1  |  5

۷ مرحله ایجاد یک وب سایت مناسب برای کسب‌وکار

۷ مرحله ایجاد یک وب سایت مناسب برای کسب‌وکار

ایجاد وب سایتی مناسب با کسب و کار یکی از چالش های مهم بسیاری از شرکت‌هاست. اگر استراتژی برای سایت خود ترسیم نکنید، ممکن است هزینه زیادی صرف کنید و نتیجه مطلوبی که از سرمایه گذاری‌تان انتظار داشتید را بدست نیاورید.

«بروکس» به عنوان مشاور بازاریابی یکی از شرکت های موفق می گوید: «بزرگ ترین قدم های اشتباه زمانی برداشته می‌شوند که مردم تجربه و دانش کاربر را نادیده می گیرند. شما باید در مورد آنچه مشتریان می خواهند و اینکه چگونه می خواهند اطلاعات مربوط به آنچه شما انجام می دهید را دریافت کنند، فکر کنید».

با کمی آمادگی و تلاش می توانید سایتی داشته باشید که مانند یک فروشنده خستگی ناپذیر برای شرکت شما در 24 ساعت شبانه روز و 365 روز سال کار کند.

بروکس این فهرست هفت مرحله ای را که به شما کمک می کند یک سایت موفق برای کسب و کارتان ایجاد کنید، پیشنهاد می دهد:

۱)  از واژه های پرسشی چه کسی، چه چیزی و چگونه استفاده کنید:

با پرسیدن سه سوال از خود شروع کنید. چه کسی را در سایت خود مورد نظر قرار می دهید؟ زمانی که بازدید کنندگان وارد سایت می شوند به دنبال چه اطلاعاتی هستند؟ آنها چگونه انتظار دارند در سایت شما راهنمایی شوند؟

برای کمک به خود به این سه پرسش پاسخ دهید و مجموعه ای از ویژگی های مشتری هدف را به عنوان بخشی از برنامه بازاریابی خود تهیه کنید.

بیشتر بخوانید: چرا کسب و کارتان به یک وب سایت خوب نیاز دارد؟

۲) کاربران را با نحوه استفاده از سایت خود آشنا کنید:

 مشخص کنید که سایت شما چه کاری می خواهد انجام دهد. آیا می خواهید از طریق سایت فروش آنلاین داشته باشید؟ آگهی های جدید فروش را بدست بگیرید؟ یا اطلاعاتی درباره شرکت و محصولات خود ارائه دهید؟ شاید هم یک ترکیبی از همه موارد بالا باشد.

۳) برای زیرساخت‌ها تصمیم گیری کنید:

 برای ایجاد وب سایت خود دو روش وجود دارد. شما می توانید با تهیه زیرساخت‌ها، خودتان یک سایت ایجاد کنید یا یک توسعه دهنده وب را برای انجام کار استخدام کنید. ایجاد وب سایت مجانی از طریق WordPress حداقل در ابتدای کار می تواند هزینه کمتری داشته باشد و با داشتن حداقل تخصص، می توانید یک نسخه ابتدایی از سایت ایجاد کنید.

اما بهینه سازی قسمت های مهم وب سایت شما، از جمله تجربه کاربر و نیازهای فنی پیشرفته، می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. شاید بهره گیری از خدمات توسعه دهندگان وب سایت کمی گرانتر باشد، اما بهتر است برای اطمینان از کارکرد وب سایت خود به روشی که می خواهید از خدمات آنها بهره مند شوید.

 به طور مرتب سایت را به روز و بهینه کنید:

۴) بودجه مورد نیاز را مشخص کنید:

بودجه ای واقعی برای پروژه تعیین کنید. با صحبت با کسب‌وکارهای دیگر، انجمن‌های صنفی و متخصصانی که با آنها کار می‌کنید می‌توانید هزینه‌ای را در نظر بگیرید. اگر پول کافی دردست ندارید، شاید باید از نظر مالی نیز به آن فکر کنید. برای یادگیری نحوه تهیه بودجه برای وب سایت خود، به سایت‌هایی در این زمینه مراجعه کنید. به یاد داشته باشید یک وب سایت قوی یک سرمایه گذاری برای کسب وکار شما است.

۵)  پیشنهاد متخصصان توسعه دهنده سایت را دریافت کنید:

 اگر تصمیم دارید برای ایجاد سایت خود یک متخصص را استخدام کنید، چند پیشنهاد متفاوت دریافت کنید. منابع آنها را بپرسید و کارهای قبلی شان را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که پیشنهاد شامل استراتژی همسو با دیدگاه شما درمورد چگونگی کار وب سایت است. همچنین ممکن است بخواهید آموزش‌هایی را برای تیم خود در نظر بگیرید تا بتوانید سایت خود را به روز کنید. یا مطمئن شوید که خودتان دسترسی به دارایی های دیجیتال را حفظ و کنترل می کنید.

۶) روی توسعه محتوا تمرکز کنید:

 چه خودتان بخواهید سایت تان را درست کنید و چه شخصی را برای این کار استخدام کنید، درهرصورت باید محتوایی برای سایت خود داشته باشید. محتوا باید جالب و آموزنده باشد، چون ابزاری است برای برگرداندن بازدیدکنندگان معمولی سایت به مشتریان دائمی. به کارهایی چون گذاشتن عکس ها با کیفیت بالا ، رضایت مشتری، نحوه فیلمبرداری، وبلاگ و ارتباط رسانه های اجتماعی فکر کنید. مطالب را مختصر و مفید بیان کنید، با صفحاتی پر از حاشیه نویسی و عناوین گیج کننده بازدیدکنندگان را خسته نکنید. باز هم به این فکر کنید که مخاطبان ایده آل شما چه چیزی را می خواهند در وب سایت شما ببینند.

۷) به طور مرتب سایت را به روز و بهینه کنید:

بازاریابی آنلاین یک روند مداوم است. در هر تلاشی برای بازاریابی، شما باید داده های خود را برای پیشرفت مداوم کنترل کنید. برای این کار می توانید از ابزارهای دیجیتال مانند Google Analytics استفاده کنید. مرتباً تعداد بازدیدکنندگان از سایت و نحوه تعامل آنها را بررسی کنید. سپس می توانید از داده ها برای آزمایش انواع محتوا و ویژگی های طراحی استفاده کنید تا ببینید چه چیزی بهترین نتیجه را در پی خواهد داشت.

مترجم: شیدا انصاری

برگرفته از سایت www.bdc.ca

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
 
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com