0  |  0

افتتاح مجتمع خدمات فناوری و نوآوری استان اردبیل

افتتاح مجتمع خدمات فناوری و نوآوری استان اردبیل

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در جمع خبرنگاران و فعالان فناور اردبیل ضمن ابراز رضایت از روند کلی توسعه زیست بوم مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان در این استان، گفت: سفرهای دیگری نیز به استان اردبیل داشتم و اقدامات فناورانه انجام شده در این استان باعث خوشحالی است. این موضوع و حمایت‌های انجام شده توسط استاندار و دیگر مسئولان استان از مجموعه فعالیت‌های فناورانه در این خطه از کشور، وظیفه معاونت علمی و فناوری را سنگین‌تر می‌کند.
ستاری ادامه داد: در هر سفر به استان اردبیل رشد گام به گام شرکت‌های دانش بنیان، فناور و کلیه مراکز نوآور استان محسوس و قابل رصد است، هر چند این میزان رشد با پتانسیل‌ها و توانایی های این استان فاصله دارد.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به افتتاح چند طرح و مرکز نوآوری در این سفر یک روزه از جمله مرکز رشد مشترک پارک و دانشگاه و مرکز نوآوری انیمیشن و بازی‌های رایانه‌ای، افزود: محور اصلی حمایت‌های معاونت علمی و فناوری، جوانانی صاحب ایده و خلاق هستند، این نیروی انسانی فناوری و نوآوری را در استان و سطح کشور توسعه می‌دهند. همچنین همه مراکز رشد، نوآوری و شتابدهنده‌ها نیز باید بر اساس این راهبرد، فعالیت خود را تنظیم کنند.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری درباره وضعیت شرکت‌های دانش بنیان استان، افزود: تعداد شرکت‌های دانش بنیان استان با انتظارت ما فاصله دارد، این استان ظرفیت بالایی در توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری دارد و روندی رو به رشد را در این زمینه شاهد هستیم.
ستاری همچنین به موضوع منابع طبیعی قابل توجه استان اشاره کرد و گفت: تلفیق داشته‌های طبیعی با منابع انسانی کار آمد رمز موفقیت این استان و هر نقطه دیگر از ایران است. خام فروشی نمی‌تواند ارزش افزوده پایدار به همراه داشته باشد.
رییس ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان همچنین بیان کرد: افتتاح مراکز رشد و نوآوری در این سفر گامی علمی برای رهایی از اقتصاد نفتی و خام فروشی است. با این اتفاق اقتصاد دانش بنیان رونق می‌یابد و مردم استان نیز از دستاوردهای این اقتصاد بهره مند می‌شوند.
بازدید از شرکت‌های دانش بنیان
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در ادامه سفر به استان اردبیل از شرکت شیمی پژوهان ناصر خسرو بازدید کرد.
این شرکت دانش بنیان تولید کننده کربن اکتیو است و توانسته بسیاری از نیازهای واحدهای صنعتی به انواع کاتالیست ها را تامین کند. این شرکت دانش بنیان در حال حاضر توانسته است با برخی از تولید کنندگان خارجی از جلمه رقبای آلمانی به رقابت بپردازد. در حال حاضر تولید این شرکت 3000 تن در سال است.
آغاز عملیات فاز اجرایی یک پروژه اشتغال زا
همچنین عملیات فاز اجرایی شرکت تولیدی اشجع باطری، دیگر پروژه ای بود که توسط معاون علمی و فناوری رییس جمهوری آغاز شد. این طرح با سرمایه گذاری 600 میلیارد ریالی ظرفیت ایجاد اشتغال برای 150 نفر را دارا است. توسعه واحدهای تولیدی دانش بنیان در مراکز استان‌ها یکی از راهبردهای معاونت علمی در حوزه فناوری است تا علاوه بر توسعه تولید محصولات دانش بنیان و فناور، بتواند تقویت اشتغال محلی را نیز تسریع کند.
نقش مراکز نوآوری در توسعه زیست بوم نوآورانه استانی
در ادامه این سفر مرکز طراحی‌های صنعتی نوآورانه، مرکز رشد مشترک پارک و دانشگاه، مرکز نوآوری انیمیشن و بازی‌های رایانه‌ای و آزمایشگاه صنایع غذایی و بیوتکنولوژی توسط معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری افتتاح می‌شوند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در ادامه سفر به استان اردبیل از چند مرکز فناوری و شرکت دانش بنیان از جمله شرکت شیمی پژوهان نیز بازدید کرد.
همچنین مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی به صورت مشترک با پارک علم و فناوری استان اردبیل تاسیس شده است که با حضور ستاری آغاز به کار خواهد کرد. این مرکز در فضای در حدود 2800 متر تاسیس شده است و در حال حاضر میزبان 45 واحد فناور است. علاوه بر این، دانشگاه، صنایع نوآوری در حوزه انرژی، و فناوری‌های نرم را در خود جای داده است. رشد این گونه مراکز می تواند رشد همه جانبه زیست بوم مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان را در پی داشته باشد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: بنیاد ملی نخبگان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com