0  |  1

توصیه‌های کارآفرينی؛ در سال 2021 این کارها را انجام ندهید! (قسمت دوم)

توصیه‌های کارآفرينی؛ در سال 2021 این کارها را انجام ندهید! (قسمت دوم)

اگر به خاطر داشته باشید، در قسمت اول این مطلب به 7 اقدامی که به عنوان کارآفرين در سال 2021، نباید انجام دهید، اشاره کردیم. در ادامه سایر اقداماتی که باید از انجام آنها اجتناب کرد را مطرح می کنیم:

8- عدم توجه به محدودیت زمانی برای اجرای برنامه ها:

تعهد به زمان تعیین شده برای انجام کارها، احتمالا مهمترين عنصر در دستیابی موفقيت آميز به هدف است. بسياري از کارآفرينان بي وقفه برنامه ريزي مي کنند و اين امر بخش زيادي از زمان اجرا را به خود اختصاص می دهد تا آنجا که دیگر برای اجرای برنامه ها زمان زیادی باقي نمی ماند!

پس با پایبندی به تعهد زماني از آن به عنوان ابزاري براي پيشي گرفتن و بکارگیری بهینه منابع استفاده کنید. هم چنين تلاش کنيد به قول هايي که به مشتريان، کارمندان و سهام داران خود داده ايد، با اجراي درست و به موقع وظايف خود عمل کنید.

9- ترس و فرار از ریسک های کسب و کار:

امروزه بسياري از صنايع و کسب و کارها، به دليل فضای بی ثبات ناشي از شيوع کرونا در سطح جهان، از ريسک گریزی خود رنج مي برند! هم چنين برخي کسب و کارهاي خدماتي مانند خدمات حقوقي و حسابداري، در حال مبارزه ي بي وقفه با فناوري و مقاومت در برابر مدل هاي کسب و کار مدرن هستند. اين سازمان ها معمولا از انطباق با روش هاي جديد براي انجام کارها خودداري مي کنند.

به ياد داشته باشيد که منظور از ريسک کسب و کار، صرفا ريسک های مالي نیست، بلکه کشف و ايجاد فرصت هاي جديد کسب و کار، ايجاد جريان هاي درآمدی جديد و کاوش در مسيرهايي است که پيش از اين تجربه نشده اند نیز به نوعی ریسک کسب و کار محسوب می شوند.

10- عدم توجه به تدوین استاندارها:

آیا تاکنون نام شرکت خودرو سازی را شنیده اید که استانداردهای ایمنی برای آن تعریف نشده باشد؟ یا شرکت هواپیمایی که استاندارد عملیاتی نداشته باشد؟ رعایت نکردن استانداردهای مشخص، برای برخی صنایع غیر ممکن است، زیرا فقدان استاندارد می تواند عواقب ناگواری را به دنبال داشته باشد.

 همیشه در فرایندهای کاری خود این اطمینان را حاصل کنید که در سطح استانداردهای مناسب کار می کنید! این امر به معنای انجام بهترین عملکرد، انتظار بهترین نتیجه، ایجاد طرز تفکر با کیفیت و حفظ حداقل استانداردهای قابل قبول در داخل سازمان و در سراسر هیئت مدیره است.

11- بی تفاوتی نسبت به عملکرد قلدرهای سازمانی:

قلدرهای سازمانی، افرادی هستند که همیشه راه خود را می روند. شاید این افراد در سازمان شما موقعیتی قوی داشته و عادت کرده اند از عملکرد در چهارچوب استانداردها و قوانین شرکتی طفره بروند. زدودن زورگویی های این افراد از فرهنگ سازمان، می تواند برای رهبران وظیفه سختی باشد.

با این حال، مسئله مهم این است که همه ی کسانی که به نوعی درگیر و عضوی از کسب و کار شما هستند، باید از ارزش ها و فرهنگ سازمانی شما آگاه باشند و به آن عمل کنند. افراد باید در برابر استراتژی های کسب و کار، چشم انداز رهبری و آنچه که شما به عنوان رهبر یا مدیر ارشد ایجاد کرده اید رفتار محترمانه داشته باشند.

کارآفرینی در سال 202112- تمرکز بیش از حد بر رقابت:

برخی صنایع بر بازار رقابتی بیش از اندازه متمرکز می شوند. در یک بازار کوچک که مملو از شرکت هایی است که محصولات یکسانی را ارائه می دهند و اساسا تعداد بسیار کمی از جامعه ی مشتریان را هدف قرار می دهند، رقابت و پیشی گرفتن از یکدیگر، به نوعی مسئله مرگ و زندگی است.

با این حال اگر تمام تمرکز شما صرفا بر روی رقابت با دیگران باشد، از تفکر نوآورانه و خارج از چارچوب عقب می مانید. در این حال بهتر است همه توجه خود را به مساله رقابت معطوف نکنید! بلکه بر عملکردهای درون سازمانی، توسعه ی محصول و کشف راه حل های جدید برای ایجاد ارزش افزوده و جذب مشتری بکوشید و در نهایت استانداردهای خود را در بازار ارتقا دهید.

13- نادیده گرفتن منتقدان خود

آیا تاکنون منتقدانی داشتید که مشتاقانه عملکرد شما در بازار را بررسی کنند؟ اگر جواب منفی است پس باید بدانید که در واقع تاثیر خاصی در صنعت خود نداشته اید! مسلما این طرز تفکر کمی با تفکر سنتی، متفاوت است. همیشه باید منتقدانی داشته باشید و در کنار آن ها افرادی که شما را به مسیر درست راهنمایی می کنند و به شما کمک می کنند که هم زمینه هایی را شناسایی کنید که در آن ها با چالش های کسب و کار خود روبرو هستید و هم زمینه هایی که در آنها فرصت رشد برای شما وجود دارد. به کسانی که پیگیر کار شما هستند توجه کنید. این امر به شما کمک می کند مسیر صحیح را پیدا کنید.

14- بی توجهی به مسوولیت اجتماعی کسب و کار!

در سال 2021، شما می بایست به سازمانی تبدیل شوید که بیش از پیش به مسوولیت اجتماعیش توجه دارد. معنای این جمله این است که باید در کسب و کار خود، حامی اهداف اجتماعی باشید، با افرادی با علایق مشابه خود ملاقات کنید، به کارمندان خود در تغییرات جامعه کمک کنید و در ابتکارات و ایده هایی که فراتر از عملکرد شما به عنوان یک کسب و کار مستقل و حرفه ای است، مشارکت کنید.

به عنوان مثال در یک سطح محلی، ممکن است یک تیم ورزشی را در یک مدرسه پیدا کنید که نیاز به پشتیبانی دارد، یا پروژه های دانش آموزی یا فردی که برای کمک های داوطلبانه نیاز به حمایت دارند. این پروژه ها و حمایت ها، وسیله ای است برای جذب کارمندان شما و هم چنین همکاری نزدیک شما را با جامعه ای فراهم می سازد که می تواند از شما به عنوان یک سازمان حمایت کند.

پس درگیر جامعه باشید و تلاش کنید به سازمانی غیر قابل انطابق با فضای جامعه تبدیل نشوید.

15- توقف در فرایند یادگیری:

اگر به عنوان کارآفرین یا کسب و کار سازمانی، فرایند یادگیری را متوقف کردید، نمی توانید کار زیادی برای پیشرفت تان انجام دهید. اگر به جامعه کسب‌وکارها نگاه کنید، متوجه صنایع و مشاغلی می‌شوید که دچار مرگ تدریجی شده اند، مثلا مشاغل حسابداری! موسسه‌های حسابداری سنتی برای بقا در محیط کسب و کار، مراحل دشواری را پیش رو دارند، زیرا فناوری تهدید بزرگی برای شرکت‌هایی است که از تغییر و انطباق با شیوه‌های جدید تجارت خودداری می‌کنند.

همیشه به عنوان کسب و کار برای یادگیری حریص باشید و اطمینان حاصل کنید که کارمندان شما در حال یادگیری مفاهیم و مهارت‌های جدید هستند.

برای موفقیت سازمان ها و کسب و کارها در سال 2021 موارد مختلفی وجود دارند که باید مورد توجه قرار بگیرند. اما در مجموع باید گفت فرصت های زیادی برای پیشرفت وجود دارد که با کشف آنها می توانید در سال 2021 به عنوان کارآفرین یا کسب و کار موفق شناخته شوید.

مترجم: عاطفه جولانی (کارشناس ارشد)

برگرفته از سایت: www.entrepreneur.com

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
 
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com