0  |  6

پنج روش برای ایجاد فرهنگ شفافیت

پنج روش برای ایجاد فرهنگ شفافیت

بسیاری از شرکت ها و کارآفرینان، کارمندانی می خواهند که همانند صاحبان کسب و کار خود فکر کنند. اما به راستی چه تعداد از آنها برای اجرایی نمودن این نوع از تفکر قدم بر می دارند؟

اگر می خواهید همکاران همانند صاحبان واقعی عمل کنند، ارائه اطلاعات به آنها مهم می باشد تا همانند یک صاحب کسب و کار فکر کنند. شفافیت یکی از مهمترین ویژگی های شرکت ها، بدون توجه به اندازه و صنعتی که در آن هستند، می باشد. به اشتراک گذاشتن اطلاعات، ایجاد اعتماد می کند ، فرصت های یادگیری به وجود می آورد و به تصمیم گیری های دقیق تر منجر می شود.

  «یکی از مهم ترین جنبه های یک کسب و کار، شناخت ماهیت وجودی شرکت است. ایجاد فرهنگ شفافیت می تواند برای کسب و کار شما حیاتی باشد و در اعتمادسازی مفید واقع گردد، و در انتها می تواند به شما، تیم شما و مشتریانی که به آنها خدمات رسانی می کنید، کمک نماید. »  

در اینجا پنج روش برای ایجاد فرهنگ شفافیت در کسب و کار شما، آورده شده است.

1- افرادی را به کار گمارید که به آنها اعتماد دارید.

بعضی از شرکت ها، درگیر این مساله می شوند که مسائل را خصوصی و محرمانه نگه دارند که می تواند به عدم اعتماد بین همکاران راجع به اینکه این شرکت ها در آینده با این اطلاعات چه می کنند، منتهی شود. به جای آن، کسانی را به کار گمارید که به صورت ذاتی قابل اعتمادند، زیرا به راحتی می توانید آنها را همانند صاحبان کسب و کار قدرتمند سازید. در حالی که دارایی مالی برای ایجاد منفعت مالی به کار گماشته می شود، صاحبان کسب و کار مایل به در خدمت گرفتن مسئولیت پذیری و استقلال برای ساختن چیزی از هیچ و نیفتادن در دام فقدان اطلاعات در طول پیمودن مسیر، هستند.

2- در جلسات صریح باشید.

در فهم چرایی مطالب در کسب و کارتان تلاش کنید.  جزئیاتی در مورد رشد و ترقی، امور مالی، ساختار استخدام، اولویت ها و طرح های آینده در طول جلسات همگانی به اشتراک  گذارید. همچنین دو بار در ماه جلسه ای به عنوان " از من هر چه می خواهید بپرسید" برگزار کنید که در آن همکارنتان سوالات خود را مطرح گنند.

هیچ  چیز بدون محدودیت نیست و می تواند بازی برد-برد باشد. دریافته ایم که اگر پاسخگوی اشتباهاتتان حتی هنگامی که پیروزی هایتان را جشن می گیرید، باشید؛ همکارانتان می توانند از تجربیات شما درس بگیرند. بازاریابی توانایی ایجاد کمپین های بهتر را دارد، فروشها توانایی تغییر خط مشی های بازار را دارند، مهندسین توانایی خلق سیستم های قابل اندازه گیری بیشتر را پیدا کرده و تیم های پشتیبانی می توانند بخش صدای مشتری را برای شنیدن نقطه نظرات و انتقادات آنها ایجاد کنند و خیلی موارد دیگر که در این صورت همه برنده خواهند بود.

3- با مشتریان صادقانه رفتار کنید.

شفاف بودن همچنین می تواند به مشتریان نیز گسترش پیدا کند. ما به بازایابی شفاف سازی شده و استراتژی های فروش معتقدیم. برای مثال، مقدار حق الزحمه را از مشتریان پنهان نکنیم. در واقع می توانیم در سایت سازمانمان، ابزار قیمت گذاری ای ایجاد کنیم که مشتریان دقیقا بدانند که خدمات ما به آنها چه قدر برای کسب و کارشان هزینه ایجاد می کند. به علاوه، زمانی که خدمات ما پاسخگوی نیاز یک مشتری نیست، می توانیم تامین کننده دیگری را به او معرفی کنیم. با رفتار صادقانه، یک مشتری شادتر برای مدت زمانی طولانی همراه با ارائه خدمات خیلی خوب به او، خواهیم داشت.

4- به دنبال دریافت بازخوردها باشید و آنها را آشکار سازید.

یکی از بهترین روشها برای ارتقا و پیشرفت، استخراج بازخوردها از تیمتان می باشد. برای تشویق بازخوردهای صادقانه و بی پروا، بهتر است این بررسی ناشناس باشد؛ با این حال نتایج، مورد استفاده همگانی قرار گرفته می شود. به علاوه بازتاب های شخصی ای که هر کارمند با رهبر تیم خود به اشتراک می گذارد را نیز بررسی کنید و برعکس. این کار به آموزش و رشد همکاران و پرورش آدمهای بهتر کمک می کند و این به نوبه خود به شرکتها در ایجاد و حفظ فرهنگ اصیل کمک می کند.

5- آنچه به دنبال آن هستید را بیان نمایید.

گاهی اوقات شفاف بودن کار ساده ای نیست، اما راه صحیح است. به عنوان مدیر عامل، به اعتراف اشتباهات و به عهده گرفتن آنها در هر زمانی که اتفاق می افتند، اهتمام ورزید. این بخشی از پاسخگویی شما به یکدیگر برای بهتر شدن وضعیت است. هیچ کس کامل نیست. همچنین می توانیم راجع به کاستی هایمان در زمینه هایی که مایل به پیشرفت در آن هستیم چه در داخل و چه در خارج سازمان، صحبت کنیم.

به عنوان مثال، بنیانگذار سازمان ما، پستی روی وبلاگ مهندسی ما در مورد انجام اقدامات لازم برای تنوع بخشی به تیم مهندسین، نوشت. با آگاهی از این موضوع، تیم گرد هم  آمدند و طرحی برای حل مشکل خلق کردند. با این پست، به نیاز سازمان به اهداف تنوع بخشی کارکنان پاسخ دادیم و این ادامه پیدا کرد  تا تیمی از تخصص های مورد نیاز را گرد هم آوردیم.

یکی از مهم ترین زمینه های ایجاد کسب و کار، شناخت ماهیت خود به عنوان یک شرکت است. ایجاد فرهنگ شفافیت می تواند انتقادی بر تکلیف و ماموریت شما باشد و کمک به ساخت اعتماد و وفاداری کند، و در انتها می تواند به شما، تیم شما و مشتریانی که به آنها خدمات رسانی می کنید، کمک کند.

یکیاز مهم ترین جنبه های یک کسب و کار، شناخت ماهیت وجودی شرکت است. ایجاد فرهنگ شفافیت می تواند برای کسب و کار شما حیاتی باشد و در اعتمادسازی مفید واقع گردد، و در انتها می تواند به شما، تیم شما و مشتریانی که به آنها خدمات رسانی می کنید، کمک کند.

برگرفته از سایت entrepreneur

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com