0  |  2

چگونه برای کسب و کارهای کوچک، تبلیغات جذاب بسازیم؟

چگونه برای کسب و کارهای کوچک، تبلیغات جذاب بسازیم؟

آیا قصد دارید برای کسب و کار کوچکتان کمپین تبلیغاتی جذاب ایجاد کنید؟ بازاریابان و رهبران برندها می دانند که برنامه ریزی برای تبلیغات نیازمند تفکر است و اینکه همیشه موفق نخواهد بود.

برای شکست یک برنامه بازاریابی، دلایل مختلفی وجود دارد که در بیشتر موارد این موضوع به نحوه ی تعامل با مخاطب خلاصه می شود. مردم علاقمند به تعاملات نوین هستند. گسترش اینترنت باعث شده است که مردم بتوانند با شرکت های قدیمی مورد علاقه شان ارتباط برقرار کنند و هم چنین بتوانند برندهای جدیدی را پیدا کنند.

به همین دلیل از صاحبان مشاغل آنلاین چنین انتظار می رود که با مخاطبان خود به روشی تازه و غیر معمول تعامل داشته باشند. در حالی که ابزارهای جدید بازاریابی به فضای دیجیتال راه پیدا می کنند، صاحبان کسب و کار متوجه شده اند که تقاضای بیشتری برای مشارکت مشتریان و شخصی سازی آن ها در بحث تجارت الکترونیک ایجاد شده است. بنابراین اگر با مخاطبان خود ارتباط برقرار نمی کنید، صرفا در حال از دست دادن سرمایه ی خود هستید.  

در این مطلب با نشان دادن چگونگی ایجاد محتوای جذاب در برخی از شبکه های اجتماعی پرمخاطب به شما در بهبود رقابت در عرصه ی بازاریابی الکترونیک، کمک خواهد شد.

آغاز راه:

1- میزبان مخاطبین در شبکه های اجتماعی باشید.

شبکه های اجتماعی، مکانی فوق العاده برای دستیابی شما به مخاطبان هدف هستند. به طور متوسط بیش از 3.8میلیارد نفر در ماه، از وب سایت هایی مانند فیسبوک، توئیتر و اینستاگرام استفاده می کنند. بنابراین جای تعجب نیست که صاحبان مشاغل روش های ابتکاری زیادی برای تعامل با پیروان خود با استفاده از این سایت ها، پیدا کرده اند.

برگزاری مسابقات آنلاین یکی از سریعترین و ساده ترین راه ها برای ایجاد ارتباط بین مخاطبان شبکه های اجتماعی و کسب و کار شما هستند. اکثر مردم از فرصت برنده شدن استقبال می کنند و مشتریان شما نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

شما می توانید نوع جایزه ای را که می خواهید در حین مسابقه ارائه دهید، انتخاب کنید. برخی از کسب و کارها از جوایز عمومی مانند کارت های هدیه استفاده می کنند. برخی نیز ترجیح می دهند که محصول یا خدمات پر فروش خود را در اختیار برندگان خوش شانس قرار دهند، هر دو حالت برای تعامل بیشتر با مشتری موثر است.

استفاده از کالاها یا خدمات به عنوان جایزه به شما کمک می کنند تا از رویدادها برای رشد و ترویج کسب و کارتان بهره بگیرید. به عنوان مثال شما می توانید از مخاطبین بخواهید که پست شما را به اشتراک بگذارند و یا دوستان خود را برای برنده شدن در بخش نظرات، تگ کنند.

اگر قصد دارید که فهرست مخاطبین ایمیل خود را افزایش دهید از بازدیدکنندگان دعوت کنید تا برای با خبر شدن از مسابقات بعدی، عضو خبرنامه ی شما شوند. حتی می توانید با میزبانی از یک برنامه ی تبلیغاتی در رسانه های اجتماعی، ثبت نام رویدادها را دریافت کنید.

چگونه برای کسب و کارهای کوچک، تبلیغات جذاب بسازیم؟

2- وب سایت خود را هیجان انگیز کنید.

استفاده از عناصر جذاب در وب سایت، می تواند باعث علاقمندی افراد به نام تجاری شما شود. مثلا گذاشتن نوعی بازی آنلاین در بخشی از وب سایت می تواند باعث جذب افراد به سمت وب سایت شما شود و فرصتی را ایجاد می کند که افراد از بخش محصولات شما در سایت بازدید کنند، محتوای شما را بخوانند و حتی در رویدادهایی که ایجاد کرده اید، شرکت کنند.

به چند روش می توانید عناصر بازی را به وب سایت خود اضافه کنید. می توانید کارهای ساده ای مانند تشویق بازدید کنندگان جدید به شرکت در گفتگوهای تالار گفتمان سایت، شرکت در بازی ها و حتی ایجاد گزارش و محتوا برای سایت انجام دهید.

همچنین می توان تبلیغات خود را با بازی کردن، تعاملی تر کرد. به عنوان مثال اگر می خواهید بازدید کنندگان را به خرید محصولی از وب سایت خود ترغیب کنید می توانید از گردونه های شانس در بخش ورودی استفاده کنید. با استفاده از این فرصت می توانید مردم را جذب کنید که از فرصت کسب تخفیف یا پاداش همراه با خرید خود استفاده کنند.

این موضوع را به خاطر بسپارید که وقتی افراد درگیر لحظه ها و سرگرمی های خوب می شوند، احتمالا تجربه ی مثبتی در وب سایت شما خواهند داشت. در نتیجه این تجربه ی مثبت، آن ها احتمالا برای سفارشات بعدی خود نیز به وب سایت شما باز می گردند و به مرور، زمان بیشتری را صرف تعامل با نام تجاری شما می کنند.

  «ایجاد تبلیغات جذاب، به زمان و صبر زیادی نیاز دارد.»  

3- به شخصی سازی در تبلیغات توجه کنید.

شخصی سازی نقش مهمی در ایجاد تعامل ایفا می کند. افراد می خواهند محصولات، خدمات و محتوایی را ببینند که با اهداف و نقطه نظرات آن ها مطابقت دارد. به عنوان مثال به جای نمایش تبلیغات مشابه به همه، هنگام ثبت نام در فهرست ایمیل یا عضو شدن در سایت شما، نوعی تقسیم بندی انتخابی در تبلیغات ایجاد کنید.

می توانید از مواردی که یاد می گیرید برای تقویت استراتژی بازاریابی ایمیل خود استفاده کنید و به طور موثر در زمانی که کاربران در وب سایت شما هستند، با آنها ارتباط برقرار کنید. اصلی ترین نکته این است که از کاربران سوال کنید که هنگام ثبت نام دوست دارند چه نوع پیشنهادهایی را ببینند.

برای این کار می توانید چند سوال اختیاری در فرم ثبت نام خود وارد کنید، از بخش ارتباط با مخاطب استفاده کنید تا تعیین کنید که چه سوالاتی را می خواهید از بازدید کنندگان وب سایت خود بپرسید. به عنوان مثال، صاحب یک فروشگاه تجارت الکترونیکی فروش لوازم مخصوص حیوانات خانگی ممکن است از مشترکان جدید خود سوال کند که چه نوع حیوان خانگی را دارند.

سپس تیم بازاریابی می تواند از این اطلاعات برای ارسال تبلیغات مخصوص برای هر حیوان خانگی به آدرس صاحب آن حیوان استفاده کند (شخصی سازی تبلیغات)! هم چنین می توانید از این استراتژی برای صحبت با شخصیت های مختلف خریدار که مشتریان شما را تشکیل می دهند استفاده کنید.

به یاد داشته باشید:

ایجاد تبلیغات جذاب، به زمان و صبر زیادی نیاز دارد. اگر به آن پایبند باشید، رشد چشمگیری خواهید دید، به خصوص اگر شرکت شما جدید باشد. شما همواره می توانید از استراتژی های مشخص شده امروزی برای دستیابی به مشتریان بالقوه در سایت خود، از طریق ایمیل و از طریق رسانه های اجتماعی استفاده کنید.

مترجم عاطفه جولانی (کارشناس ارشد)

برگرفته از سایت: www.bdc.ca

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
 
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com