0  |  6

6 نشانه گویای این حقیقت که برای کارآفرینی آمادگی لازم را ندارید!

6 نشانه گویای این حقیقت که برای کارآفرینی آمادگی لازم را ندارید!

6 نشانه گویای این حقیقت که برای کارآفرینی آمادگی لازم را ندارید

علی رغم تصاویر و جملات زیبا در شبکه های اجتماعی، هر فردی نمی تواند کارآفرین باشد. کارآفرینی می تواند منجر به زندگی آزادانه تری شود و یا به افراد منفعت برساند ولی از سوی دیگر می تواند برای فردی که مناسب کارآفرینی نیست به کابوسی تبدیل شود. قبل از اینکه به سمت کارآفرینی قدم بردارید، به حدی از اطمینان و یقین نیاز دارید. زندگی یک نمایش که درآن هر اتفاق به گونه ای معجزه آسا به وقوع می پیوندد نیست.شما قادر نیستید با اطمینان صد در صد از هرآنچه در زندگی اتفاق می افتد، آگاه باشید اما شش نشانه مهم وجود دارد که حاکی از عدم آمادگی در کارآفرینی هستند.

1) شما فردی خود انگیخته نیستید.

توانایی شما در انجام کارها به تنهایی بسیار مهم است.شما بایستی خود انگیخته باشید تا وظایف خود را انجام دهید، به ویژه در زمان هایی که به کار مد نظر علاقه مند نیستید. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که نیازمند این هستید که رئیستان به شما بگوید در قدم بعدی چه کنید، شما برای کارآفرینی آماده نیستید.

2) تاکنون بنای کاری را نگذاشته اید.

قبل از اینکه به پرداخت حقوق ماهیانه اقدام کنید، بایستی بنیان و اساس امور مربوط به آنرا انجام داده باشید. که می تواند شامل ذخیره احتیاطی باشد. و یا شامل بنیه مالی قوی باشد.

3) شما تحت فشار، دچار استرس و آشفتگی می شوید.

برخی مواقع، استرس ناشی از کار سخت و طاقت فرساست. شما بایستی کسب و کار خود را راه بیندازید و با همه فشارها در همه زمینه ها دست و پنجه نرم کنید.

  اشتیاق و علاقه برای ساختن یک کسب و کار به تنهایی کافی نیست، اما باور کنید که بخش مهمی از معادله کسب و کار است.  

4) اگر تحقیقاتی کافی انجام نداده اید.

هر کسب و کاری را که بخواهید راه اندازی کنید به تحقیقات نیاز خواهد داشت. قبل از اینکه اولین گام را بردارید، بایستی در انجام آنچه برای شما ارزش آفرین خواهد بود، ماهر شوید. اینترنت و شبکه های اجتماعی برای شما فرصتی را فراهم می آورد که تحقیقاتی کارآمد برای داشتن کسب و کاری سودآور داشته باشید.

5) هیچ اشتیاقی برای راه اندازی کسب و کارتان ندارید.

اشتیاق و علاقه برای ساختن یک کسب و کار به تنهایی کافی نیست، اما باور کنید که بخش مهمی از معادله کسب و کار است. در زمان هایی که کسب و کارتان به امری سخت تبدیل می گردد، اشتیاقتان به شما کمک می کند به حرکت رو به جلو خود ادامه دهید. اگر اشتیاقی برای انجام کاری ندارید، برای کارآفرینی آماده نیستید.

6) استراتژی رشد شما آن چیزی است که دیگران قبلاً انجام دادند.

راه اندازی و توسعه یک کسب و کار می تواند بسیار هیجان انگیز باشد. زمانی که مردم با فقدان تحقیق و رشد روبرو می شوند، متمایل به تقلید از کارآفرینان موفق می شوند. هرکدام از ما با یکدیگر متفاوت هستیم، پس کسب و کارهایمان هم باید متفاوت باشد. اگر تمایل به تقلید از دیگران دارید، برای کارآفرینی آمادگی لازم را ندارید.

اگر برای رویارویی با عدم اطمینان ناشی از کارآفرینی آماده نیستید، شغل فعلی تان را رها نکنید. با خودتان روراست باشید که آیا کارآفرینی برای شما مناسب است یا خیر؟ و اگر آمادگی لازم را دارید، مدت زمانی طول می کشد تا رویای خود را با برنامه ریزی به واقعیت بدل کنید.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com