0  |  0

مرکز نوآوری و صنایع خلاق سیستان‌وبلوچستان افتتاح می‌شود

مرکز نوآوری و صنایع خلاق سیستان‌وبلوچستان افتتاح می‌شود

قرار است به کمک این مرکز توسعه کارآفرینی و فناوری از طریق ایجاد شرکت‌های کوچـک و متوسط تسهیل و تجاری‌سازی نوآوری‌ها در سیستان و بلوچستان روندی صعودی بگیرد.
مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه ولایت و مرکز نوآوری صنایع خلاق ایرانشهر تلاش دارد تا محیطی مناسب برای استقرار و حضور حرفه‌ای «شرکت‌های خلاق»، «شرکت‌های کوچک و متوسط»، «واحدهای تحقیق و توسعه صنایع» و «موسسات پژوهشی» را در این استان تامین کند.
این مرکز مطابق با ماموریت خود، سعی در ایجاد فرصت‌های شغلی، استفاده از امکانات آزمایشگاهی، مشاوره، آموزش و رشد موسسات مستقر در مرکز رشد و فراهم کردن فرصت کارآموزی برای دانشجویان دارد.
در مرکز نوآوری صنایع خلاق به هسته‌های مستقر، خدماتی چون «اطلاع رسانی»، «مشاوره و آموزش»، «مزایای قانونی مناطق آزاد تجاری»، «خدمات فنی، تخصصی و آزمایشگاهی» و «خدمات مالی و اعتباری» ارائه می‌شود.
همچنین شرکت‌ها می‌توانند با استقرار در این مرکز از «خدمات و تجهیزات سمعی و بصری»، «اینترنت»، «شبکه داخلی»، «مشاوره حقوقی»، «برگزاری سمینار و دوره‌های آموزشی مورد نیاز برای شرکت‌های نوپا»، «مزایای قانونی مناطق آزاد تجاری مانند امکان استفاده از معافیت‌های مالیاتی تولید و عوارض، سرمایه‌گذاری خارجی و مبادلات مالی بین‌المللی»، «خدمات کارگاهی و آزمایشگاهی»، «تسهیل امکان استفاده از اعتبارات خدماتی و تحقیقاتی»، «شناسایی منابع مالی و جذب سرمایه گذاران» و «تسهیل در جذب اعتبارات مصوب طرح‌ها پروژه‌های تحقیقاتی» و غیره بهره‌مند شوند.
مرکز نوآوری صنایع خلاق در فضایی به وسعت400متر مربع در دانشگاه ولایت ایرانشهر استان سیستان و بلوچستان میزبان 7 شرکت دانش‌بنیان و خلاق و10هسته فناور است. همچنین مرکز رشد واحدهای فناور این دانشگاه نیز با 547 متر مربع زیربنا به 12شرکت دانش بنیان و خلاق و 12 هسته فناور خدمات ارائه می‌کند.
در این مراکز صنایع خلاق فعالیت‌هایی چون ساخت و تولید اپلیکیشن، فیلم‌سازی، تولید سنسور ترازو باسکول، ساخت نانو مکمل ساختار، تولید نرم افزارهای ساختمانی، عمران، ساخت سیستم هوشمند هشداردهنده کاهش مایع خنک‌کننده رادیاتور خودروها، علوم پزشکی و دارویی، صنایع دستی و سوزن دوزی، خدماتی، فناوری‌های نوین، مدیریت شهری، آموزشی، هنر و معماری و گردشگری انجام خواهد شد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com