0  |  6

درآمدزایی و توسعه کسب‌و‌کار از طریق کلاب هاوس (Clubhouse)

درآمدزایی و توسعه کسب‌و‌کار از طریق کلاب هاوس (Clubhouse)

در این مطلب می خواهیم مروری بر نحوه کسب درآمد و رشد کسب و کار در کلاب هاوس داشته باشیم. در واقع  روش‌هایی برای برندسازی از طریق این پلت فرم وجود دارد. کلاب هاوس با برنامه های دیگر کمی متفاوت است زیرا نیاز بیشتری به روبرو شدن با شخصیت های متفاوت و گفتگوهای عمومی دارد. به نظر می‌رسد افرادی که شخصیت برونگرا و هیجان بیشتری برای مکالمه با مردم و تصاحب میدان را دارند، بهتر است برای بازاریابی و ارتقا مدل کسب‌و‌کارشان از قابلیت‌های آن بهره ببرند.

چرا کلاب هاوس متفاوت است؟

کلاب هاوس برخلاف بسیاری از اپ ها به شما این امکان را می دهد که روابط و ارتباطات نزدیکتری با کاربران برقرار کنید. سازوکار این شبکه اجتماعی متفاوت از بقیه و صرفا به صورت شنیداری است.

اگر آن را با برنامه هایی مانند «تیک تاک» مقایسه کنیم، کلاب هاوس برای برقراری ارتباط عمیق‌تر با مخاطبان گزینه بهتری است. در تیک تاک عمدتا برای همه پست می‌گذارید و فیلم های کوتاه را به اشتراک می گذارید. اما برای اینکه بخواهید در این شبکه اجتماعی جدا از پاسخ دادن به نظرات، با افراد یک به یک ارتباط برقرار کنید، کار دشواری است. به علاوه از آنجایی که اتصال به تیک تاک دشوارتر است، احتمالا استفاده از برنامه هایی مانند گروه های فیس بوک، اینستاگرام و کلاب هاوس برای ارتباط افراد و بوجود آوردن گروه‌های مجازی گزینه بهتری باشد.

از آنجا که کلاب‌هاوس امکان مکالمه واقعی را فراهم می‌کند، می تواند راهی عالی برای کسب و کار باشد. این شبکه اجتماعی می‌تواند برای مربیان یا افرادی که محصولات و خدماتی برای فروش دارند، مناسب باشد. بنابراین بیایید چندین روش مختلف برای کسب درآمد از کلاب هاوس را مرور کنیم. احتمالاً برخی از این روش‌ها برای شما جذابیت چندانی نداشته باشد اما بعضی دیگر احتمالا جذاب است

۱. برای فروش محصولات خود، کدهای تخفیف ویژه کاربران کلاب هاوس را ارائه دهید

در حالی که مشغول به شبکه سازی و گفتگو با مردم در کلاب هاوس هستید، افراد بیوگرافی شما را بررسی می کنند. بیوگرافی‌های زیادی در کلاب هاوس دیده می‌شود که در آن کاربر لینک‌ها و کدهای خاصی را به محصولات خود اضافه کرده است. به عنوان مثال، می توانید یک کد کوپن برای ۲۰ درصد تخفیف محصول خود برای کاربران کلاب هاوس ایجاد کنید. یا می‌توانید برای محصولات خود در حین مکالمه تبلیغ کنید یا به کاربران خود اجازه دهید اطلاعات شما را ارزیابی کنند.

اگر می‌خواهید این کار را در مسیر نوآوری انجام دهید ،‌Teachable می‌تواند یک بستر عالی باشد برای اقداماتی نظیر آپلود فایل، صفحات فروش، پردازش فرایند پرداخت و ... همچنین به شما امکان می دهد کدهای کوپن را برای کاربران برنامه کلاب هاوس درست کنید.

شما می‌توانید یک دوره آموزشی دیجیتال برگزار کنید و با کد کلاب هاوس افراد را به صفحه فروش راهنمایی کنید، یا حتی می توانید یک سرویس عضویت در سیستم عامل ایجاد کنید. همچنین انواع دیگر محصولات دیجیتال را در Teachable بفروشید. محدودیتی برای شما وجود ندارد!

چگونه از طریق کلاب هاوس درآمدزایی را افزایش و کسب و کار خود را توسعه دهیم؟

۲. از افیلیت مارکتینگ یا سرویس همکاری در فروش استفاده کنید:

افیلیت مارکتینگ یا سرویس همکاری در فروش یکی از بهترین راه‌های کسب درآمد اینترنتی است. این نوع بازاریابی توسط افرادی خارج از کسب‌وکار انجام می‌شود. به بیان ساده در افیلیت مارکتینگ پیشنهاد خرید یا معرفی محصول روی وب‌سایت و یا وبلاگ ناشر افیلیت قرار داده می‌شود و اگر این تبلیغات منجر به فروش محصول شود، مبلغی از طرف صاحب محصول به ناشر افیلیت که بازاریابی محصول را انجام داده، پرداخت می‌شود.

شما می توانید با انجام افیلیت مارکتینگ در کلاب هاوس درآمد کسب کنید. به کمک این شبکه اجتماعی محصولات دیگران را تبلیغ می‌کنید و هر زمان که مردم با ارجاع به لینک‌های شما خرید کنند، از کسب وکار مرجع کارمزد دریافت می‌کنید.

۳. به عنوان مربی مشتری‌های بیشتری را جلب کنید:

اگر مربی هستید، بهتر است تخصص خود را در برنامه کلاب هاوس به نمایش بگذارید و با کاربران خود ارتباط برقرار کنید. همآن‌طور که به عنوان یک کارشناس در حال رشد و کسب تجربه هستید، نشان خواهید داد که در مورد چه چیزی صحبت می‌کنید و اگر افراد باور کنند که می‌توانید به انها ارزشی ارایه دهید، ممکن است در کسب‌و‌کارتان سرمایه گذاری کنند.

به عنوان مثال، اگر مربی کسب‌و‌کار آنلاین هستید، می توانید دروس هفتگی خود را درباره بازاریابی از طریق ایمیل، تبلیغات فیس بوک و غیره ایجاد کنید. مقاله های تخصصی را در قالب‌ اتاق موفق کلاب هاوس بررسی کنید. شما می توانید این کار را با کمک گرفتن از سایر متخصصین تأثیرگذار و میزبانی پنل ها در این فضا انجام دهید، یا حتی می توانید خودتان صحبت کنید و فقط یک درس را از این طریق ارائه دهید که چیزی شبیه به میزبانی یک وبینار شخصی به صورت رایگان خواهد بود.

در واقع شما با بلندگوهای پنل های کنفرانس در همه این اتاق ها صحبت می کنید. در حال حاضر با میزبانی از این اتاق های کلاب هاوس تخصص خود را نشان می دهید و به یک فرد معتبر تبدیل می شوید و افراد به آموزش موضوعات خاص توسط شما گوش می دهند. حال اگر در فضایی خاص و مناسب، خودتان را مستقر کنید که کسی به دنبال مربی در آنجا باشد، کاملا منطقی است که شما را ببینند و بخواهند از خدمات‌ و ارزشی که ارایه می‌دهید، بهره ببرند.

اگر این همان چیزی است که به دنبال آن هستید، کلاب هاوس راهی عالی برای جذب مشتریان بیشتر در کسب و کارتان است. در برخی از گروه های شبکه‌های اجتماعی افراد تجربه‌های خوبی در مورد اینکه چگونه درآمد ۶ رقمی را فقط از طریق گفتگو در اپ کلاب هاوس به دست آورده اند، با دیگران در میان می‌گذارند.

۴. به امکان استفاده از اتاق های اختصاصی و ویژه کلاب هاوس توجه کنید:

در آینده می توان از اتاق های اختصاصی کلاب هاوس درآمد کسب کرد. کلاب هاوس در حال برنامه ریزی نوعی از روش کار است که در آن افراد می توانند بابت هر اتاق هزینه پرداخت کنند. منطقی است که این بخشی از مدل درآمدزایی باشد، زیرا در حال حاضر رنج وسیعی از اینفلوئنسرها در این پلت فرم حضور دارند. در حال حاضر تمام این خدمات رایگان است، اما چه کسی می داند! شاید برنامه نویسان این اپ شروع به مطالبه هزینه پایه برای دسترسی به اتاق‌های خاص بکنند.

کلاب هاوس حتی می تواند رویدادهای کل روز را شارژ کند و به عنوان میزبان کنفرانس ها هزینه روزانه را از شما دریافت کند. تصور کنید این اپ به میزبانان کنفرانس امکان پرداخت هزینه برای رویدادها، سخنرانی های اصلی و غیره را در تمام روز بدهد. چیزی نخواهد گذشت که کلاب هاوس به کانون اصلی کنفرانس های آنلاین و از راه دور تبدیل شود. ایده کنفرانس آنلاین بسیار جالب توجه است، زیرا حس هیجان ایجاد یک مرکز رویدادها برای کارآفرینان را القا می کند.

سخن پایانی:

  «در این مطلب به مواردی در مورد چگونگی درآمدزایی و رشد کسب وکار از طریق کلاب هاوس اشاره کردیم. اما احتمالاً راه های بیشتری برای کسب درآمد از این طریق وجود دارد که در اینجا به آنها نپرداختیم. ما در ابتدای مسیر این شبکه اجتماعی تازه وارد هستیم و اگر شما از روش‌های دیگری برای رشد کسب و کار از طریق این اپ اطلاع دارید مشتاقیم که در قسمت دیدگاه شما با ما به اشتراک بگذارید...»  

مترجم: شیدا انصاری

برگرفته از سایت digitalnomadquest.com

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
 
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com