0  |  0

مدرسه خلاقیت و ایده‌پردازی تعطیل نشده است

مدرسه خلاقیت و ایده‌پردازی تعطیل نشده است

علیرضا سعیدی؛ رییس بنیاد نخبگان استان کرمان با اشاره به لزوم ترویج ایده‌پردازی و خلاقیت در جامعۀ دانش‌آموزی، گفت: بنیاد نخبگان استان کرمان در سال‌ 1398 تلاش کرد با برپایی مدارس خلاقیت و ایده‌پردازی تا حدی این خلاء را پُر کند.
وی افزود: جامعۀ هدف این مدارس، دانش‌آموزان مقطع نهم و دهم بودند که نه تحت پوشش برنامۀ ملی شهاب قرار دارند و نه دغدغۀ کنکور دارند.
سعیدی ادامه داد: برای برپایی این مدارس، آزمون اولیه‌ در مدارس منتخب استان برگزار شد و افراد منتخب به اولین مرحلۀ مدارس خلاقیت و ایده‌پردازی راه پیدا کردند. دانش‌آموزان در هر مرحله، ضمن بهره‌گیری از آموزش‌های لازم برای ورود به مرحلۀ بعد با یکدیگر رقابت کردند.
رییس بنیاد نخبگان استان کرمان اضافه کرد: در مرحلۀ اولیه این مدرسه، به افراد شرکت‌کننده دفترچه خلاقیت و ایده‌پردازی داده می‌شود تا فرد اطلاعات و داشته‌های خود را در آن پیاده کند؛ فردی که بتواند در مرحلۀ چهارم (آخر) این مدرسه راه پیدا کند، دارای یک پروپوزال در یکی از حوزه‌های عملیاتی است.
وی با اشاره به لزوم طراحی و اجرای منعطف برنامه‌های نخبگانی، تصریح کرد: در دورۀ کنونی که کشور درگیر بیماری ناشناخته و ناخوانده کرونا است، از طریق فضای مجازی و بسترهای موجود در این فضا، همچنان دانش‌آموزان منتخب تحت آموزش‌های لازم قرار دارند و عملاً مدرسه خلاقیت و ایده‌پردازی تعطیل نشده است.
سعیدی یادآور شد: بنیاد نخبگان استان کرمان از طریق جمعی از دانش‌آموزان شاخص، با مدارس هدف این طرح در سراسر استان ارتباط دارد و خوشبختانه جامعۀ دانش‌آموزان خلاق و ایده‌پرداز در حال شکل‌گیری است.
رییس بنیاد نخبگان استان کرمان در پایان با اشاره به لزوم بکارگیری ظرفیت‌های و امکانات موجود در استان برای برگزاری برنامه‌های منطقه‌ای و استانی، تصریح کرد: در برپایی مدارس خلاقیت و ایده‌پردازی، بنیاد نخبگان استان توانست در فضای همکاری و تعاملی، از ظرفیت‌ها و امکانات موجود در پارک علم‌وفناوری استان، اتاق بازرگانی استان و دیگر دستگاه‌ها استفاده کند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: بنیاد ملی نخبگان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com