0  |  4

سه شیوه تفکر متفاوت کارآفرینان

سه شیوه تفکر متفاوت کارآفرینان

شیوه تفکر شما بر روی اعتقاد شما به امکان پذیری اتفاقات آتی تأثیرگذار است و به شما تحمیل می کند که چه اقداماتی را در زندگی و کسب و کار خود انجام دهید. تفکرات شما هم می تواند به کسب و کار شما کمک کند و هم به آن ضربه بزند.

شیوه تفکر شما با ارزش ترین دارایی شما به عنوان کارآفرین است و کارآفرین موفق این حقیقت را بیش از دیگران درک می کند. ترویج شیوه تفکر قوی، فرآیندی است که در طول عمر افراد اتفاق می افتد، اما امروزه ما دسترسی به کتاب ها، بلاگ ها و ویدئوها داریم و آنها به ما برای یادگیری و رشد و دست یابی به اهدافمان کمک می کنند و کارآفرینان موفق، یادگیری و شناخت بهتر را در اولویت قرار می دهند. بسیار حیاتی است که متفاوت فکر کنیم. در ادامه سه شیوه تفکر کارآفرینان موفق که به موفقیت آنها منجر می شود را بررسی می کنیم.

  «شما می توانید کسب و کار و زندگی تان را به آنصورت بسازید که دوست دارید . این مهم با افکار شما محقق می شود. فکر خود را با مطالب و محتواهایی تغذیه کنید که به شما الهام بخشی کند و به شما انگیزه بدهد تا به بهترینی که می توانید تبدیل گردید. از افراد و موقغیت های منفی دوری گزینید چرا که فکر شما را انباشته از ترس و شک و تردید می کنند. »  

در ادامه سه شیوه تفکر کارآفرینان موفق که به موفقیت آنها منجر می شود را بررسی می کنیم

1) آنها می دانند عذر و بهانه منجر به نتیجه نمی شود.

عذر و بهانه جویی، رشد و بهبود را متوقف می گرداند.کارآفرینان موفق می دانند که این بهانه ها تا چه اندازه مخرب است و تلاش می کنند که آنها را بشناسند. آنها نهایت تلاش خود را می کنند که مشکلات را کنترل کنند و از زیر بار مسولیت شانه خالی نمی کنند و دیگران را سرزنش نمی کنند.

زمانی که اتفاقات مطابق برنامه پیش نمی رود، بسیار راحت خواهد بود که از پذیرفتن آنها و دست و پنجه نرم کردن با آنها امتناع ورزیم. بویژه اگر آن اتفاقات به خاطر اشتباهات ما پیش آمده باشند. عذر و بهانه به اعتبار شما لطمه می زند.

2) آنها شکست هایشان را به عنوان تجارب ارزشمند زندگی می پذیرند.

کارآفرینان موفق می دانند که شکست ها به آنها باارزش ترین درس های زندگی را می آموزند. به عبارت بهتر آنها به جای تسلیم شدن در مقابل شکست ها، از آنها درس می آموزند. آنها به شکست ها به عنوان نشانه ای نگاه می کنند مبنی بر اینکه آنها در حال پیشرفت در زندگی و کسب و کار هستند. اگر تا به حال در سفر کارآفرینی خود،  به این معناست که اقدامات لازم را برای موفقیت انجام نداده اید. اگر بدون داشتن میزان زیادی مقاومت و پایداری به اهدافتان رسیده اید، بدانید که اهداف بزرگی در سر نداشته اید.شما بایستی اهدافی بلندپروازانه که تا به حال نداشته اید در سر یپرورانید. از این اهداف استفاده کنید تا با انگیزه بمانبد و هرگز تن آسا و راحت طلب نباشید.

3) آنها برای وقت خود بیش از هر چیزی ارزش قائل هستند.

کارآفرینان موفق برای وقت هود بیش از پول ارزش قائل هستند. آنها به این حقیقت پی برده اند که زمان پدیده ای است که هرگز به عقب باز نمی گرددو نمی توان مقداربیشتری از آن را خلق نمود. آنها زمان خود را با "نه گفتن" به آنچه برایشان در سفر کارآفرینی منفعت ندارد، به حداکثر می رسانند. آنها می دانند که زمان فوق العاده گرانبهاست و از تلف کردن آن پرهیز می کنند. زمان شما مهمترین دارایی شماست. با آن متناسب با شرایط رفتار نمایید. بدین معنی که به ملاقات ها و مجال هایی که برای کسب و کار شما اهمیتی ندارد، " نه" بگوئید. به عبارت بهتر، به هر شئ درخشنده اجازه ندهید که شما از مسیر اصلی تان منحرف سازد. در نتیجه شما فقط برآنچه به شما در قدم های بعدی کمک می کند، متمرکز شوید. شما کسب و کاری را شروع کرده اید که زندگی آزادانه تری را برای شما به ارمغان آورد. این آزادی به شما اجازه می دهید که روزها و دقایق خود را به آنچه برای شما اهمیت دارد، اختصاص دهید.

شما می توانید کسب و کار و زندگی تان را به آنصورت بسازید که دوست دارید . این مهم با افکار شما محقق می شود. فکر خود را با مطالب و محتواهایی تغذیه کنید که به شما الهام بخشی کند و به شما انگیزه بدهد تا به بهترینی که می توانید تبدیل گردید. از افراد و موقغیت های منفی دوری گزینید چرا که فکر شما را انباشته از ترس و شک و تردید می کنند.

تلاش نکنید که شبیه کارآفرینی موفق شوید. تقلید نکنید و پذیرای آنچه باشید که  شما را بی همتا و یکتا می سازد.

برگرفته از سایت entrepreneur

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com