1  |  6

کارآفرینی روستایی با راه اندازی کارگاه نخ ریسی

کارآفرینی روستایی با راه اندازی کارگاه نخ ریسی

رضا عالی پور کارآفرین در زمینه حلاجی پشم و نخ ریسی ساکن شهرستان ایذه گفت: تبدیل پشم به نخ از سال‌های دور از استان خوزستان رایج بود که فرآیند تولید نخ که در ابتدا با دست انجام می‌شد، اما در زمان‌های مختلف با تغییر و تحول مواجه شده است.
او افزود: پس از فارغ التحصیل شدن در مقطع کاردانی رشته کامپیوتر تصمیم گرفتم برای خود شغل ایجاد کنم، به همین دلیل فعالیت در حرفه نخ ریسی و حلاجی پشم را با سرمایه گذاری ۸۰ میلیون تومانی آغاز کردم.
عالی پور اظهار داشت: برای راه اندازی کارگاه نخ ریسی و حلاجی پشم، ۶۰ میلیون تومان از سرمایه مذکور را برای خرید دستگاه‌های حلاجی و ۲۰ میلیون تومان را برای آماده سازی و تجهیز کارگاه نیز هزینه نمودم.
اشتغال بیش از ۱۰۰ نفر از زنان روستایی
این کارآفرین ایذه‌ای بیان کرد: پشم خام گوسفند، مواد اولیه حرفه نخ ریسی و حلاجی است و در فصل بهار، پشم مورد نیاز را از دامداران خریداری کرده و با استفاده از دستگاه‌ها و به وسیله ۲ کارگر، پشم موجود آماده تولید نخ می‌شود.
او ادامه داد: پشم‌های آماده را به زنان روستایی تحویل داده و با تبدیل پشم به نخ با استفاده از روش‌های سنتی و دستی، علاوه بر اینکه برای بیش از ۱۰۰ نفر از زنان اشتغالزایی شده، راهکاری مناسب برای درآمدزایی و کسب سود به شمار می‌رود.
رضا علی پور بیان داشت: با فروش نخ‌های تولید شده به کارگاه‌های رنگرزی هزینه‌های صرف شده تامین می‌شود، ضمن اینکه این نخ‌ها برای تولید گبه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com