0  |  0

کمیته ویژه رسیدگی به شکایت شرکت‌های دانش بنیان تشکیل می‌شود

کمیته ویژه رسیدگی به شکایت شرکت‌های دانش بنیان تشکیل می‌شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی از تشکیل کمیته ویژه برای بررسی شکایت شرکت ها و فعالان دانش بنیان خبر داد و گفت: باید برای رفع مسائل مالیاتی شرکت‌های دانش بنیان اهتمام ویژه‌ای شود.

سید احسان خاندوزی روز دوشنبه در جلسه پیگیری موانع سرمایه گذاری و تولید که در محل وزارت اقتصاد برگزار شد، اظهار داشت: در این نشست فعالان دانش بنیان نکات و دغدغه های خود را مطرح کردند و مقرر شد برخی موارد در کارگروه‌های جزیی تر بررسی شود.

وی افزود: نکته مهمی که در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین حائز اهمیت است این است که بتوانیم همه بخشنامه‌ها و آیین نامه‌هایی که توسط وزارت اقتصاد به هیات دولت ارسال می‌شود با اخذ نظر نهادهای تخصصی، انجمن‌ها و تولیدکنندگان باشد و نیازمند اصلاح نباشد.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: با شکایت‌هایی که در موضوع شرکت‌های دانش بنیان انجام می‌شود، سازمان امور مالیاتی مکلف شد هیات ویژه‌ای برای رسیدگی به این شکایت‌ها تشکیل دهد تا به رفع مسایل مالیاتی این شرکت‌ها اهتمام ویژه‌ای شود.

سیاست دولت پرداخت یارانه به مصرف کننده نهایی است

وی درباره حمایت از تولیدکننده گفت: در حذف ارز ترجیحی سیاست دولت پرداخت یارانه به مصرف کننده نهایی است. اگر قرار به حمایت است باید از تولیدکننده داخلی باشد نه آنکه از واردکننده حمایت کنیم.

خاندوزی افزود: حمایت از واردکننده نه به خوداتکایی داخل کمک می کند و نه موجب کاهش رانت می شود و در قانون بودجه امسال نیز همین مسیر تعیین شده تا از تولیدکننده حمایت شود.

وزیر اقتصاد ادامه داد: اواخر سال گذشته در شورای گفت وگوی دولت در مورد شناسایی سود ناشی از تسعیر بحث شد که به سبب استدلال های حقوقی که مطرح شد، سازمان امور مالیاتی پذیرفت که این سود مشمول مالیات نشود و در 12 اردیبهشت ماه این موضوع اصلاح شد.

دولت به دنبال کاهش سود فعالیت اقتصادی نیست

خاندوزی با بیان اینکه برخی می گویند دولت به محض اینکه فعالیت اقتصادی دچار رونق می شود برای کسب درآمد حمله می کند، افزود: این سخن نادرست است و دولت در مسیر کاهش سود فعالیت فعالان اقتصادی نیست و نمونه آن کاهش پنج درصدی مالیات تولید است.

وی افزود: به دنبال این هستیم که عوارض صادراتی عرضه داخلی را کنترل کنیم اما به دنبال این بودیم تا ممنوعیتی در این زمینه رخ ندهد تا این شرکت ها بتوانند به تعهدات خارجی خود عمل کنند و سودشان کاهش نیابد.

وزیر اقتصاد گفت: در خصوص ال سی های داخلی و تامین مالی با بانک مرکزی هماهنگی‌های لازم انجام خواهد شد. بحث مشکلات دیگری نیز که به بانک مرکزی مربوط می‌شود نیز پیگیری می شود.

وی درخصوص پرداخت تسهیلات به شرکت های دانش بنیان تصریح کرد: در زمینه دسترسی به تسهیلات هم با توجه به تبصره ۱۸ قانون بودجه که تسهیلات تولید است، حداقل ۱۰ درصد تسهیلات با نرخ ترجیحی برای شرکت‌های دانش بنیان درنظر گرفته شده و امیدواریم مشوقی برای شرکت‌های دانش بنیان باشد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایرنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com