0  |  0

پیشرفت اقتصادی کشور در گرو حمایت از جوانان خلاق و نوآور

پیشرفت اقتصادی کشور در گرو حمایت از جوانان خلاق و نوآور

غلامحسین کرمی نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه دشتی و تنگستان در استان بوشهر گفت: با توجه به حوزه‌هایی که شرکت‌های خلاق در آن فعال هستند مانند صنایع دیداری و شنیداری، میراث فرهنگی، گردشگری و گیاهان دارویی بسترهای بسیار خوبی برای فعالیت این شرکت‌ها در نقاط گوناگون کشور وجود دارد.
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه افزود: مقام معظم رهبری تاکید ویژه‌ای بر حمایت از صنایع فرهنگی دارد و با توجه به اینکه شرکت‌های خلاق در حوزه فرهنگ و صنایع نرم و خلاق، فعال هستند و اغلب نیز توسط جوانان فارغ‌التحصیل دانشگاهی تاسیس می‌شوند، شایسته است که حمایت‌های قانونی لازم از اینگونه شرکت‌ها در کنار شرکت‌های دانش‌بنیان صورت گیرد.
کرمی با اشاره به نیاز کشور به توسعه نوآوری و صنایع مبتنی بر فناوری و خلاقیت، گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری می‌تواند از طریق یک لایحه دولتی مسائل و چالش‌های مرتبط با شرکت‌های خلاق را پیگیری کند. در غیر اینصورت مسئولان این معاونت در حوزه صنایع نرم و خلاق می‌توانند از طریق برگزاری جلسات کارشناسی با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، چالش‌ها و فرصت‌های موجود در این حوزه را بازگو کنند.
وی ضمن توضیح سیاست‌های کلی نظام در حمایت از دانش و علم و نوآوری، افزود: کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز آمادگی دارد تا میزبان مسئولان حوزه صنایع نرم و خلاق در معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری باشد تا حمایت‌های بودجه‌ای لازم در چهارچوب قوانین و مصالح کشور، به این زیست‌بوم و شرکت‌های خلاق و جوانان نوآور، اختصاص یابد.
کرمی همچنین بیان کرد: در حال حاضر نیز طرح حمایت از جهش تولید محصولات دانش‌بنیان در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است. کمیسیون‌هایی مانند کمیسیون علوم، تحقیقات و فناوری و کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌تواند محل رجوع مسئولان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری باشد تا در مباحث و جلسات دو طرفه، نام و اسم شرکت‌های خلاق نیز در این قوانین حمایتی، در کنار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گیرد.
به گفته وی، بی‌شک در صورت ارائه این قانون در صحن علنی مجلس ما نیز از تصویب و گنجاندن نام شرکت‌های خلاق در قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، پشتیبانی می‌کنیم.
نماینده مجلس شورای اسلامی، ضمن با اهمیت شمردن، فعالیت‌های نوآورانه در کشور گفت: حمایت از این جوانان خلاق و نوآور، رمز تحول و پیشرفت اقتصادی در کشور است و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی هم مشتاق هستند که از این فعالیت‌های اقتصادی پویا و بالنده حمایت کنند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: بنیاد ملی نخبگان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com