0  |  0

کتاب‌های مدیریت، چاشنی اصلی ساختن یک مدیر

کتاب‌های مدیریت، چاشنی اصلی ساختن یک مدیر

برای مدیر و کارآفرین موفق شدن طی کردن راه‌های پر پیچ و خم همیشه جوابگو نیست. با اینکه پشتکار مسئله اصلی در این رابطه تلقی می‌شود اما برای تبدیل کردن دانش راهبردی خود به موفقیت، به یک ذهن آماده، تفکر عمیق و کتاب‌های مدیریت نیاز است. با استفاده از این سه مورد می‌توان هر چیز غیرممکنی را به ممکن تبدیل کرد.

لزوم توجه مدیران به کتاب‌های مدیریت چیست؟

البته، جنبه‌های متعددی برای تبدیل شدن به یک مدیر موثر وجود دارد، اما در پایین‌ترین حد ممکن تصور باید این موضوع را به خاطر سپرد که: «شما مسئول نظارت و بررسی فعالیت‌های یک مجموعه و کارمندان خواهید بود. علاوه بر این، شما باید یک راهنما و یک رهبر خوب باشید. با توجه به همه این موارد؛ مدیریت در عین پیچیده بودن بهترین کار دنیاست.»

هزاران کتاب در مورد مدیریت وجود دارد؛ اما آنچه در ادامه این مطلب آورده شده، آن‌هایی هستند که توسط اکثریت مردم یا سایت‌هایی نظیر گودریدز به آنها رای 5 ستاره داده شده است؛ بنابراین، چه مدیر یک مجموعه‌ باشید،‌ چه بخواهید در آیندهبه یک مدیر تبدیل شوید، این کتاب‌ها به شما کمک خواهند کرد تا به سمت این هدف حرکت کنید.

معرفی کتاب مذاکره (Negotiation)

این مورد از سری کتاب‌های مدیریت اثر نوشته برایان تریسی معروف، مربی کسب و کار است. نویسنده کتاب در تلاش است تا ثابت کند همه افراد می‌توانند به واسطه هنر مذاکره قوی موفقیت بهتری کسب کنند. هنر مذاکره عامل مهمی در کسب موفقیت شغلی، جایگاه اجتماعی و ارتقا منافع یک مدیر یا کارآفرین به شمار می‌رود و آقای تریسی در آموزش آن‌ها در این کتاب با اشاره به 21 نکته کلیدی، بسیار موفق عمل کرده است.

معرفی کتاب معروف اثر مرکب (The compound effect)

کتاب اثر مرکب با امتیاز فوق العاده‌ای که در میان کاربران دریافت کرده است، یک راهنما کامل به عنوان کتاب‌های مدیریت به شمار می‌رود. شمار فروش این کتاب به جز در بین مدیران کسب و کار در بین آحاد مردم دنیا، رقم چشمگیری را کسب کرده است.

نگارش ساده اما قدرتمند کتاب اثر مرکب به قلم دارن هاردی که خود جزء نویسندگان مجله معروف موفقیت به شمار می‌آید، در درک بهتر این اثر مفید واقع شده است. افرادی که مایلند در پله شروع، مدیر موفقی باشند این کتاب را از قلم نیندازند.

 کتاب‌های مدیریت، چاشنی اصلی ساختن یک مدیر کتاب استقلال مالی (Rich dad's cash flow quadrant)

همیشه استفاده از تجربیات دیگر مدیران و کارآفرینان بهتر از صدها فرمول جادویی عمل می‌کند. این کتاب از سری کتاب‌های مدیریت نوشته شده توسط رابرت کیوساکی، مسیر روشن را برای موفقیت خوانندگان خود در هر شرایطی ارائه می‌دهد. کتاب استقلال مالی (آموزش چهاروجهی گردش پول)، در واقع ارائه تجربه‌های نویسنده برای طی کردن یک مسیر پر فراز و نشیب و رسیدن به موفقیت است؛ که می‌تواند الگوی خوبی برای افراد تازه کار یا آنهایی که در مسیر مدیریت خود ورشکست شده‌اند، باشد. تمرکز اصلی این کتاب بر افزایش ثروت و کاهش بدهی به کمک دانش مالی است.

کتاب گلوله برفی (Scale)

در کتاب گلوله برفی، اشلی شرودر (نویسنده موفق مجلات بزرگ مانند نیویورک تایمز) که در اصل تحلیلگر بیمه است سعی کرده تا مصاحبه، راهنمایی‌های مربوط به ثروتمند شدن و زندگی نامه وارن بافت را مورد کنکاش قرار داده و در اصل، راهنمایی مفید را برای مدیران منتشر کند. این کتاب در کشور خود نویسنده، یعنی آمریکا رکورد فروش را شکسته و توانسته است جای پای بزرگی در میان کتاب‌های مدیریت برای خود دست و پا کند.

علاقه‌مندان برای دانلود کتاب مدیریت نامبرده و بیش از چندین کتب دیگر مرتبط با این حوزه می‌توانند به سایت کتابچین www.ketabchin.com مراجعه کرده و مسیر تبدیل شدن به مدیری موفق را هموارتر سازند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
 
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com