0  |  9

هفت ریسکی که هر کارآفرین بایستی آنها را بپذیرد

هفت ریسکی که هر کارآفرین بایستی آنها را بپذیرد

ریسک پذیری تقریباً با کارآفرینی مترادف است. برای راه اندازی و حمایت از کسب و کارتان، بایستی شغل فعلی تان، منابع شخصی و حتی سلامتی روحی خود را در معرض خطر قرار دهید.

برای بسیاری، چنین ریسکی ارزش داشتن استقلال و مدیریت امور را دارد. اما شما اگر می خواهید کارآفرینی موفق باشید ، بایستی برای رویارویی با ریسک ها و چالش های برآمده از آن آماده باشید.

  «  معمولاً نتایج حاصل از کارآفرینی چیزی بیش از ریسک های مطرح شده است. اما شما باید آمادگی داشتن چنین شیوه ای از زندگی را داشته باشید، ریسک ها نباید شما را از ادامه مسیر کارآفرینی باز دارند. »  

آنچه در ادامه این مطلب می آید، هفت ریسکی است که هر کارآفرین بایستی آنرا بپذیرد تا از خلق ایده به پیشرفتی مستمر برسد.

1) رها کردن فیش حقوقی ثابت

قبل از اینکه به دنیای کسب و کار قدم بگذارید، در اولین قدم بایستی با شغل فعلی خود خداحافظی کنید، و در برخی مواقع حتی حرفه فعلی تان را ترک کنید.برخی از افراد برنامه پشتیبان دارند- در واقع گزینه ای که در آینده بتوانند به شغل فعلی خود بازگردند. اما برای اکثر کارآفرینان تازه کارچنین انتخابی یک ریسک است، چرا که در صورت عدم موفقیت در کسب و کارشان هیچ تضمینی برای داشتن درآمد شخصی وجود ندارد، خصوصاً در ماه های ابتدایی راه اندازی یک کسب و کار.

2) قربانی نمودن سرمایه شخصی

برخی از کارآفرینان توانایی راه اندازی کسب و کار خود را با تکیه بر تأمین مالی خارجی دارند. این به معنای جلب همکاری سرمایه گذاران فرشته خو، کمک ها و وام های دولتی است. با این وجود، خیلی از کارآفرینان از حساب های بانکی شخصی و پس اندازهایشان برای راه اندازی کسب و کارشان استفاده می کنند. شاید نیاز نباشد که از اندوخته خود به طور تمام و کمال استفاده نمایید، اما حداقل بایستی مقداری از آنرا استفاده نمایید و این به معنای ترک و یا حداقل نادیده گرفتن حاشیه امنیت است.

3) وابستگی به جریان نقدی

حتی اگر اعتبار بالایی داشته باشید، به دست آوردن جریان نقدی منظم بسیار مشکل و مملو از استرس خواهد بود. شما ممکن است در سالی با منفعت مالی قرار بگیرید، اما در صورت عدم تناسب درآمدها و هزینه ها همچنان به روزمرگی دچار شوید. به طور مثال، صورتحساب ها به سرعت افزایش می یابند و اگر شما درآمد کافی برای پرداخت آنها نداشته باشید، با کمبود پول برای پرداخت آنها مواجه می شوید و مجبور می شوید از ذخیره احتیاطی استفاده نمایید. آمادگی حل مسائلی این چنینی بصورت روزانه یا هفتگی را داشته باشید.                   

4) پیش بینی علائق مردم پسند

مهم نیست که چه قدر تحقیق انجام داده اید، شما هیچگاه قادر نخواهید بود که رغبت عمومی را با دقت بسیار بالا پیش بینی کنید.مردم تا حدودی غیرقابل پیش بینی هستند، و این می تواند مشکلاتی را در برنامه های شما ایجاد نماید. حتی  اگر همه داده ها مطابق با انتظار و پیش بینی شما باشد، احتمال می رود که برآوردی بیش از علاقه مندی واقعی مردم به کسب و کارتان داشته باشید.

5) اعتماد به کارکنان کلیدی

وقتی برای اولین بار کسب و کاری را راه اندازی می کنید، شما تیمی کامل از کارکنان که برای شما کار می کنند، ندارید و در مقابل گروه کوچکی از افراد را دارید که به گونه ای خستگی ناپذیر کار می کنند. شما بایستی میزان قابل توجهی اعتماد به آنها داشته باشید، خصوصاً اگر آنها مهارت های ویژه ای داشته باشند که یافتن آنها مشکل باشد.

6) قول دادن برای سررسیدهای حیاتی

استارت آپ ها بطور طبیعی، مجبور به رعایت محدودیت های زمانی برای معرفی محصول خود و اهداف مهم خود هستند. دارایی آنها شکننده است و سرمایه گذاران آنها مشتاق به راه افتادن چرخ های کسب و کار هستند. در نتیجه، بیشتر کارآفرینان مجبور هستند که چندین هدف با سررسیدهای متفاوت را به موازات یکیگر پیش ببرند.  آماده باشید که شب ها از نگرانی درباره توانایی برای عمل کردن به قول هایتان خواب نداشته باشید.

7) بخشیدن زمان و سلامتی

کارآفرینی برای افراد مستلزم پذیرش یک سری از هزینه ها و عوارض هاست. شما ساعات بیشماری را برای به موفقیت رساندن کسب و کارتان اختصاص خواهید داد و ساعات باقیمانده هم صرف نگرانی درباره آنچه تاکنون انجام داده و یا انجام نداده اید، می شود. شما خواب خود را از دست می دهید، زمان شخصی نخواهید داشت و استرس زیادی را تحمل خواهید کرد.

معمولاً نتایج حاصل از کارآفرینی چیزی بیش از ریسک های مطرح شده است. اما شما باید آمادگی داشتن چنین شیوه ای از زندگی را داشته باشید، ریسک ها نباید شما را از ادامه مسیر کارآفرینی باز دارند. در عوض به آنها به عنوان آنچه باید وجود داشته باشد نگاه کنید- موانعی برای رسیدن به مسیری به مراتب بهتر. راه چاره ای برای اجتناب از آنها وجود ندارد و شما به عنوان یک کارآفرین باید با آنها مواجه شوید، اما با شناخت آنها می توانید خود را برای رویارویی و کاهش اثرات آنها آماده سازید.

برگرفته از سایت entrepreneur

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
 
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com