0  |  3

کلینیک کسب‌وکار چیست و چگونه به کسب‌و‌کارها کمک می‌کند؟

کلینیک کسب‌وکار چیست و چگونه به کسب‌و‌کارها کمک می‌کند؟

اگر چه وقتی کسب و کارها دچار مشکل می شوند معمولا از بازار و شرایط اقتصادی گله می کنند و در مواردی مثل همه گیری کرونا این شرایط محیطی است که کسب و کارها را دچار مشکل می کند، اما تجربه نشان داده که بسیاری از مشکلات کسب و کار از درون خودشان نشات می گیرد نه محیط بیرونی آنها.

مسائلی مثل عدم تناسب محصول و بازار، مقاومت در برابر سازگاری با نیازهای متغیر، نداشتن دانش کافی درباره امور مالی، عملیاتی و بازاریابی؛ عدم تمرکز، استراتژی های اشتباه، عدم انگیزه و تعهد و ... .

کسب و کارها به مشاوره های کاربردی نیاز دارند تا بتوانند مسائلی که در دنیای واقعی کسب و کار با آن روبرو هستند را حل و فصل کنند. در کلینیک کسب و کار گروهی از مشاورین که هر یک در زمینه خاصی متخصص هستند، حضور دارند، کسب و کارهایی را که به آنها مراجعه می کنند را بررسی و عارضه یابی می کنند و در هر بخشی از کسب و کار که مشکل و ایرادی وجود داشته باشد راهکارهای مورد نیاز را ارائه می دهند.

کلینیک کسب و کار در چه مواردی می تواند به کسب و کار شما کمک کند؟

1.برنامه ریزی و استراتژی کسب و کار
2.منابع انسانی
3.موارد حقوقی
4.مدیریت عملیات
5. مالیات
6.  امور مالی و حسابداری
7.بازاریابی و فروش
8. بازاریابی دیجیتال
9. بیمه
10. بهداشت روانی و مدیریت استرس
11.مشاوره ثبت برند
12.مشاوره ثبت اختراع

بیشتر کلینیک های کسب و کار در داخل و خارج از کشور توسط دانشگاه ها اداره می شوند و مشاوره های کلینیک کسب و کار به دو صورت آنلاین و آفلاین انجام می شود.

کلینیک کسب‌وکار چیست و چگونه به کسب‌و‌کار شما کمک می‌کند؟

چه کسانی می توانند به کلینیک کسب و کار مراجعه کنند؟

دانشجویان کارآفرین یا علاقمند به کارآفرینی یا هر کسب و کاری که نیاز به مشاوره داشته باشد، از کسب و کارهای کوچک گرفته تا سازمان های چند ملیتی، موسسات خیریه، سازمان های آموزشی یا شرکت های اجتماعی همگی می توانند در صورت نیاز به کلینیک کسب و کار مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید:'

3 راه برای محافظت از کسب و کار در دوران شیوع ویروس کرونا

مدل کسب و کار چیست؟

نویسنده: سکینه حجازی فر (کارشناس ارشد کارآفرینی)

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com