0  |  0

راه اندازی دهکده فناوری کشاورزی در استان همدان

راه اندازی دهکده فناوری کشاورزی در استان همدان

«دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع غذایی» با امضای تفاهم‌نامه ای میان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و استانداری همدان در این استان راه اندازی و فعال می‌شود.
معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز چهارشنبه در آیین امضای تفاهم‌نامه راه‌اندازی دهکده فناوری کشاورزی استان همدان، گفت: همدان یکی از قطب های دانشگاهی کشور است که با داشتن ۲ دانشگاه بزرگ بوعلی سینا و دانشگاه صنعتی، فضای بسیار مناسبی برای تولید دانش بنیان دارد.
علی خیرالدین اظهار داشت: بر اساس تفاهم‌نامه امضا شده با وزارت جهاد کشاورزی، قرار است ۱۰ پردیس به عنوان دهکده فناوری کشاورزی با مشارکت معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم در نقاط مختلف کشور راه اندازی شود که نخستین پردیس از این مجموعه در استان خراسان رضوی راه اندازی و فعال شده است.
وی تصریح کرد: همدان به عنوان دومین استان کشور برای امضای تفاهم‌نامه و راه‌اندازی دهکده فناوری کشاورزی است که امیدواریم ایجاد این مرکز علمی موجب رشد و شکوفایی بخش کشاورزی استان برپایه علوم و فناوری های نوین شود.
خیرالدین با اشاره به اینکه داشتن زمین و فضای کار از جمله ملزومات توسعه شرکت های دانش بنیان است، افزود: توسعه فضای پارک علم و فناوری استان همدان برای شکوفایی و رونق فعالیت های مرتبط ضروری است که انتظار می رود فضای این مجموعه با همکار یو حمایت استانداری و دستگاه های مسئول توسعه پیدا کند.
وی با اشاره به اینکه مشارکت بخش خصوصی نقش موثری در تکمیل و بهره برداری از ساختمان جدید پارک علم و فناوری استان همدان دارد، تصریح کرد: ۳۵۰ هکتار زمین برای راه اندازی دهکده فناوری کشاورزی استان خراسان رضوی اختصاص یافته که این مهم نیز باید در استان همدان محقق شود.
به گفته معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، داشتن یک مجموعه(شهرک) فناوری در شهرک صنعتی همدان و همچنین تبدیل مرکز رشد دانشگاه بوعلی به پردیس علم و فناوری از جمله مطالبات وزارت علوم است که انتظار داریم به صورت جدی مورد توجه و پیگیری قرار گیرد.
خیرالدین با اشاره به اینکه «طرح دستیار فناوری» به زودی در سراسر کشور اجرا می‌شود، گفت: در این طرح دانشجویان به مدت ۶ ماه در یک واحد به عنوان کار آموز مشغول کار می‌شوند و با توجه به مقطع تحصیلی، ماهانه یک تا سه میلیون تومان نیز دستمزد دریافت می کنند.
وی با اشاره به اینکه صندوق پژوهش و فناوری اعتباراتی را به طرح دستیار فناوری اختصاص خواهد داد، اظهار داشت: این طرح امتیازات بسیار خوبی دارد چرا که دانشجویان علاوه بر تحصیل، درآمد هم خواهند دارند و به آرامی وارد حرفه مرتبط با تحصیلات خود می شوند.
معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه بخش خصوصی در استان همدان دارای ظرفیت های بسیاری است، اظهار داشت: راه اندازی پردیس فناوری و نوآوری سفال در شهر لالجین نیز نقش موثری در توسعه فرآیند تولید سنتی و تبدیل آن به تولید دانش بنیان دارد.
به گزارش ایرنا، تفاهم‌نامه راه اندازی دهکده فناوری کشاورزی استان همدان طی مراسمی با حضور استاندار و توسط معاون وزیر علوم و معاون اقتصادی استاندار همدان امضا شد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایرنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com