0  |  1

پارک ملی گلستان مجهز به تکنولوژی اینترنت اشیا

پارک ملی گلستان مجهز به تکنولوژی اینترنت اشیا

با اجرای پروژه سیستم هشدار زودهنگام آتش‌سوزی پارک ملی گلستان، پایش این جنگل به‌صورت هوشمند با تکنولوژی اینترنت اشیا انجام می‌شود.
با اقدامات انجام‌شده برای زیرساخت‌های ارتباطی پروژه پایلوت سیستم هشدار زودهنگام آتش‌سوزی پارک ملی گلستان، این پروژه در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.
بر اساس اعلام شرکت زیرساخت، تمام عملیات مربوط به کابل‌کشی و برقراری ارتباطات فیبر نوری بین ایستگاه‌های در نظر گرفته‌شده، انجام و بستر برای مراحل بعدی آماده‌ شده است. همچنین تجهیزات رادیویی لازم به‌منظور برقراری ارتباط ایستگاه تنگراه و مرکز اداری تهیه ، نصب و راه‌اندازی شده است.
بر اساس همین گزارش، تجهیزات تأمین پهنای باند ۳۴MB/s برای این پروژه در ایستگاه تنگراه راه‌اندازی شده است. همچنین تجهیزات برق دائمی و دیزل ژنراتور برای ایستگاه تنگراه تأمین‌ شده است.بر همین اساس، با تأمین زیرساخت‌های ارتباطی و نصب تجهیزات موردنیاز، پروژه پایلوت سیستم هشدار سریع آتش‌سوزی در پارک ملی گلستان در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.
تفاهمنامه طرح پایلوت سیستم هشدار سریع آتش‌سوزی در جنگل گلستان به‌وسیله تکنولوژی اینترنت اشیا در دی‌ماه سال ۹۷ با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت از محیط‌ زیست بین این دو مجموعه و استانداری گلستان به امضا رسید؛ وزارت ارتباطات در این تفاهمنامه متعهد شده است اعتبار اجرای این پروژه را پرداخت کند.
از سوی مقامات امریکایی در حال بررسی است
مقابله با حملات سایبری با گزینه نظامی
مقامات امریکایی فشار بر شرکت ها و دشمنان خارجی برای مبارزه با خلافکاران سایبری را افزایش دادند و بایدن در حال بررسی همه گزینه ها از جمله پاسخ نظامی برای رویارویی با این تهدید روزافزون است.
به گزارش ایسنا، جینا ریموندو، وزیر بازرگانی امریکا در مصاحبه ای در خصوص اینکه آیا اقدام نظامی برای دفاع از کشور در برابر خلافکاران سایبری مورد ملاحظه قرار گرفته است، گفت: دولت بایدن در حال بررسی همه گزینه هاست.
ریموندو درباره گزینه های مورد بررسی توضیح نداد اما گفت که این موضوع در دیدار ماه جاری رئیس جمهوری امریکا با ولادیمیر پوتین، همتای روسی وی در صدر موضوعات مورد بحث قرار خواهد داشت. تهدید روزافزون حملات سایبری، دولت بایدن را به موضع خصمانه تری در برابر روسیه کشانده است که تصور می رود محل انجام برخی از این حملات سایبری است.
وزیر بازرگانی امریکا گفت: ما هیچ گزینه ای را کنار نمی گذاریم چرا که درباره تبعات، پیامدها یا تلافی فکر می کنیم.هفته گذشته بزرگترین شرکت صنایع گوشتی جهان هدف حمله سایبری قرار گرفته و در ماه مه اپراتور بزرگترین شبکه خط لوله سوخت رسانی امریکا قربانی حمله باج افزاری شد و نگرانی ها نسبت به مختل شدن تأمین غذا و سوخت را برانگیخت.جنیفر گرانهولم، وزیر انرژی با اشاره به هزاران حمله ای که علیه بخش های مختلف انرژی انجام می گیرد، در مصاحبه جداگانه ای با سی ان ان اظهار کرده است دشمنان امریکا قادرند کل شبکه نیروی این کشور را از کار بیندازند.حملات سایبری برجسته اخیر باعث شده است بایدن مسأله انجام این حملات از خاک روسیه را در میان مسائلی قرار دهد که در دیدارش با پوتین مطرح خواهد کرد.
مقامات امریکایی می گویند کاخ سفید قصد دارد از دیدار ۱۶ ژوئن برای ارسال پیام واضحی به رهبر روسیه استفاده کند. به گفته برخی از کارشناسان سایبری، گام بعدی ممکن است بی ثبات سازی سرورهای رایانه ای مورد استفاده برای انجام این حملات سایبری باشد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: روزنامه ایران
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com