0  |  2

اولين قدم برای شروع یک کسب و کار خانگی پردرآمد (قسمت اول)

اولين قدم برای شروع یک کسب و کار خانگی پردرآمد (قسمت اول)

امروزه مشاغل خانگی منبع درآمد میلیون ها نفر در سراسر جهان هستند. اینترنت دسترسی به مشتریان و در نتیجه راه اندازی مشاغل خانگی را آسان‌تر و مقرون به صرفه‌تر کرده است. البته این بدان معنا نیست که سودآوری به صورت خودکار، آسان و بلافاصله حاصل می شود. با وجود سختیها و چالش‌هایی که مشاغل خانگی با آن مواجه هستند اگر باز هم تمایل به انجام این کسب و کارها دارید، می توانید از تجربه دیگران استفاده کنید، مقاله ها و مطالب آموزشی درباره راه اندازی کسب و کارهای خانگی را بخوانید و یک برنامه منظم داشته باشید و در نهایت تبدیل به یک کارآفرین مستقر در خانه شوید.

اولین قدم در راه اندازی کسب و کارهای خانگی:

اولین قدم این است که ببینید چه کسب و کاری مناسب شماست. افراد زیادی پیش از انتخاب ایده مناسب، روی سودآوری سریع تمرکز می کنند. اگرچه هدف نهایی اغلب مشاغل کسب درآمد است، اما نباید صرف نظر از علایق و مهارت‌ها و توانمندی‌های‌تان، تصمیم خود را تنها بر اساس پتانسیل دریافت سود قراردهید. همیشه بهتر است ایده کسب و کاری را انتخاب کنید که به آن علاقمند هستید و حتی می توانید سرگرمی خود را به یک شغل خانگی تبدیل کنید.

چهار روش کلی برای کسب درآمد در خانه وجود دارد:

  • محصولات آماده ای را خریداری کنید و در فروشگاه آنلاین بفروشید
  • خودتان محصولی تولید کنید و بفروشید
  •  دانش و اطلاعات خود را بفروشید. مثلا کار ترجمه
  • مهارت خود را بفروشید. مثل تزئین کیک، آموزش موسیقی و ...

در ادامه پنج ایده کسب و کار خانگی را با هم بررسی می کنیم:

1.تدریس موسیقی:

اگر به موسیقی علاقه مند هستید و نواختن با یکی از سازها را به خوبی انجام می دهید می توانید این سرگرمی خود را به یک منبع درآمد تبدیل کنید. هم از نواختن ساز خود لذت ببرید هم پول در بیاورید. ترکیب علاقه مندی و کسب و کار شما باعث می شود ساعت ها با علاقه کار کنید و خسته نشوید. یکی از لذت بخش ترین اتفاقات زندگی این است که بتوانیم از علاقه مندی های خود درآمد کسب کنیم.

کسب و کار خانگی تدریس موسیقی

2.ساخت لوازم چوبی:

کتابخانه های کوچک فانتزی که هم از نظر ابعاد برای خانه های آپارتمانی مناسب باشند و هم کار کتابخانه و دکوری را همزمان انجام دهند طرافداران زیادی دارند. امروزه افراد تمایل دارند سبک زندگی منحصربه فرد خود را داشته باشند، در نتیجه داشتن لوازم منحصر به فرد نیز طرفداران بسیاری دارد بنابراین اگر مهارت نجاری خود را با خلاقیت ترکیب کرده و لوازم جذاب و کاربردی مثل کتابخانه های اتاق کودک، جعبه های چوبی، جای دکوری، اسباب بازی های ساده چوبی کودک و مواردی از این دست تولید کنید می توانید یک کسب و کار خلاقانه داشته باشید.

برای فروش دست سازه های خود علاوه بر بازاریابی دهان به دهان می توانید از اینستاگرام استفاده کنید. همین امروز می توانید فروشگاه آن لاین خود را افتتاح کنید. تنها نکته این است که شناخته شدن به زمان و استمرار نیاز دارد.

اگر می خواهید محصولات پیچیده تری تولید کنید که نیاز به یادگیری مهارت های پیشرفته تر نجاری دارد می توانید از دوره های آموزشی کوتاه مدت استفاده کنید.

3.تهیه کیک با طراحی خلاقانه:

در حال حاضر کیک هایی که طراحی های خلاقانه داشته باشند طرفداران زیادی دارند. اگر در کیک پختن مهارت دارید و از خامه کشی و تزئین کیک به شیوه های نوآورانه لذت می برید این مهارت می تواند برای شما پولساز باشد.

بسیاری از خدمات و محصولات به سمت شخصی سازی شدن پیش می روند افراد دوست دارند علاقه مندی های خود را در مراسم خود نشان دهند اگر بتوانید نشانه ها و علایمی از شخصیت های کارتونی، افراد مشهور ورزشی، انواع ورزش ها، موسیقی، مشاغل و ... را روی تزئین کیک خود استفاده کنید این نیاز شخصی سازی را برای مشتری برطرف می کنید.

4.ساخت زیورآلات دست ساز:

این نوع از کسب و کار معمولا نسبت به برخی مشاغل خانگی به سرمایه بیشتری احتیاج دارد اما اگر علاقه مندی شما طراحی در این زمینه است آن را دنبال کنید. هر کسب و کاری با پیگیری و روش درست به نتیجه خواهد رسید.

5.طراحی و ساخت تزئینات و لوازم اتاق کودک:

به دلیل کوچک شدن خانواده ها و کم بودن تعداد فرزندان در هر سطح مالی هم که باشند، سطح رفاه فرزندان بیش از گذشته است. اگر به فعالیت در زمینه محصولات کودک علاقه مند هستید باید بدانید که لوازم کودک دو دسته است یک بخش لوازم تزئینی مثل آویز، استند اسم، قاب، گیفت مراسم های کودک و ... که همگی می توانند از جنس پارچه و نمد تهیه شوند.

و بخش دوم لوازم مصرفی مثل لوازم خواب و روتختی، کوسن ها، ضربه گیر تخت، جعبه لوازم، سطل زباله و ... .

شما می توانید با خلاقیت خود و ایده گرفتن از سایت های خارجی لوازم جدیدی علاوه بر موارد موجود تولید کنید.

در مطالب بعدی با ما همراه باشید تا با ایده های بیشتری آشنا شوید...

نویسنده: سکینه حجازی فر (کارشناس ارشد کارآفرینی)  

اگر به موضوع کسب و کارهای خانگی علاقه مند هستید، مطالعه مطالب زیر را پیشنهاد می کنیم:

راه اندازی مشاغل خانگی پردرآمد: عدم اطمینان را به فرصت تبدیل کنید   

چگونه کسب و کار خانگی‌مان را توسعه دهیم؟

از حس خوب عروسک‌های پارچه‌ای تا رسیدن به جریان‌های درآمدی

کسب‌و‌کارهای خانگی با چه چالش‌هایی رو به رو هستند؟

۵ سوال کلیدی برای یافتن فرصت‌ کسب‌وکار از خانه

آمیخته بازاریابی «5P» راهی برای بهبود کسب‌ و کارهای خانگی‌

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
 
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com