0  |  1

بلاگری در اینستاگرام، کسب‌وکار پرطرفدار این روزها

بلاگری در اینستاگرام، کسب‌وکار پرطرفدار این روزها

این روزها شاهد آن هستیم که اینستاگرام رفته رفته از یک شبکه اجتماعی به یک موتور جستجوی قوی تبدیل می شود و رقیبی قدرتمند برای گوگل محسوب می شود.

تعطیلی بسیاری از کسب و کارها به دلیل بحران همه گیری کرونا، بالا بودن هزینه شروع کسب و کار به شیوه سنتی و محبوبیت شبکه های اجتماعی همگی باعث شدند تا روز به روز بر تعداد کسب و کارهایی که در اینستاگرام فعالیت می کنند بیشتر شود.

در این میان یکی از کسب و کارهای محبوب  اینستاگرامی، «بلاگری» است.

این روزها بیشتر بلاگرهایی فعال در اینستاگرام خانم هستند اما این بدان معنا نیست که آقایان نمی توانند بلاگر باشند. بلکه در میان بلاگرهای محبوب، بلاگر آقا نیز وجود دارد.

شاید فکر می کنید که بلاگرها تنها در حوزه ی آشپزی و زیبایی فعالیت می کنند اما اینطور نیست البته که درصد زیادی از بلاگر ها در این دو حوزه فعال هستند اما شما در هر موضوعی که به آن علاقه دارید و حرفی برای گفتن دارید می توانید بلاگر باشید.

بلاگرها چگونه کار می کنند؟

بلاگرها با تولید محتوا درپست ها و استوری های خود توجه افراد را جلب می کنند تا آنها را فالو کنند. وقتی تعداد فالورهای شما به چند هزار نفر رسید می توانید از چند طریق درآمد داشته باشید:

  • دریافت سفارش تبلیغات
  • فروش محصول یا خدمات

اگر می خواهید در بلاگری موفق باشید باید از خود بپرسید چرا افراد زیادی باید شما را فالو کنند؟ در صورتی این اتفاق می افتد که شما «ارزشی» برای ارائه به مخاطب داشته باشید.

ارائه ارزش یعنی شما باید مشکلی از مشکلات مخاطبان خود را حل کنید. به آنها کمک کنید. چگونه محتوای با ارزش شما به فالورها و مخاطبان کمک می کند؟

۱. این کمک می تواند اطلاعاتی باشد که در قالب «آموزش های رایگان» در پست ها و استوری های خود به افراد می دهید.  مثل چگونگی نگهداری گل ها و گیاهان آپارتمانی، روش های فرزندپروری برای والدین جوان، آموزش حرکات ورزشی مناسب برای دیسک کمر و ... .

۲. «ارائه اخبار» ایران و جهان در یک موضوع مشخص.  مثل اقتصاد، پزشکی، سینما، مد و ...

۳.«معرفی فرصت های موجود» در یک موضوع مشخص.  مثلا معرفی ایده های کسب و کار با سرمایه کم، مشاوره انتخاب رشته و مطالعه برای کنکور، معرفی فرصت های تحصیل در خارج از کشور و ... 

۴.یکی دیگر از ارزش هایی که بلاگرها به مخاطبان خود ارائه میکنند سرگرمی، شادی و حس خوب است. همانطور که می دانید اینستاگرام در شروع کار خود یک شبکه اجتماعی مبتنی بر سرگرمی بود. بنابراین یکی از مواردی که می تواند مخاطب زیادی برای شما جذب کند محتواهایی است که به مخاطب حس خوب و سرگرمی منتقل می کند مثل پادکست های خودشناسی و انگیزشی.

بیشتر بخوانید: چگونه با ارسال پست در اینستاگرام، دنبال‌کنندگان‌مان را افزایش دهیم؟ 

پیدا کردن موضوعات کمتر کار شده برای بلاگری:

برای پیدا کردن موضوع فعالیت برای بلاگری که اصطلاحا اشباع نشده باشد می توانید به پیج های خارجی مراجعه کنید و ایده بگیرید.

به عنوان نمونه یکی از موضوعاتی که کمتر به آن پرداخته شده بلاگر فیلم است. بلاگر فیلم، فیلم های فارسی و خارجی که دیده را به شما معرفی می کند. اینکه بطور خلاصه داستان فیلم چیست و به شما توصیه میکند این فیلم را ببینید یا خیر. ارزش این کار در چیست؟ به دلیل گسترش دغدغه انسانها در زندگی امروزی، افراد تمایل دارند در کارهای مختلف چیزی را که قبلا تجربه شده و از آن مطمئن هستند را امتحان کنند تا از اتلاف وقت و هزینه خود جلوگیری کنند. مثلا اینکه شما بدانید فلان فیلم، فیلمنامه ضعیف و بی محتوایی دارد و ارزش دیدن ندارد.

 اگر موضوع مورد علاقه یا تخصص شما در موضوعات تکراری تر مثل آشپزی، زیبایی و ... است باز هم می توانید کار خود را در این رشته ها به عنوان بلاگر آغاز کنید اما باید بدانید که رقبای سرسختی دارید و شاید دیده شدن شما زمان‌برتر باشد اما می توانید با ارائه استوری ها و پست های خلاقانه و البته تبلیغ در پیج های پر بازدید به نتیجه دلخواه خود برسید.

بلاگری در اینستاگرام، کسب‌وکار پرطرفدار این روزها

پیش نیازهای بلاگری چیست؟

ابتدا موضوع مورد فعالیت خود را مشخص کنید. هر شخصی دارای تخصص، مهارت و توانمندی است. حتی اگر احسای می کنید تخصص خاصی ندارید می توانید به موضوعات مورد علاقه خود مراجعه کنید. مثلا اگر عاشق مطالعه هستید می توانید بلاگر کتابخوانی باشید.

بهترین کتابهایی که تاکنون خوانده اید را معرفی کنید. جدیدترین کتابهای منتشر شده را معرفی کنید و حتی می توانید فعالیت اپ های کتاب صوتی را معرفی و تحلیل کنید.

از آنجایی که بی نهایت علاقه مندی وجود دارد پس بی نهایت موضوع هم برای بلاگر شدن وجود دارد .

مهم ترین پیش نیاز بلاگر شدن «صبوری» است. شناخته شدن پیج شما در میان هزاران پیج موجود در اینستاگرام امری زمانبر است. اگر فکر می کنید موضوع جالبی برای شروع دارید همین امروز دست به کار شوید و پیج خود را بسازید.

بیشتر بخوانید: 10 دلیل استفاده از اینستاگرام برای تبلیغ کسب و کارهای کوچک

پیج های بسیاری هم وجود دارند که تکنیک های کار در اینستاگرام را آموزش می دهند می توانید به آنها مراجعه کنید و از ابتدای کار حرفه ای قدم بردارید.

نویسنده: سکینه حجازی فر (کارشناس ارشد کارآفرینی)

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com