0  |  0

صنعت خودروسازی دانش‌بنیان می‌شود

صنعت خودروسازی دانش‌بنیان می‌شود

در دیدار سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت با سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، موضوع دانش‌بنیان شدن صنعت خودرو مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت.

در این دیدار که به میزبانی وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، مسئولان به تحلیل صنعت خودرو از دیدگاه اقتصاد دانش بنیان پرداختند.

طراحی و توسعه پلتفرم و خانواده محصول مبتنی بر آن با تکیه بر توانایی زنجیره تأمین، از جمله راهکارها و موارد مطرح شده در این جلسه بود.

در این دیدار همچنین به ساختار جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت و تشکیل معاونت صنایع حمل و نقل درون این ساختار با سه دفتر صنایع خودرو، صنایع ریلی و دریایی و صنایع هوایی اشاره شد.

صنعت خودروی کشورمان به عنوان یک صنعت پیشران، در سال‌های اخیر از مشکلات و چالش‌هایی همچون زیان انباشته، کیفیت پایین تولیدات، نحوه قیمت‌گذاری و بدهی زیاد به قطعه‌سازان و زنجیره تأمین رنج می‌برد، اما وزیر صمت کابینه دولت سیزدهم معتقد است: این مشکلات به معنی آن نیست که این صنعت را کنار بگذاریم.

فاطمی‌امین بیان‌داشت: عده‌ای می‌گویند که اگر این صنعت را کنار گذاشته و به واردات خودرو اقدام کنیم به نفع ماست، اما برعکس معتقدم صنعت خودروسازی دارای ظرفیتی است که می‌تواند به افتخار ملی تبدیل شود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com