانیم ‌آن را درک کنیم. احتمالا هنگام مطالعه مداد یا ماژیک لایتری به‌دست بگیریم و بخش‌های مهم آن را هم علامت‌گذاری کنیم.

  «وقت طلا است. زمان‌های پِرت‌مان را با یادگیری و تسلط بر دانش و مهارت روز به سکوی پرتاب تبدیل کنیم.» از زمان‌های پرت‌مان سکوی پرتاب بسازیم! 

ببینیم و بیاموزیم:

بعضی از ما ترجیح می‌دهیم معلمی محتوای آموزشی را شرح و بسط ‌دهد و با آوردن مثال‌های کاربردی و توضیح یک نمونه case study موضوع را برای‌مان کاملا روشن و شفاف ‌کند؛ یا دست کم از تصاویر و رسم شکل به‌عنوان ابزارهای کمک آموزشی کمک بگیریم. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با دیدن یک تصویر به درک عمیقی از موضوع برسید. البته تعجبی هم ندارد گاهی تصاویر گویاتر از هزاران کلمه هستند.

بشنویم و بیاموزیم:

بعضی اوقات فرصتی برای مطالعه و خط کشیدن زیر نکات کلیدی نیست. گاهی فرصتی برای تماشای یک دوره‌ آموزشی وجود ندارد. احتمالا شرایط و نوع زندگی‌مان به‌گونه‌ای است که زمان زیادی را در مسیر رفت‌و‌آمد به محل کارمان سپری می‌کنیم. دقایق زیادی را صرف انتظار در ایستگاه مترو و اتوبوس یا توقف پشت چراغ قرمز و ترافیک‌های سنگین می‌کنیم. زمان‌های طلایی که به‌جای پِرت شدن می‌توانند تبدیل به سکوی پرتاب شوند.

می‌توانیم از آن‌ها برای «یادگیری» استفاده کنیم. کافی‌‌ست هم‌زمان که داخل تاکسی یا اتوبوس نشستیم، هندزفیری را داخل گوش‌‌مان بگذاریم و فایل آموزشی صوتی که از قبل در تلفن‌مان ذخیره شده را اجرا کنیم.‌ با کمی تمرکز روی مباحث آموزشی همچنان که تاکسی یا اتوبوس ما را به مقصدمان نزدیک و نزدیک‌تر می‌کند، ذهن‌مان هم سوار بر محتوای بسته‌های آموزشی به مقصد یادگیری نزدیک‌ و نزدیک‌تر می‌شود.

دانلود کنیم و بیاموزیم:

چه مایل به یادگیری از طریق خواندن و نوشتن باشیم و چه علاقه‌مند به یادگیری از طریق دیدن و شنیدن؛ مدیراینفو با ارایه بسته‌های آموزشی در قالب‌های متنوع از جمله ویدیو، صوت،‌ اینفوگراف،‌ متن و اسلاید و با ارایه موضوعاتی نظیر کارآفرینی‌ و‌ کسب‌و‌کار،‌ مدیریت، موفقیت و توسعه فردی و ... پاسخ‌گوی نیاز آموزشی ما خواهد بود.

کافی‌‌ست بسته‌های آموزشی را دانلود کنیم تا فرصت یادگیری در هر زمان و مکان و با صرف هزینه‌ای مناسب فراهم شود. وقت طلا است. زمان‌های پِرت‌مان را با یادگیری و تسلط بر دانش و مهارت روز به سکوی پرتاب تبدیل کنیم.

بسته‌های آموزشی مدیر اینفو را اینجا ببینید

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com