0  |  10

بک لینک چیست؟ و تاثیر بک لینک در سئو چگونه است؟

بک لینک چیست؟ و تاثیر بک لینک در سئو چگونه است؟

بک لینک، لینکی است که وقتی یک سایت به سایتی دیگر ارجاع می‌دهد، ایجاد می‌شود. به بک لینک، لینک جاذبه‌ای یا ورودی هم گفته می‌شود. بک لینک‌ها اهمیت فوق العاده زیادی در حوزه سئو دارند.

دلیل اهمیت بک لینک‌ها چیست؟

بک لینک‌ها ارزش زیادی برای سئو دارند چون به نوعی رای اعتماد به یک سایت از طرف سایتی دیگر هستند. در واقع بک لینک‌هایی که به سایت شما ارجاع دارند یک نشانه برای موتورهای جستجو هستند و به آنها نشان می‌دهند که دیگران به مطالب شما اطمینان دارند. اگر سایت‌های زیادی به لینک یک سایت یا یک صفحه وب ارجاع کنند، موتورهای جستجو اینطور استنباط می‌کنند که محتوای آن سایت ارزش لینک دادن را داشته بنابراین ارزش نمایش در SERP را هم دارد. پس به دست آوردن این بک لینک‌ها می‌تواند تاثیر مثبتی بر موقعیت یک سایت در نتایج جستجو و دیده شدن در آن داشته باشد.

به دست آوردن و اهدای بک لینک

به دست آوردن بک لینک یکی از اجزای مهم سئوی خارجی محسوب می‌شود. به فرایند به دست آوردن این بک لینک‌ها لینک بیلدینگ یا لینک سازی گفته می‌شود.

بعضی از بک لینک‌ها ذاتاً ارزشمندتر از بقیه هستند. بک لینک‌های به دست آمده از وبسایت‌های محبوب و قابل اطمینان ارزشمندترین بک لینک‌ها محسوب می‌شوند اما بک لینک‌های به دست آمده از وبسایت‌های اسپمی و با اعتبار کم، معمولاً در آن سوی این طیف قرار می‌گیرند. دنبال شدن (follow) یا نشدن (nofollow) یک لینک (یعنی اینکه آیا مالک سایت به موتور جستجو فرمان گذشتن از آن لینک را می‌دهد یا خیر) هم اهمیت زیادی دارد اما این موضوع باعث از بین رفتن اهمیت لینک‌های nofollow نمی‌شود. حتی اشاره‌ای مختصر به وبسایت شما در سایت‌هایی با کیفیت می‌تواند موجب ارتقای برندتان شود.

بک لینک

درست همانطور که بعضی بک لینک‌هایی که به دست می‌آورید از بقیه ارزشمندتر هستند، لینک‌هایی که به سایر سایت‌ها می‌دهید هم ارزش‌های متفاوتی دارند. هنگام لینک دادن به یک سایت خارجی، انتخاب‌هایی که شما در رابطه با آن صفحه انجام می‌دهید (اقتدار صفحه، محتوای آن، دسترس پذیر بودن صفحه برای موتورهای جستجو و غیره)، انکر تکست مورد استفاده، دنبال کردن یا نکردن لینک و همه تگ‌های متای مربوط به صفحه لینک شونده تاثیر زیادی بر ارزش منتقل شده دارند.

مطالعه رقابتی برای بک لینک‌ها

ممکن است به دست آوردن بک لینک‌ها کار زمانبری باشد. سایت‌های جدید یا سایت‌هایی که قصد گسترش کلمات کلیدی مورد استفاده شان را دارند ممکن است برای شروع کار دچار چالش شوند. اینجاست که مطالعه بک لینک رقابتی وارد عمل می‌شود. با بررسی پروفایل بک لینک (مجموعه صفحات و دامنه‌هایی که به یک وبسایت لینک کرده اند) یکی از رقبایی که برای کلمات کلیدی مورد نظر شما رتبه خوبی دارند، می‌توانید به اطلاعاتی مفید درباره لینک سازی دست پیدا کنید. یک ابزار لینک سازی مثل Link Explorer در سایت  Moz.comمی‌تواند به شما برای تشخیص این لینک‌ها کمک کند تا در کمپین‌های لینک سازی خودتان از آنها استفاده کرده و آنها را هدف بگیرید.

به شما پیشنهاد میکنم قبل از اجرای سئو خارجی (off page seo) که بخش عمده آن لینک سازی و ایجاد بک لینک می‌باشد، ابتدا برای انتخاب کلید واژه هر صفحه، تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید و سپس سئو داخلی (on page seo) صفحات سایتتان را به کمک یک چک لیست بهینه سازی کنید.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
 
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com