0  |  1

رکود تورمی تا سال ۲۰۲۴ ادامه دارد

رکود تورمی تا سال ۲۰۲۴ ادامه دارد

بانک جهانی اعلام کرد که انتظار می‌رود شوک‌‌‌های جهانی قیمت موادغذایی و سوخت حداقل تا پایان سال ۲۰۲۴ ادامه داشته باشد و خطر رکود تورمی را افزایش دهد. بانک‌جهانی که وام و کمک‌‌‌های بلاعوض به کشورهای با درآمد کم و متوسط ارائه می‌دهد، در اولین تحلیل جامع از تاثیر جنگ در اوکراین گفت که جهان با بزرگ‌ترین شوک قیمت کالاها از دهه ۱۹۷۰ مواجه است. این بانک اعلام کرد که این شوک با محدودیت‌های تجارت موادغذایی، سوخت و کودهای کشاورزی (کودها) تشدید می‌شود.
روسیه، بزرگ‌ترین صادرکننده گاز طبیعی و کود و دومین صادرکننده نفت‌خام در جهان است. این کشور به همراه اوکراین، حدود یک‌سوم گندم جهان، ۱۹‌درصد ذرت و ۸۰‌درصد روغن آفتابگردان را صادر می‌کند. تولید و صادرات این کالاها و سایر کالاها از زمان حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه مختل شده است.

بانک‌جهانی انتظار دارد قیمت انرژی در سال ۲۰۲۲ بیش از ۵۰‌درصد جهش داشته باشد؛ هرچند معتقد است در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ قیمت انرژی روند کاهشی خواهد داشت. از طرف دیگر قیمت محصولات غیر‌انرژی، از جمله محصولات کشاورزی و مواد معدنی، حدود ۲۰‌درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: دنیای اقتصاد
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com