0  |  0

بوت ‏کمپ اینترنت اشیا 1400 برگزار می شود

بوت ‏کمپ اینترنت اشیا 1400 برگزار می شود

معاونت نوآوری و تجاری‌سازی فناوری در معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با حمایت از رویدادهای مختلف تلاش دارد فعالان خلاق و فناور را ترغیب کند تا محصولات خود را تجاری‌سازی کنند. این معاونت همچنین در سال، تعداد قابل توجهی از محصولات فناورانه را در مسیر تجاری‌سازی مورد حمایت قرار می‌دهد.
اینترنت اشیاء یکی از حوزه‌های است که در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از اساتید، دانشجویان، فعالین صنایع نرم و خلاق و شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها قرار گرفته است.
آماده‌سازی افراد برای ورود به بازار
بوت ‏کمپ اینترنت اشیا 1400 یک دوره آموزشی فشرده و هدفمند برای علاقه‌مندان به حوزه هوشمندسازی است که با هدف آموزش حرفه‌ایی و آماده‌‏سازی افراد برای ورود به بازار کار برگزار می‏‌شود. محتوا‏های آموزشی بوت‏ کمپ در از طریق برگزاری کارگاه، پنل و دیگر بسترهای آموزشی به شرکت کنندگان منتقل می‌شود. فعالان صنایع نرم و خلاق، تیم‌های استارتاپی و دانش‌بنیان نیز می‌توانند با شرکت در مباحث، سمت و سوی محتوای آموزشی را به سمت نیازهای خود تغییر دهند.
در راستای ایجاد انگیزه در شرکت کنندگان و همچنین کمک به تولید محصولات اولیه توسط تیم‏‌های مستعد، در این دوره از بوت‏ کمپ اینترنت اشیا جوایز نقدی و غیر نقدی مختلفی برای تیم ‌های برتر در نظر گرفته شده است. در طول برگزاری این رویداد هیئت داروی فعالیت‌ها و نتایج تیم‌های مختلف را ارزیابی می‌کنند و در نهایت سه تیم برتر انتخاب می‌شود.
تیم‌های اول تا سوم جوایز نقدی دریافت می‌کنند و از طرح‌های برتر در مسیر تجاری‌سازی حمایت می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند جزئیات بیشتر را از سایت بوت ‏کمپ اینترنت اشیا 1400 کسب کنند.
معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در سال 99 از بیش از 500 رویداد مختلف رقابتی، آموزشی رقابتی حمایت می‌کند.
ایجاد شور کارآفرینانه
مراکز نوآوری، خانه‌های خلاق، پارک‌های علم و فناوری، کارخانه‌های نوآوری، شتابدهنده‌ها و دیگر کارگزاران و همکاران معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری نیز در بازه‌های زمانی مشخص دوره‌های رقابتی را برگزار می‌کنند تا از بین این رقابت کنندگان تیم‌های شاخص و برتر را برای شرکت در دوره آموزشی و تبدیل شدن به شرکت خلاق یا دانش‌بنیان انتخاب کنند.
برای مثال مرکز رشد پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری، از میان بیش از 10 استارتاپ شرکت کننده در رقابت، 12 تیم را در نهایت انتخاب می‌کند و در این بین تیم‌های منتخب در یک دوره پیش شتابدهی و شتابدهی حضور می‌کنند و پس از گذشت 6 ماه تا دو سال استارتاپ‌های توانمند به شرکت‌های خلاق، دانش‌بنیان و فناور تبدیل می‌شوند و می‌توانند در صورت نیاز در پارک‌های علم و فناوری مستقر شوند.
ستادفرهنگسازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق در سال قبل بیش از 50 رویداد مختلف را به اشکال گوناگون مورد حمایت قرار داد. ستادهای یازده‌گانه معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری نیز هر کدام به فراخور، تعدادی از رویدادهای کارآفرینانه را حمایت کردند.
مجموع این حمایت‌ها باعث ایجاد شور و شوق کارآفرینی در نقاط مختلف کشور می‌شود و در نهایت زیست‌بوم نوآوری کشور اعضای جوان و جدیدتر پیدا می‌کند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com