0  |  3

چهار شیوه مؤثر در جلوگیری از شکست استارتاپ ها

چهار شیوه مؤثر در جلوگیری از شکست  استارتاپ ها

به عنوان فردی کارآفرین، همواره نیروهای شکست دهنده در مقابل شما وجود دارند. از اینرو داشتن اراده ای قوی و اهدافی سرسختانه جهت یافتن راههایی برای تداوم موفقیت استارتاپ شما لازم است.

در ادامه به منظور کاهش احتمال شکست، چهار تمرین برای کمک به پیشبرد  استارتاپ شما آورده شده است.

1- منابع خود را به حداکثر برسانید.

امروزه بدست آوردن اطلاعات چالش نیست، بلکه مساله اصلی وارسی و غربال جریان بی پایان اطلاعات، بینش ها و تبادلات پست الکترونیکی است. ابزارهای آنلاین بی شماری در اختیار کارآفرینان قرار دارد.  با این وجود، تمام تلاش خود را بر هدایت مجموعه عظیم از اطلاعات در دسترس  بگذارید . به عبارت بهتر، آگاه باشید که چه زمانی به برررسی برخی مسائل بپردازید و چه زمانی آنها را به دیگران واگذار کنید.

2- از شبکه و انسان های اطراف خود بهره ببرید.

در شبکه شما، پنج نوع از افراد شامل: خانواده، دوستان، افراد مثبت و افراد منفی نگر و تاثیرگذاران، وجود دارند. خانواده و دوستان برای خودشان صحبت می کنند و ممکن است برای شما الگوهای کلیدی و یا مربی باشند.

افراد مثبت اندیش اصطلاحی است که بطور کلی به افراد مثبت اطلاق می شود. آنها استراتژیست نیستند و به درستی اوامر را اجرا نمی کنند، اما عاشق زندگی اند و از نشستن در تاریکی لذت می برند. همزاد زیان آور آن ها یعنی منفی نگرها، که سموم انسانی هستند که به دلیل حالات منفی شان، همانند بمب های انرژی منفی عمل می کنند.

نهایتاً، افراد تاثیرگذار هستند. گروه آخر نقشی کلیدی دارند بدین دلیل که می توانند ارتباط شما با دیگران و دیگران با شما را برقرار کنند. به خاطر داشته باشید که هر فردی ترکیبی از این پنج نوع است. هیچ کس فقط یک تاثیرگذار و یا فقط یک دوست نیست.  هرکسی چیزهای باارزش را می داند. مهم این است که بدانید چه زمانی از فرد مناسب بهره ببرید.

3- فرهنگ یادگیری را ایجاد کنید.

فرهنگ ترکیبی از آدمها، فرآیندها و سیستم هاست که نام شرکت را تعیین می کند و همه اینها سبب بقای شرکت می شوند. شما نمی توانید یک فرهنگ را بدون تغییر رفتار تغییر دهید، و شما رفتارها را فقط از طریق سیستم ها و فرآیندهای عملیات اجرایی روزانه شرکت می توانید تغییر دهید.

یگانه مسیر به سوی تداوم و پایداری استارتاپ این است که شما به عنوان یک رئیس و یک شرکت، چه قدر  مشتاق سازگاری با تغییرات محیطی هستید. موفقیت و شکست فقط با نقطه توقف شما تعریف می شود.

4- "کمینه محصول پذیرفتنی" خود را آماده سازید.

"ام وی پی" کم ترین مقدار محصول یا خدمات است که شما می توانید به منظور دستیابی به دو هدف به بازار عرضه کنید: حداکثر کردن قیمت به مشتری و حداقل کردن هزینه ها.

قضاوت خوب فقط از تجربه بدست می آید و تجربه معمولا از قضاوت نادرست ناشی می شود. گرانقدرترین درسها معمولا هزینه برترین آنها از لحاظ سرمایه و منابع است. بنابراین بهترین تمرین برای شما آن چیزی است که کسب و کار شما را منحصر به فرد نگه دارد.

برگرفته از سایت entrepreneur

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com