0  |  0

حمایت از شتاب دهنده ها در استان قم

حمایت از شتاب دهنده ها در استان قم

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم ، از پیگیری تصویب پنج میلیارد ریال تسهیلات در قالب حمایت از شتابدهنده‌های فعال استانی در حوزه فاوا از محل منابع وام وجوه اداره شده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و اقدامات اولیه برای ایجاد یک شتاب دهنده جدید در استان خبر داد و گفت :حمایت از شتاب دهنده ها بعنوان یکی از حلقه های شکل گیری و توسعه استارتاپ ها است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم ، جواد غلام پور مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان، گفت: در راستای شرح وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با عنایت به نقش مهم شتابدهنده ها در توسعه کسب و کارها و تثبیت اشتغال بخش فاوا، از ایجاد و توسعه شتابدهنده های فاوای استانی حمایت می شود .
غلام پور تصریح کرد: تا کنون از سه شتاب دهنده استانی موجود ، دو شتاب دهنده با مبلغ پنج میلیارد ریال از این تسهیلات بهره مند گردیده اند و اقدامات اولیه برای ایجاد شتاب دهنده جدید به نام تدبیرسینا صورت گرفته است.
وی در ادامه افزود: حمایت از شتاب دهنده ها به عنوان یکی از حلقه های شکل گیری و توسعه استارتاپ ها است و وزارت ارتباطات در تلاش هست تا با حمایت از شتاب دهنده های استانی به رونق اقتصاد دیجیتال کمک کند.
غلامپور افزود: شتابدهنده‌های استانی می‌توانند برای توسعه فناوری و حمایت از ایجاد اشتغال در قالب ضوابط مشخص از تسهیلات با نرخ 8 درصد و تا سقف 2.5 میلیارد ریال استفاده نمایند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم، تصریح کرد: داشتن حداقل یکسال فعالیت، برگزاری دو دوره پذیرش و حداقل پنج تیم کاری مستقر، جزو شرایط شتابدهنده استانی برای دریافت تسهیلات از منابع وجوه اداره شده است.
وی با اشاره به تشکیل و توسعه زیست‌بوم نوآوری و کارآفرینی فناوری اطلاعات و ارتباطات استان قم، یادآور شد: مراکز شتابدهی و فضاهای کار اشتراکی، در کنار پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد و دانشگاه ها، به عنوان بخشی از زیرساخت زیست بوم، نقش‌آفرینی می‌کنند.
غلام پور به فعالیت سه شتابدهنده و فضای کار اشتراکی فعال در بخش فاوا در استان اشاره کرد و گفت: از دل این مراکز، تاکنون بیش از بیست تیم موفق، تشکیل شده است . همچنین اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات اقدامات اولیه جهت ایجاد شتاب دهنده جدید دراستان را نیز انجام داده است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم با بیان اینکه توسعه نواحی نوآوری و فناوری استان در زیست‌بوم نوآوری و کارآفرینی فناوری اطلاعات در دستور کار استان قرار دارد، افزود: استاندار قم با باور به لزوم توسعه خدمات برتر، بر حمایت از کسب و کارهای جدید، واحدهای دانش‌بنیان و استارت آپ ها تاکید دارد.
غلام پور، همچنین، از تلاش و پیگیری برای ایجاد کارخانه نوآوری و راه‌اندازی پارک اقتصاد دیجیتال در استان با حمایت معاونت علمی و فناوری رییس جمهور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: www.ict.gov.ir
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com